Säsongen 2011/2012
- Jim Morrison
Re: Säsongen 2011/2012
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hehe, lite komiskt att Luleå har minskat, man tycker att de borde ha mer publik nu när det går bra för dem, men fan, med den tråkiga hockeyn dom lirar så talar statistiken sitt tydliga språkJim Morrison skrev:http://hockeysverige.se/article/1293918 ... an-ngonsin
Djurgården medgångsfans? Haha, ja, jo.

Vi har också spelat tråkigt, speciellt senaste 10-20 omgångarna.
Det är oerhört tydligt att direktiven till spelarna har vart disciplin och undvik "onödiga" utvisningar.
Detta ger pisshockey.
Att vi har ökat publiken med ett antal "motgångare" är lite olyckligt. Det blir helt fel signaler som skickas från publik till förening enligt mitt sätt att se på saken.
Hade vi, liksom Luleå, fått minskad publik så hade ledningen haft all anledning att ändra direktiven så att vi fans får se roligare hockey. Nu blir det sannolikt inte så, dessvärre.
Det är oerhört tydligt att direktiven till spelarna har vart disciplin och undvik "onödiga" utvisningar.
Detta ger pisshockey.
Att vi har ökat publiken med ett antal "motgångare" är lite olyckligt. Det blir helt fel signaler som skickas från publik till förening enligt mitt sätt att se på saken.
Hade vi, liksom Luleå, fått minskad publik så hade ledningen haft all anledning att ändra direktiven så att vi fans får se roligare hockey. Nu blir det sannolikt inte så, dessvärre.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi har väl diskuterat det här ett antal gånger tidigare, men det känns som ledningen med tränartrojkan i spetsen bör ha andra prioriteringar framöver än att få till ett publikfriande spel. Se till så vi vinner matcher borde vara närmast förestående!sensei skrev:Vi har också spelat tråkigt, speciellt senaste 10-20 omgångarna.
Detta ger pisshockey.
Men lite håller jag med dig, naturligtvis är det inte roligt att se Djurgården bli nollade...eller göra 1, max 2 mål. Men det handlar ju om brister i lagbygget som vi alla är medvetna om sen tidigare.
Ja, brister i laget i kombination med direktiv om disciplin och interna straff om man gör vissa saker.-daniel- skrev:Vi har väl diskuterat det här ett antal gånger tidigare, men det känns som ledningen med tränartrojkan i spetsen bör ha andra prioriteringar framöver än att få till ett publikfriande spel. Se till så vi vinner matcher borde vara närmast förestående!sensei skrev:
Detta ger pisshockey.
Men lite håller jag med dig, naturligtvis är det inte roligt att se Djurgården bli nollade...eller göra 1, max 2 mål. Men det handlar ju om brister i lagbygget som vi alla är medvetna om sen tidigare.
Som det ser ut i DIF idag så borde det istället vara interna straff om man inte har åkt på en enda boarding-utvisning under en säsong.
Gissar att Luleå leder fair play tätt följt av oss? Bedrövligt. Ett lag som kallar sig Järnkaminer skall per definition vara ledande i både utvisningsliga och serien, så som HV har vart under så många år.
Men jag håller absolut med om att ångestserien skall vinnas till varje pris oavsett hur det ser ut på planen. Dock hoppas jag på lite nya fräsha direktiv nästa säsong -- i kombination med nya spelare som kan utföra dessa utan att fega undan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Den här säsongen är som en skräckfilm där det börjar lugnt första 20-30 sidorna för att sedan gradvis bli en mardröm.
Almtorp betraktas som en fullgod ersättare till Krüger. Carlsson spelar fysiskt. Växjö sågas och vi ska spela slutspel.
Hur kunde dessa spelare vara så mycket bättre på pappret än i verkligheten?
Almtorp betraktas som en fullgod ersättare till Krüger. Carlsson spelar fysiskt. Växjö sågas och vi ska spela slutspel.
- Jim Morrison
Liknelsen fallerar på grund av att i en skräckfilm så slutar det alltid med att protagonisten klarar sig.pulverapa skrev:Den här säsongen är som en skräckfilm där det börjar lugnt första 20-30 sidorna för att sedan gradvis bli en mardröm.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Psycho?Jim Morrison skrev:Liknelsen fallerar på grund av att i en skräckfilm så slutar det alltid med att protagonisten klarar sig.pulverapa skrev:Den här säsongen är som en skräckfilm där det börjar lugnt första 20-30 sidorna för att sedan gradvis bli en mardröm.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Håller er till kvalserietråden. Finns ingen anledning att ha två likadana trådar där vi diskuterar samma saker.
Expert.
- Jim Morrison
Det finns undantag. Djurgårdens IF är inte ett av dom.pulverapa skrev:Psycho?Jim Morrison skrev:Liknelsen fallerar på grund av att i en skräckfilm så slutar det alltid med att protagonisten klarar sig.pulverapa skrev:Den här säsongen är som en skräckfilm där det börjar lugnt första 20-30 sidorna för att sedan gradvis bli en mardröm.
Grattis, ni har skrivit in i er i historieboken som den enda upplagan som lyckats göra det som egentligen inte ska gå, att dra ner Djurgårdens IF bland bönderna.
Sitter någon medlem ur Djurgårdens IF hockey och dricker en öl, på restaurang eller what so ever med ett leende vet jag fan vad jag gör. NI ska lida och NI ska fixa detta. Personligen skiter jag fullständigt i hur ni gör det, bara ni gör det. Sen kan ni avgå. Eller som jag förväntar mig så får ni överlämna jobbet till någon annan för ni är inte kapabla att göra det själva.
Vad ska Järlan göra nu?!
Sitter någon medlem ur Djurgårdens IF hockey och dricker en öl, på restaurang eller what so ever med ett leende vet jag fan vad jag gör. NI ska lida och NI ska fixa detta. Personligen skiter jag fullständigt i hur ni gör det, bara ni gör det. Sen kan ni avgå. Eller som jag förväntar mig så får ni överlämna jobbet till någon annan för ni är inte kapabla att göra det själva.
Vad ska Järlan göra nu?!
- SkönaDjurgårn
Tänk om vi hade så här självklara ledare, vilken kung han är, Joona: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 4591422.ab
Haha, självinsikt som för en gångs skull faktiskt är sann? Han är antagligen en bra ledare, tycktes se ut så på plan i alla fallSkönaDjurgårn skrev:Tänk om vi hade så här självklara ledare, vilken kung han är, Joona: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 4591422.ab

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SkönaDjurgårn
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Haha, ja jag tycker att han är en fantastisk spelare och kapten. Kul att han själv också tycker det och vill leda laget! Klar favorit.seppuko skrev:Haha, självinsikt som för en gångs skull faktiskt är sann? Han är antagligen en bra ledare, tycktes se ut så på plan i alla fallSkönaDjurgårn skrev:Tänk om vi hade så här självklara ledare, vilken kung han är, Joona: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 4591422.ab