KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Nilsons sista 30sek var hans bästa sekvens den här säsongen. Hade han visat det lite oftare hade vi inte varit i KS.
Överlag bra spel idag dock lite väl stora missar på öppna lägen.
Jag tycker Wesslau var bra som vanligt men han borde ha läst den sista straffen och säkrat upp med klubban.
Syns på Hovet på lördag.
Jag tycker Wesslau var bra som vanligt men han borde ha läst den sista straffen och säkrat upp med klubban.
Syns på Hovet på lördag.
Han är slut....Jim Morrison skrev:Christian Eklund har gång på gång tagit den ena dumma utvisningen efter den andra den här säsongen. Ikväll tar han tre stycken. Bland annat en när han är ensam i anfallszon. Maken till mer korkad spelare har jag nog inte sett. Jag tycker att det är helt bedrövligt. Jag tycker man kan kräva mer av sig själv än så.
Ja, Mackan gör en mycket mycket bra match. För en gångs skull.crike skrev:Nilsons sista 30sek var hans bästa sekvens den här säsongen. Hade han visat det lite oftare hade vi inte varit i KS.
Syns på Hovet på lördag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Att säga att vi aldrig tar 3 pinnar av Timrå är väl att överdriva något enormt?minalman skrev:Nej, de (TIK) är inget vidare. Jag tror de andra lagen lägger allt krut på att spöa DIF, kör på i vanligt AS-tempo mot de andra och "glömmer/ignorerar" Timrå. Fyra lag från AS slåss om en plats i ES och att spöa DIF för allt de kan. Timrå skiter de i tyvärr.Staten skrev:Vi tar aldrig (läs: aldrig) 3 poäng av Timrå i någon av matcherna. De är för bra för oss.
Om vi spelar som vi gör idag och sätter våra chanser (Ottosson) så tror jag att vi har chansen att ro hem minst 4 pinnar mot tik i dessa två dubbelmöten. Men då krävs det även att Nilson fortsätter på samma spår (idag var han äckligt bra) och att vi får ingång vårat PP, vilket är fullkomligt bedrövligt. Vi avslutade typ andra perioden med 3 stycken powerplay där samtliga var katastrof usla.
Och att DT utnyttjar sitt slagskott oftare! Fan, han har ju en riktigt giftig bössa. Synd bara att vi inte har fått se den så ofta i år...
Samt att vi bänkar Claesson.
KÄMPA DIF!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- SirDIFalot
Wesslau räddade inte matchen åt oss på egen hand idag. HANS FEL!!!!

Expert.
Kan inte glömma ottos miss.. man såg bara mål men hann ändå tänka, "DIF gör inte mål.."
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
- Remy Lebeau
Almtorp viker ner sig helt för andra kvalserien på raken. Helt obegripligt hur han kan få fortsätta när det är uppenbart att hans psyke inte klarar av detta.
Måste våga bänka honom.
Henrik Nordfelt påminner starkt om Almtorp. Åkte alltid ur Eliserien med sina lag..
Måste våga bänka honom.
Henrik Nordfelt påminner starkt om Almtorp. Åkte alltid ur Eliserien med sina lag..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Nedå tycker vi alla ska kasta skit på Carlsson istället. Ev Klubertanz, de har inte riktigt uppmärksammats den här säsongen känner jagSirDIFalot skrev:Wesslau räddade inte matchen åt oss på egen hand idag. HANS FEL!!!!

100% DJURGÅRDSJ***L
- Amadeus
Tror snarare det är tvärtom, han tänker för mycket på det han ska göra och så blir han nervigDjurgårn skrev:Det syns väldigt tydligt att Wesslan har sina tankar på helt andra saker.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
- Jim Morrison
Folk ger Wesslau kritik när han faktiskt förtjänar kritik. ERT FEL!!!!SirDIFalot skrev:Wesslau räddade inte matchen åt oss på egen hand idag. HANS FEL!!!!

Förresten, är du moderator här? Nej det kan du väl inte vara?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hahaha Morrison levererar.
Senast redigerad av Bjurre den 2012-03-22 22:04:23, redigerad totalt 1 gånger.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
Haha, vad tror du ligger i en moderators jobb? Vad gör jag fel tycker du? Att jag tycker vissa går för långt i sin kritik?Jim Morrison skrev:Folk ger Wesslau kritik när han faktiskt förtjänar kritik. ERT FEL!!!!SirDIFalot skrev:Wesslau räddade inte matchen åt oss på egen hand idag. HANS FEL!!!!
Förresten, är du moderator här? Nej det kan du väl inte vara?
Expert.
Skärp te er förfan gojul.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Jim Morrison
Nej men, seriöst, om vi säger att Tim Sandberg hade stått i mål idag och stått för EXAKT samma insats som Wesslau idag. Tror ni att folk hade klagat mer eller mindre då? Får Wesslau ett fripass på grund av tidigare insatser? Det är såklart bara mänskligt att tycka så, men jag undrar bara hur man ska se på saken.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Alla här är jävligt besvikna just nu, inklusive mig själv. Men vi är fyra stycken lag på samma poäng och fyra poäng efter timrå som vi kommer att möta två gånger. Vi har även spelat sjukt bra två matcher irad, det ser positivt ut.
Vi har ALLT i egna händer.
Vi har ALLT i egna händer.
Avskaffa tre mot tre.