KS: Djurgårdens IF - Timrå IK 14/3 - 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - Timrå IK 14/3 - 2012

Inlägg av Caveman »

Magnutz skrev:
Caveman skrev:
Magnutz skrev:
Caveman skrev:Jag tycket Magnuz är tröttsam...
Intressant synpunkt. Vad vill du egentligen? Vem är du? Har du någonsin varit konstruktiv i ditt liv?

Jo, just det. Du stavade fel på "tycker" - se markeringen ovan.
Oj, stod det fel..... Vilken tur att du är så jävla konstruktiv så det räcker för hela forumet. Vem jag är ska du fullständigt skita i, jag vill bara DIFs bästa, jag har antagligen gått på fler DIF matcher än du så håll käften din pajas....
Vad vill du? Varför skriver du inlägg som inte leder någonstans? Det ENDA du gör är att peka ut sånt du tycker är skit och sedan lämnar du det. Helt och hållet utan diskussion. Sedan förolämpar du t ex mig och när jag då plockar dig på det blir du bara mer oförskämd. What is your point?
Jag vill fortfarande DIFs bästa...

Tycker det var du som gav dig på mig, jag menar ALLA vet väl att laget är felknullat av Järlan, men vad fan ska vi göra åt det nu?

Linkan hade inte gjort mål borta mot Örebro, Linkan hade inte avgjort åt DIF idag... Det hade behövts målskyttar för det men det har inte DIF.....
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Nu behöver ju vissa här inte vara så jäkla petiga. Att sakna linkan är väl inte ON TOPIC i en matchtråd. Ska ni vara petiga så var petiga på er själva. Att diskutera lagbygge med mera hör mer till säsongen, nu kan inget göras någonstans för att förändra det hela. Man måste leva i det faktum att det är 5 matcher kvar av säsongen där absolut inga ändringar på spelarfronten går att göra. Det är bara att le och vara glad för det lilla man har nu, och blir det allsvenskan så blir det, blir det Eliteserien så blir man gladare. Skitsäsong har det varit, nu är det bara att hoppas :)
Jo, men det är ju - tycker jag - intressant att diskutera laget och hur det sett/ser ut så här i slutskedet av säsongen eftersom allt ställs på sin spets nu. Här kommer sluträkningen och trots att vi redan vet vad notan kommer gå lös på är det intressant att snacka om "om" och "ifall" .. Och detta görs med fördel tillsammans med de allra sista matcherna. De båda blir liksom "ett."

Frågan jag ställer mig är ju vilken kedja det är som är inne när vi tappar spelet fullständigt. Försökte så numren idag men kommer inte ihåg riktigt. Det jag noterade var att det var samma spelare inne varje gång.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Caveman skrev:
Magnutz skrev:
Caveman skrev:
Magnutz skrev:
Caveman skrev:Jag tycket Magnuz är tröttsam...
Intressant synpunkt. Vad vill du egentligen? Vem är du? Har du någonsin varit konstruktiv i ditt liv?

Jo, just det. Du stavade fel på "tycker" - se markeringen ovan.
Oj, stod det fel..... Vilken tur att du är så jävla konstruktiv så det räcker för hela forumet. Vem jag är ska du fullständigt skita i, jag vill bara DIFs bästa, jag har antagligen gått på fler DIF matcher än du så håll käften din pajas....
Vad vill du? Varför skriver du inlägg som inte leder någonstans? Det ENDA du gör är att peka ut sånt du tycker är skit och sedan lämnar du det. Helt och hållet utan diskussion. Sedan förolämpar du t ex mig och när jag då plockar dig på det blir du bara mer oförskämd. What is your point?
Jag vill fortfarande DIFs bästa...

Tycker det var du som gav dig på mig, jag menar ALLA vet väl att laget är felknullat av Järlan, men vad fan ska vi göra åt det nu?

Linkan hade inte gjort mål borta mot Örebro, Linkan hade inte avgjort åt DIF idag... Det hade behövts målskyttar för det men det har inte DIF.....
Fair enough. Linkan hade inte avgjort åt oss idag, men fan, när jag såg Mackan misslyckas med typiska Linkan-passningar idag i PP blev jag ändå ledsen över att Linkan spelade i motståndartröjan. Och vi delar ju den tanken du skriver "vill DIFs bästa" - så är det alltid. Annars skulle inte jag bry mig om att använda mig av min livstid för att följa DIF.

Så! Dags att sova. Hockeycup om en stund.
Mash

Inlägg av Mash »

seppuko skrev:
Mash skrev:
seppuko skrev:Nu behöver ju vissa här inte vara så jäkla petiga. Att sakna linkan är väl inte ON TOPIC i en matchtråd. Ska ni vara petiga så var petiga på er själva. Att diskutera lagbygge med mera hör mer till säsongen, nu kan inget göras någonstans för att förändra det hela. Man måste leva i det faktum att det är 5 matcher kvar av säsongen där absolut inga ändringar på spelarfronten går att göra. Det är bara att le och vara glad för det lilla man har nu, och blir det allsvenskan så blir det, blir det Eliteserien så blir man gladare. Skitsäsong har det varit, nu är det bara att hoppas :)
Om du ger mig något att le för ger jag tillbaka min glädje.
Om du såg på matchen på TV idag, så zoomade dom in på en timråbrud som dansade. Jag log då i alla fall, för det var en väldigt märklig syn :)
Timrå ligger norr upp. Lovar att hon är där och väntar på dig, bara åka.
Användarvisningsbild
JohanPez

KS: Djurgårdens IF - Timrå IK 14/3 - 2012

Inlägg av JohanPez »

Det är väl ingen som sagt att Linkan skulle gjort mål åt oss, grejen är ju att han kan göra en målskytt av en fågelskrämma.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Magnutz skrev:
Jo, men det är ju - tycker jag - intressant att diskutera laget och hur det sett/ser ut så här i slutskedet av säsongen eftersom allt ställs på sin spets nu. Här kommer sluträkningen och trots att vi redan vet vad notan kommer gå lös på är det intressant att snacka om "om" och "ifall" .. Och detta görs med fördel tillsammans med de allra sista matcherna. De båda blir liksom "ett."

Frågan jag ställer mig är ju vilken kedja det är som är inne när vi tappar spelet fullständigt. Försökte så numren idag men kommer inte ihåg riktigt. Det jag noterade var att det var samma spelare inne varje gång.
Rent generellt gör inte Djurgården en så dålig match idag. Men, eftersom man torskar så kommer de flesta här på forumet se rött. Första linan var bra, Tims lina var bra också. Det som vi egentligen förlorar på idag är individuella slarv, något som genomsyrat hela säsongen. Vid 2-1 var det Mathias Tjärnqvist som tappar. Skulle vi förvaltat ett par av de målchanser vi hade skulle det kunnat sluta 5-2 till Djurgården idag, men eftersom ingen vet eller har känsla för att göra mål längre blir det inte så. Så hoppet ligger i att släppa in mindre än 2 mål, vilket antagligen sätter mentala käppar i allas hjul. Men jag tycker dom kämpade bra idag, men det räckte inte :/
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

JohanPez skrev:Det är väl ingen som sagt att Linkan skulle gjort mål åt oss, grejen är ju att han kan göra en målskytt av en fågelskrämma.
Pär Bäcker och Niklas Anger.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:
Magnutz skrev:

Rent generellt gör inte Djurgården en så dålig match idag. Men, eftersom man torskar så kommer de flesta här på forumet se rött. Första linan var bra, Tims lina var bra också. Det som vi egentligen förlorar på idag är individuella slarv, något som genomsyrat hela säsongen. Vid 2-1 var det Mathias Tjärnqvist som tappar. Skulle vi förvaltat ett par av de målchanser vi hade skulle det kunnat sluta 5-2 till Djurgården idag, men eftersom ingen vet eller har känsla för att göra mål längre blir det inte så. Så hoppet ligger i att släppa in mindre än 2 mål, vilket antagligen sätter mentala käppar i allas hjul. Men jag tycker dom kämpade bra idag, men det räckte inte :/
När utdelningen i slutet av p2 uteblev såg det segt ut på isen. Frustration och nerver. De slet ju, Mackan var ju ettrig och mycket aktiv. Jimmie proppade. Det enda som saknades var ju målen. Eller.. passningar till de som ändå hade lägen att göra mål på. Printz som tog avslut själv när vi kom i för vår del matchens enda spelvädning - 3-1 och Printz tar skott istället för att finta och lägga över till medspelare... En Linkan där hade sett till att det blivit något mer.

Nu är det ju inte lönt att gråta över spilld mjölk som mormor sa...

Dags att sova
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
JohanPez skrev:Det är väl ingen som sagt att Linkan skulle gjort mål åt oss, grejen är ju att han kan göra en målskytt av en fågelskrämma.
Njae.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är dags att vakna ur Linkan drömmen, DIF spelarna har för fan haft öppna mål, passningarna har varit där, det är i målgörandet det brister & Linkan är INGEn jävla målskytt, sluta tjata om honom, sänk den jäveln DIF.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
Njae.
Så du menar att han var bättre målskytt i Fbk?
njae.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
Njae.
njae.
Att få någon att göra 18 mål på över 100 matcher ser jag knappast som att göra någon till en målskytt. Oavsett hur lite mål han gjort innan. Bäcker gjorde 11 mål en säsong i FBK, sedan fick han BETYDLIGT mindre speltid. Bäcker var inte en av spelarna som FBK satsade på bara.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
Njae.
njae.
Att få någon att göra 18 mål på över 100 matcher ser jag knappast som att göra någon till en målskytt. Oavsett hur lite mål han gjort innan. Bäcker gjorde 11 mål en säsong i FBK, sedan fick han BETYDLIGT mindre speltid. Bäcker var inte en av spelarna som FBK satsade på bara.
Skit samma men han vart bättre i DIF.
Fast linan Bremberg Bäcker Hörnqvist vart ju rätt bra 07-08
Brutus

Inlägg av Brutus »

Måste säga att jag tycker Magnutz analys av matchen är bra.

Oavsett vad man tycker om juniorerna så är det i mina ögon helt fel att spela Claesson och Gustafsson i backpar. De är tyvärr helt kass och det är sanningen. Det är inte deras fel att de blir matchade på det sätt de blir. Jag vänder mig mot hur tränarna använder våra spelare. Det är så oerhört oproffsigt hela upplägget att man rodnar på läktaren. Varför ser man inte till att ta befälet från början i matcherna? Se till att spela de bärande spelarna från början och matcha dem hårt. Varför ska det vara social verksamhet fram till att det är 10 minuter kvar av matchen?
Tyvärr har mina farhågor kring tränarbytet besannats också. Jag hade varit mycket mer trygg med att gå in i KS med Hardy vid rodret än att man som nu man är inne på 3:dje huvudtränaren för året.
Det saknas fortfarande en klar linje i hur man ska spela, enda skillnaden egentligen är att man så tydligt försöker komma samlat i anfallen att motståndaren har hunnit byta spelare både en och två gånger innan samtliga påtänkta Djurgårdare har kommit på isen och fått komma ner i egen zon och båga. Tyvärr så har man ett lag att anfalla mot som då är både fräscha i tanke och ben och kan räkna in och vara rätt i position pga att det går så långsamt. Det blir som att anfalla mot en betongbunker med ett gäng spjutkastare.
Sen åter till tränarnas roll, varför tar man en timeout när ens eget lag har ställt upp för tekning i 3:dje perioden? Har man lite känsla så som hemmalag så tar man timeout då motståndarna bytt och sedan innan ens egna grabbar hunnit över halva isen, Pinsamt att se! Man har tyvärr anställt en Ikon utan att se på erfarenhet och kunskap. Detta är genomgående för klubben senaste åren tyvärr och med det menat så syftar jag på värvningar. Man har inte kunnat skilja på kunskap och vilja, kapacitet och önskan, förmåga och födelseort, ålder och befattning. Man har ett lag som idag består av spelare i två kategorier, 32+ och 24-. Det är inte ok. Vart är spelarna som ska peaka om 2 år med ES mått mätt. Man måste ha spelare som är i mitten av sin karriär för att det ska funka också. Junisarna tänker på framtiden och de äldre på att avsluta karriären på ett ok sätt. Drivkraften hos de spelare som är medvetna om att de slåss om ett kontrakt i en ES klubb, samt de som tycker de behöver bevisa att de bör vara kulturbärare i en ES förening är underskattad. Det kan du inte hitta hos hemkomlingar från NHL eller KHL eller hos juniorer.

Långt och tråkigt inlägg som jag ber om ursäkt för, då jag idag blev övertygad om att DIF tyvärr kommer att spela i Allsvenskan nästa år.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Kan inte alla bara dö?! Det man kan konstatera är att det här laget suger hästballe lång väg och att de flesta i laget gillar det. Och vem kan klandra dem egentligen? Vi har ett jävla äckel till sportchef som väljer att lägga 300 000 i månaden på en lagkapten som inte presterar. Klart som fan att man tackar ja till en sådan deal om man vore i Mackan Nilsons kläder. Kom till Djurgården! Du behöver inte göra särskilt mycket och det är bra betalt. Vem kan egentligen klandra köttblöjorna vi har till spelare i det här laget att de nappar på en sådan deal? Den som ska ställas till svars och ledas upp på schavotten är förstås vår käre sportchef. Jag önskar honom inget annat än ett långt och plågsamt liv. Jag hoppas innerligt att han drabbas av en obotlig sjukdom, inte så att han dör knall och fall men att han får lida episkt resten av sina dagar. Fy fan vilka jävla äckliga fittor vi har i den här organisationen!
Avgå DJ Yes!
Skriv svar