Haha så rätt, så rätt!android skrev:Bra på att hålla kvar pucken i zon också. Egen zon alltså.Mäklaren skrev:Mm, riktigt bra! Framförallt på att vara först till pucken, spela rejält och slå enkla hårda förstapass. Riktigt genuin hockeyspelare.android skrev:Honken är +2 och har 3 poäng på 3 matcher. Ruggig back!
Skadetråden
Re: Skadetråden
VI ÄR TILLBAKA!!!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Honken har väl för fan inte träffat mål på 2 månader...?sensei skrev:Nej, i hans nuvarande form skall han i stort sett enbart spela pp.Mäklaren skrev:Mm, riktigt bra! Framförallt på att vara först till pucken, spela rejält och slå enkla hårda förstapass. Riktigt genuin hockeyspelare.android skrev:Honken är +2 och har 3 poäng på 3 matcher. Ruggig back!
Namnge annars en alternativ back i laget som regelbundet prickar mål.
-
Holmqvist är riktigt dålig. Förlänger hellre med Mathias Blund Tjärnqvist.
Dock en stor eloge till Viasat som lyckades fånga hans chipsmage på film.
- -daniel-
Ja, det enda "mål" han konstant träffar är chipsskålen...Harold Camping skrev:
Haha, jag har ju sagt i flera år att han har chipstuttar och ölmage. Ska tydligen krävas Viasat-kameror för att ni ska tro på det.
Var i och för sig ännu värre förut.
Var i och för sig ännu värre förut.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Haha, vad sjukt.
Men han träffar verkligen mål, det är fan sant det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- DIF_Soldier
Nej. Gårdagen var ett stoort undantag.sensei skrev:Haha, vad sjukt.
Säg den glädje som varar
Jag är förbluffad över att det verkar vara ett konsensus här över att Honken inte träffar mål från blå.
Jag har alltid sett det som hans stora och helt dominerande (enda, om man vill vara elak..) styrka!
Där ser man. Synd att det inte finns någon statistik, är inte helt övertygad om att ni har rätt..
Jag har alltid sett det som hans stora och helt dominerande (enda, om man vill vara elak..) styrka!
Där ser man. Synd att det inte finns någon statistik, är inte helt övertygad om att ni har rätt..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
För att vara lite fair mot Honken så går ju många skott 1-2 meter utanför för att han ibland enbart skjuter för styrning och inte siktar mot själva målet.sensei skrev:Jag är förbluffad över att det verkar vara ett konsensus här över att Honken inte träffar mål från blå.
Expert.
- minalman
Skadetråden
+1!SirDIFalot skrev:För att vara lite fair mot Honken så går ju många skott 1-2 meter utanför för att han ibland enbart skjuter för styrning och inte siktar mot själva målet.sensei skrev:Jag är förbluffad över att det verkar vara ett konsensus här över att Honken inte träffar mål från blå.
Äntligen någon som ser det. Honken skulle nog tjäna på att lira enklare. I alla fall om han ska återfå vår respekt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Honken träffar målet på 56,92% av sina skottsensei skrev:Jag är förbluffad över att det verkar vara ett konsensus här över att Honken inte träffar mål från blå.
Daniel Tjärnqvist 56,38%
Kyle Klubertanz 37,76%
Josef Boumedienne 46,81%
Det finns ett fåtal backar i elitserien som ligger över 60%
Men som redan påtalats så är ett flertal av Honkens "skott" lagda för styrning.
Om de som matar in statistiken räknar det som skott (vilket jag tror att många gör) så är hans procentsats högre.
DT har skjutit totalt 147 skott 4,96% har gått i mål
Honken 97 skott 7,69% har gått i mål
Kyle 135 skott 7,14% har gått i mål
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- SirDIFalot
Kyle lägger också många handledare som är tänkta för styrning.
Jag ser dock varken "målträffandet" som ett problem hos Kyle eller Honken. Båda kan skjuta. Det är i andra zonen problem börjar hopa sig...
Jag ser dock varken "målträffandet" som ett problem hos Kyle eller Honken. Båda kan skjuta. Det är i andra zonen problem börjar hopa sig...
Expert.
-
SirDIFalot skrev:Kyle lägger också många handledare som är tänkta för styrning.
Vet inte hur många puckar Honken har tappat ut i mittzon från offensiv blå. Slarvig och orörlig är precis vad han är.
Är dock förbannat duktig i PP emellanåt precis som du antyder.
Varifrån kommer statistiken?Honken skrev:Honken träffar målet på 56,92% av sina skottsensei skrev:Jag är förbluffad över att det verkar vara ett konsensus här över att Honken inte träffar mål från blå.
Daniel Tjärnqvist 56,38%
Kyle Klubertanz 37,76%
Josef Boumedienne 46,81%
Det finns ett fåtal backar i elitserien som ligger över 60%
Men som redan påtalats så är ett flertal av Honkens "skott" lagda för styrning.
Om de som matar in statistiken räknar det som skott (vilket jag tror att många gör) så är hans procentsats högre.
DT har skjutit totalt 147 skott 4,96% har gått i mål
Honken 97 skott 7,69% har gått i mål
Kyle 135 skott 7,14% har gått i mål
Hockeyligans visar följande under Elitserien:
Kyle = 135 skott varav 98 på mål = 72,6 %
D. Tjärnqvist = 147 skott varav 94 på mål = 63,9 %
A. Holmqvist = 102 skott varav 65 på mål = 63,7 %
Men det är ju exklusive puckar som inte kommer fram utan täcks på vägen, antar jag.
De siffrorna är helt annorlunda än dina, i synnerhet för Kyle.
Vad är det för fel på Carlsson egentligen? Alltså, inte generellt utan mer specifikt varför han inte spelar.