NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: NHL 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
Silverminken skrev:Jag tror TYVÄRR att penguins tar hem det i år. Ser ruskigt starka ut med Malkin och Crosby. Fleury kan bomma igen i slutspelet också. Detroit är givetvis alltid en stark kandidat
Undrar hur länge Crosby är hel i ett slutspel om han ställs mot Pronger och gubbarna.
Pronger har inte spelat sedan oktober och till 99% säkerhet är hans karriär över.
NEJ........ vad är det för fel på killen?
Det började med den här ögonskadan och sedan sa man att det var en hjärnskakning.
http://www.youtube.com/watch?v=jHiYMvnVyXc

Hans fru säger att han inte går att känna igen, och inte på ett bra sätt.

Läskigt med hjärnskakningar.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
Silverminken skrev:Jag tror TYVÄRR att penguins tar hem det i år. Ser ruskigt starka ut med Malkin och Crosby. Fleury kan bomma igen i slutspelet också. Detroit är givetvis alltid en stark kandidat
Undrar hur länge Crosby är hel i ett slutspel om han ställs mot Pronger och gubbarna.
Pronger har inte spelat sedan oktober och till 99% säkerhet är hans karriär över.
NEJ........ vad är det för fel på killen?
Det började med den här ögonskadan och sedan sa man att det var en hjärnskakning.
http://www.youtube.com/watch?v=jHiYMvnVyXc

Hans fru säger att han inte går att känna igen, och inte på ett bra sätt.

Läskigt med hjärnskakningar.
Ajdå inte bra detta. Tråkigt att detta händer och jag gillar verkligen Pronger.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

http://www.youtube.com/watch?v=56aFJNrk0Dk Hockey är bra enkelt ibland.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Kom över en, i mina ögon, fantastisk film.. Blev tvungen att dela med mig utav den!

Användarvisningsbild
JohanPez

NHL 11/12

Inlägg av JohanPez »

Då man tack vare KS nu har tillgång till viasat fick man sig en bländande undervisning i hur disciplinnämnden borde arbeta.
Jag såg ett klipp där Shanahan går igenom en armbågstackling och man hänvisar till reglerna och resonerar kring eventuella återfall osv och går igenom tacklingen från olika vinklar i slow motion för att sedan förklara vad straffet blir och summerar varför.
Visserligen har de mer resurser och allt det där men nog skulle väl DN kunna efterapa detta någorlunda?
Robban120

Re: Re: NHL 11/12

Inlägg av Robban120 »

#87 skrev:Kom över en, i mina ögon, fantastisk film.. Blev tvungen att dela med mig utav den!

Riktigt najs film,du Kiprusoffs plock där i mitten av filmen den var inte.dålig :p

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Robban120

Inlägg av Robban120 »

Duncan Keith åker på en 5 matchers lång avstängning efter överfallet på Sedin,kanske inte så oväntat

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Sitter och kollar på Montreal - Ottawa. Redan hänt mer efter 2 minuter en vad det gjort under hela säsongen för oss, typ..

Hattrick av Erik Cole efter 5 minuter och 40 sekunder.

Tror iallafall inte att vi lyckats ligga under med 4-0 efter 8 minuter som Ottawa nu gör?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

JohanPez skrev:Då man tack vare KS nu har tillgång till viasat fick man sig en bländande undervisning i hur disciplinnämnden borde arbeta.
Jag såg ett klipp där Shanahan går igenom en armbågstackling och man hänvisar till reglerna och resonerar kring eventuella återfall osv och går igenom tacklingen från olika vinklar i slow motion för att sedan förklara vad straffet blir och summerar varför.
Visserligen har de mer resurser och allt det där men nog skulle väl DN kunna efterapa detta någorlunda?
Inte sett sådana innan? Följ han på twitter, kommer ofta. Älskar att se dom videorna. Och det faktum att dom faktiskt tar hänsyn till att spelaren skadas är intressant, för det är något ingen här tror jag ville att man ska göra.

https://twitter.com/#!/NHLShanahan
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
JohanPez

NHL 11/12

Inlägg av JohanPez »

seppuko skrev:
JohanPez skrev:Då man tack vare KS nu har tillgång till viasat fick man sig en bländande undervisning i hur disciplinnämnden borde arbeta.
Inte sett sådana innan? Följ han på twitter, kommer ofta. Älskar att se dom videorna. Och det faktum att dom faktiskt tar hänsyn till att spelaren skadas är intressant, för det är något ingen här tror jag ville att man ska göra.

Nej jag har ju inte det.. NHL är rätt ointressant i mina ögon. Visst, det är hög klass men framkallar inga känslor direkt.. Skador ska givetvis inte vara en faktor. Då är det ju lotteri.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

JohanPez skrev:
seppuko skrev:

Nej jag har ju inte det.. NHL är rätt ointressant i mina ögon. Visst, det är hög klass men framkallar inga känslor direkt.. Skador ska givetvis inte vara en faktor. Då är det ju lotteri.
Hur menar du med lotteri i det sammanhanget? Om tex Pavlikovsky nu i senaste avstängningen inte blivit skadad överhuvudtaget kanske avstängning på 1 match varit mer rättvis än det Abbot fick. Eller tycker du att det inte ska spela någon roll alls? Jag personligen tycker att det ska vägas in om det blir skador. Tycker det är lotteri i Sverige som det är nu, och då vet jag inte ens om skador vägs in.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Samma här, man rös genom hela genomgången... sjukt proffsigt.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Klurig och intressant fråga, det där.

Om motståndarens ev. skada spelar in, så

1. Om du gör något farligt, men omgivningen klarar sig utan skador kan du gå fri.
2. Om du gör något harmlöst regelbrott men en motståndaren skadas, får du ett hårt straff.

Än mer intressant blir det om vi applicerar tankegången på samhället i stort. En sak som ryker år då fortkörningsböter, osv. Ingen skadas ju.

Generellt så har jag känslan av att amerikanarna har lite mer av de här tankegångarna i sin kultur än oss, vilket får genomslag i många olika sammanhang, inte bara NHL..

Att NHL har en disciplingrupp för player saftey som redovisar sitt arbete öppet förvånar mig inte alls, de inser givetvis att fans efterfrågar sådant. Vi har istället en självutnämnd elit som inte tycker att de behövs förklaras något alls för fotfolket, mer än utfallet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur allvarlig skadan är ska naturligtvis inte väga in i min bok. Det är ju som att en spiknykter bilist skulle köra på och döda ett barn av misstag. Ska få ett längre straff än en rattfull person som kör på någon men kanske "bara" allvarligt skadar honom.

En skada kan ju ske oavsett om det är något fult eller inte. Och i fallet tacklingar är det ju nästan bara en slump om man blir skadad eller klarar sig helskinnad.
Expert.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Detroit mot Chicago.

lör 7 apr 19.05

Viasat Hockey

Pittsburgh Penguins - Philadelphia Flyers,

lör 7 apr 22:05

Viasat Hockey