KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012

Inlägg av Morwin »

FFFHTB skrev:Kastade nästan tv rakt ut över fönstret när otto missade. Hur fan kan man missa det läget? Kul att vi gick upp en placering efter det här iaf. Visa att ni älskar oss supportrar och vinn mot Timrå.
Han missade även ett annat öppet mål , glöm inte det :&
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Berglund
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Berglund »

den här matchen skulle vi ha vunnit , fan vi vinner skotten med 43-23 , och från andra perioden var det spel mot ett mål böndernas, men puck fan vill ju inte in, det är stolpe och ribba osv .

fast spelar vi så här i alla återstånde matcher och sjukter lika mycke så måste målen komma.

På lördag kravs seger mot timrå den ska vi bara ta.
kämpa djurgården kämpa
henka83

Inlägg av henka83 »

diftobbe89 skrev:
henka83 skrev:Ni är för roliga härinne. Vilka kappvändare. Läs mina inlägg från början av 2010 hur jag sågat detta luftslott. 2009 va jag positiv.

Idag är det en bitter sanning att man är nöjd med 1 poäng borta mot Örebro, på förhand ska tilläggas. Visst vi va bättre i matchen totalt, inget snack om saken.

Men vi har en djävulskt massa loosers i laget där Wesslau står först i kön. Ni som håller han högt är ju bara för mycket.

Jag vet inte vad som är bäst för DIF på sikt, börja om i HA och byt ut kärnan i truppen till en klart billigare stomme än att ha den här urusla dyra stommen. En spelare som kommer utifrån vet mycket väl om vad DIFs såkallade kärnspelare tjänar. Ett lag bygger man på en kärna med hjärta och som faktiskt inte är bäst betalda spelare, men konstigt nog är det tvärtom i det här falska luftslottet.

Sen er som ville ha bort Hardy, jag hoppas ni fått svälja vad ni påtvingat fram från klubbledningen. Hur vi kan byta Hardy mot Challe och Znabeln mitt under pågående säsong är bara så fruktansvärt jävla sjukt. Nu ska vi istället se på när Challe ser på och kör sin döda mittzon taktik där våran skridsko styrka försvinner fullständigt.

Hur ska jag orka se Challes deff hockey i en eventuell HA i flera år framöver??? :roll:

Sen tycker jag det är pinsamt hur Eklund kan vara en favorit härinne, idag visade han hur inkompetent hockeyspelare han är gång på gång. Nej tack, spela gratis eller så finns Bajen Hockey.

Wesslau får dagens piss of av mig, jag håller fast, Wesslau kan sänka ett skepp nära dig....
Kandidat till den mest tragiska skit jag någonsin läst här inne.
Inga problem jag tar det. Puss

Edit:

Du är en av kappvändarna.
Gneblon
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gneblon »

Negativt: fortfarande för duttigt, tveksamt och onödiga beslut i egen zon.

Positivt: Helvette, 2 matcher i rad där vi för matcherna och totalt äger matchen. Samt att vi 2 matcher irad har tagit ikapp underlägen! Det har vi inte varit bortskämda med och jag tror det stärker självförtroendet. Fortsätter dom såhär så kommer det komma poäng i jämn ström och en hel del 3poängare.
Dom visar en helt annan känsla i laget dom här två matcherna där man visar att man vill ta ledningen och vinna matcher!

Jag ser helt klart positivt på detta. Jag var övertygad om att vi skulle åka hem med 0 poäng idag eftersom örebro inte hade tagit en poäng ännu.
Och för en gångs skull känns det som att vi blir bestulna på poäng till skillnad mot hur det varit förut!
FFFHTB

Re: Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012

Inlägg av FFFHTB »

Baggso skrev:
FFFHTB skrev:Kastade nästan tv rakt ut över fönstret när otto missade. Hur fan kan man missa det läget? Kul att vi gick upp en placering efter det här iaf. Visa att ni älskar oss supportrar och vinn mot Timrå.
Vill inte vara den men "över".fönstret? Hur bor du? Haha :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Haha. Fyfan vad jag är dålig på svenska.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Morwin skrev:
Han missade även ett annat öppet mål , glöm inte det :&
Ja fast det sista fick han hur mycket tid som helst på sig. Vad håller han på med? Även om det andra ska han sätta också.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

henka83 skrev:
diftobbe89 skrev:
henka83 skrev:Ni är för roliga härinne. Vilka kappvändare. Läs mina inlägg från början av 2010 hur jag sågat detta luftslott. 2009 va jag positiv.

Idag är det en bitter sanning att man är nöjd med 1 poäng borta mot Örebro, på förhand ska tilläggas. Visst vi va bättre i matchen totalt, inget snack om saken.

Men vi har en djävulskt massa loosers i laget där Wesslau står först i kön. Ni som håller han högt är ju bara för mycket.

Jag vet inte vad som är bäst för DIF på sikt, börja om i HA och byt ut kärnan i truppen till en klart billigare stomme än att ha den här urusla dyra stommen. En spelare som kommer utifrån vet mycket väl om vad DIFs såkallade kärnspelare tjänar. Ett lag bygger man på en kärna med hjärta och som faktiskt inte är bäst betalda spelare, men konstigt nog är det tvärtom i det här falska luftslottet.

Sen er som ville ha bort Hardy, jag hoppas ni fått svälja vad ni påtvingat fram från klubbledningen. Hur vi kan byta Hardy mot Challe och Znabeln mitt under pågående säsong är bara så fruktansvärt jävla sjukt. Nu ska vi istället se på när Challe ser på och kör sin döda mittzon taktik där våran skridsko styrka försvinner fullständigt.

Hur ska jag orka se Challes deff hockey i en eventuell HA i flera år framöver??? :roll:

Sen tycker jag det är pinsamt hur Eklund kan vara en favorit härinne, idag visade han hur inkompetent hockeyspelare han är gång på gång. Nej tack, spela gratis eller så finns Bajen Hockey.

Wesslau får dagens piss of av mig, jag håller fast, Wesslau kan sänka ett skepp nära dig....
Kandidat till den mest tragiska skit jag någonsin läst här inne.
Inga problem jag tar det. Puss

Edit:

Du är en av kappvändarna.
:lol:
Spela fult
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Remy Lebeau skrev:
Lidingö DIF skrev:
Remy Lebeau skrev:Almtorp viker ner sig helt för andra kvalserien på raken.
Fel! Han har vikt ner sig hela säsongen.
Där håller jag inte alls med. Almtorp gjorde en helt okej säsong på det stora hela. Att han sedan är värvad som en 1:a center när han är en 3:e center, är en helt annan sak.

Finns MÅNGA spelare som vek ner sig under grundserien, men som klarade sig undan kritiken. Klart det är lättare att dela ut kritik till en nykomling från Södertälje än diverse andra trotjänare.
Säger inte att du har fel. Jag backar en aning och erkänner dig rätt i sak, men står dock fast vid att jag tycker han varit ett rejält misslyckande som exponentiellt blivit värre i KS. Tycker dock att det sett bättre ut hos många under de två sista matcherna. Vem vet? Kanske blir Almtorp som trycker igen min arroganta käft med att avgöra framöver.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Snart kommer förlusten för Timrå, sannolikt på lördag.

Många har lyft sig t.o.m Kyle, Tjärnqvist plus en del andra. Problemet idag var Wesslau och att vi inte sätter chanserna. Challe har helt rätt, trepoängarna kommer om vi spelar såhär, ingen hänger med huvudet även o vi ligger under.
Morwin

Inlägg av Morwin »

sthlm19 skrev:Snart kommer förlusten för Timrå, sannolikt på lördag.

Många har lyft sig t.o.m Kyle, Tjärnqvist plus en del andra. Problemet idag var Wesslau och att vi inte sätter chanserna. Challe har helt rätt, trepoängarna kommer om vi spelar såhär, ingen hänger med huvudet även o vi ligger under.
Tycker även att challe ska ha ett + . Kommer in och styr upp spelet , hade vi spelat som bi gjort 2 senaste matcherna i elitserien hade vi aldrig kommit 11a :&
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jacke12

Inlägg av Jacke12 »

Jävla massa gnäll på enstaka situationer här inne, ska vi inte se på matchen i helhet istället? Om vi ska klaga på otto kan vi lika gärna klaga på printz som sumpar pucken som sisteman.

Annars vet jag inte vad jag ska säga om denna match, ska man bli hinduist och börja tro på karma? Känns som vi blir straffade för att vi åkt runt och glidit hela säsongen och vi kan inte få in pucken.

För övrigt tycker jag inte alls Tim var bra idag, som någon nämnde tidigare. Han brukar vara en av de bättre i truppen men tycker inte han levde upp till det idag.

Mackan och Jimmie skapar sjukt mycket och spelar inte de tillsammans mot Timrå får jag spader.

A. Honken bör vi bänka och slänga på träningsläger i 5 månader till nästa säsong, då kanske han fått bort chipstuttarna och ölmagen.

Tack för mig

Inlägg av #10 »

Man måste ju för i helvete lyfta fram det positiva i en kvalserie, vi har spelat riktigt bra dom 2 senaste matcherna och är på väg uppåt i form och tabell. vi kan ju fan inte snacka om hur det har sett ut tidigare i år, det är ju för helvete historia och har ju ingen jävla betydelse nu, lite jävla skärpning här inne,

Ta nu för fan fram ståkukarna och ställ er bakom laget resten av kvalserien!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Tim har varit direkt svag i kvalserien, pressen är väl för stor för vissa.
Användarvisningsbild
ozzle

Inlägg av ozzle »

sthlm19 skrev:Snart kommer förlusten för Timrå, sannolikt på lördag.

Japp, på lördag självantänds hockeydynamiten! I alla fall om vi spelar såhär. :)
Allsvenskan blir det vi gör den till.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag tror DIF plockar sina hemmamatcher (Timrå, Örebro & Bofors), men sedan ska vi ta poäng i bortaspelet mot Timrå, Leksand & Rögle.
Skriv svar