Jag brukar faktiskt undvika att hoppa till den då jag inte tycker den hör hemma. Det enda positiva med den när vi inte möter gnaget är ju som någon sa att den faktiskt ibland får med sittplats.
Men men vi ska inte gnälla för mkt för i det stora hela var publiken en 9:a på en 10gradig skala igår.
Det roligaste var att man märkte verkligen att kommentatorerna inte är vana vid sådant drag på läktaren då dom påpekade hela tiden vilket tryck det var. Han Forsberg visste ju inte riktigt vad han skulle ta sig till när vi öste på som mest i 3e
Vad är det för text på sången ni körde i över 5minuter i sträck under första perioden och även en del i tredje perioden? var en ruggigt skön låt på ett sätt som bara järnkaminerna kan!
Är det någon som har en länk till något klipp med sången?
Tyckte det var roligast innan matchen när DIF-klacken körde igång och överröstade musiken. Vad gör DJ:n i Örebro? Jo han höjer musiken Den har jag aldrig varit med om, att överrösta musik i en hockeyhall.
Sedan tycker jag att Örebros klack är lite pinsam, har alltid tyckt det. Bor i Örebro och eftersom jag har möjligheten att gå gratis så blir det några matcher varje år. Roligast är det när speakern måste uppmana publiken heja lite. Lite björnligan över det...
Beast skrev:Ni bjöd på bra tryck inne på Behrn Arena igår!
Tyckte det var roligast innan matchen när DIF-klacken körde igång och överröstade musiken. Vad gör DJ:n i Örebro? Jo han höjer musiken Den har jag aldrig varit med om, att överrösta musik i en hockeyhall.
Sedan tycker jag att Örebros klack är lite pinsam, har alltid tyckt det. Bor i Örebro och eftersom jag har möjligheten att gå gratis så blir det några matcher varje år. Roligast är det när speakern måste uppmana publiken heja lite. Lite björnligan över det...
Eller när "klackledaren" behöver en mikrofon och högtalare för att kunna göra sig hörd i den massiva folkskaran (och i den stora arenan ). Kan inte vara mycket röstresurser där inte.
Ni som har varit på plats både i Karlskoga och Örebro, hur har ni upplevt det själva?
Nu kan det ju ha med placering av mikrofoner och så att göra men jag upplevde det från tv-soffan som att det sjöngs mer jämft över hela matchen i Karlskoga. Igår var det en del i början samt i perioder efter målen.
Inget direkt klagomål men det var många på plats igår men sången upplevdes som "mindre".
All cred dock till er som tar er ut i landet. Bara åsynen är fin och jag tror att motståndarfansen får sig en liten chock när dom ser sådan följen.
crike skrev:Ni som har varit på plats både i Karlskoga och Örebro, hur har ni upplevt det själva?
Nu kan det ju ha med placering av mikrofoner och så att göra men jag upplevde det från tv-soffan som att det sjöngs mer jämft över hela matchen i Karlskoga. Igår var det en del i början samt i perioder efter målen.
Inget direkt klagomål men det var många på plats igår men sången upplevdes som "mindre".
All cred dock till er som tar er ut i landet. Bara åsynen är fin och jag tror att motståndarfansen får sig en liten chock när dom ser sådan följen.
Först och främst var det en högre berusningsgrad med två JK-bussar och på så sätt mindre spärrar i klacken mot Bofors. Dessutom kändes det som att det var mer "vanliga supporters" som hade löst biljett på DIF-sektion och inte till en klacksektion igår. Ska även sägas att i Karlskoga hade vi minst två man på räcket hela matchen vilket inte var fallet igår och det gör ju en viss skillnad i längden på sånger och så.
Snälla JK, kan ni snälla sätta in en klackledare inför de sista hemmamatcherna?
Det här är ju pinsamt... Det var mycket bättre tryck i Karlskoga med 400 pers.
Och det är buandet... Det behövs inte just nu, de spelar inte bättre för det.
Axel_K skrev:Snälla JK, kan ni snälla sätta in en klackledare inför de sista hemmamatcherna?
Det är fritt fram att själv dra igång något, det är inte JK som håller i någon "capo"-roll. I övrigt går det inte bättre när laget hyllas.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Axel_K skrev:Snälla JK, kan ni snälla sätta in en klackledare inför de sista hemmamatcherna?
Det är fritt fram att själv dra igång något, det är inte JK som håller i någon "capo"-roll. I övrigt går det inte bättre när laget hyllas.
Jag erkänner att jag inte är bra nog för det. Men jag antog bara att JK har någon som kan göra det. Som mot Karlskoga/Bofors...
Det gör det faktiskt, jag såg i slutet av tredje när klacken började ta i, att de spelade lite bättre. Det hjälper inte att ha en extra bortamatch...
sluta bua, laget suger apkuk och dom ska fan veta att dom gör, hyll till de fåtal som var påväg att gå och lära dom något men där fjollorna poliser stoppade dom
Buandet? Vafan tycker du att vi ska göra då? Stå och fortsätta ta den i tvåan som vi gjort hela säsongen? Laget är skit och då ska de få höra det också.
Buandet? Vafan tycker du att vi ska göra då? Stå och fortsätta ta den i tvåan som vi gjort hela säsongen? Laget är skit och då ska de få höra det också.
De vet att de är skit, vi i klacken är deras sjätte utespelare. De behöver vårt stöd.
Med klacken spelar de 5v6 och inte 4v6...