KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Det är väl alltid svårt att stå som målvakt och inte få ett piss att göra, det är liksom inte så van situation heller då vi blev utspelade av de flesta ES-lag. Här tokdominerar vi verkligen och borde tagit tre poäng...
Känslan är nu alldeles oavsett att vi MÅSTE vinna två matcher mot Timrå. På lördag under full tid och minst 2 pinnar på tisdag. Vi ska greja det här.
Känslan är nu alldeles oavsett att vi MÅSTE vinna två matcher mot Timrå. På lördag under full tid och minst 2 pinnar på tisdag. Vi ska greja det här.
Word.DIF_Soldier skrev:Haha.Lee Harvey Oswald skrev:Saknar Mamma..degen skrev:Jag saknar Bremberg/Hörnqvist
Men hörni, vi var så överlägsna på slutet. Två helt okej matcher på raken, undantaget PP och ett vettskrämt ÖHK. Timrå x2, det är nu det avgörs.
Sitt ned. Jag är rätt lugn.
Vi kunde fortfarande ha spelat som mot Rögle/BIK, dåå hade jag varit lika uppgiven.
Chilla lite så ses vi på lördag.
- Caeruleus_Sancti
Sv: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Känns som truppen behöver rensas Salo-style. Plus för kempe idag iaf.
Vidrig torsk idag
CoinInserted with my Sensation Z710e via Tapatalk 2
Vidrig torsk idag
CoinInserted with my Sensation Z710e via Tapatalk 2

Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
- SirDIFalot
Positivt från idag. Kempe, Nilson och Kyle är ruskigt bra. Speciellt Nilson. Ligger bakom så enormt mycket i vår offensiv. Hade han haft bättre kedjekamrater hade han haft 10 poäng hittills. Hur många guldlägen spelar han inte fram till?
Vi ligger nu 2:a och har allt det här i egna händer, och spelet ser bättre och bättre ut. Det här klarar vi!
Vi ligger nu 2:a och har allt det här i egna händer, och spelet ser bättre och bättre ut. Det här klarar vi!
Expert.
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Jag drar och bajsar, sniffar in ångorna, stinker inte lika illa som Djurgårns kalkonkavalkad till kvalspel.

Senast redigerad av Blå Helgonet den 2012-03-22 21:46:45, redigerad totalt 1 gånger.
Blue Saints...
Håller med dig Djurgården gör faktiskt en riktigt bra match, även om man sumpade lite väl många chanser. Men ser hellre att laget skapar lite än hur det håglösa spelet vi hade i elitserien. Vi ligger tvåa och jag är helt hundra på att vi viner mot Timrå hemma, och kniper minst två borta om laget fortsätter jobba som man gjort dom två senastekaminor skrev:Vi spelar bra och ligger tvåa. Det är alltid nåt.
Två viktiga matcher mot Timrå väntar. 5-6 poäng där och vi leder.
Bra resultat i övriga matcher.
Wesslau gör inte sin bästa match men det stora problemet är att vi inte gör mål. 44-21 i skott. Otto, inte ok att missa två öppna mål.
- Jim Morrison
Nej, visst, men det ändrar inte faktum att Wesslau faktiskt ÄR riktigt dålig idag. Om det beror på att han inte har mycket att göra spelar väl ingen roll?-daniel- skrev:Det är väl alltid svårt att stå som målvakt och inte få ett piss att göra, det är liksom inte så van situation heller då vi blev utspelade av de flesta ES-lag. Här tokdominerar vi verkligen och borde tagit tre poäng...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Känns oerhört tungt, den här matchen skulle vi haft, åtminstone 2 pinnar, tror dock på seger mot timrå på lördag, det är dax för dem att torska nu
DIF Småland
DIF Småland
Fan, vi skulle ju haft åtta poäng. Ottos miss. Herreguuuud. Vad hände, gick den över? Han hade ju all tid i världen. Att man aldrig får vara glad när man tittar på tv. Fan.
Oflyt och en storspelande målvakt i Örebro. Surt med tappade poäng, visst. Men jag tycker det ser bättre och bättre ut. Fortsätter DIF på den inslagna vägen så kommer det här att lösa sig. Nu tar vi TIK hemma och sedan plockar vi poäng mot dem borta.
- -daniel-
Nilson gör utan tvekan sin bästa match sen 09/10. Ruskigt bra, framförallt i 3:e...SirDIFalot skrev:Positivt från idag. Kempe, Nilson och Kyle är ruskigt bra. Speciellt Nilson. Ligger bakom så enormt mycket i vår offensiv. Hade han haft bättre kedjekamrater hade han haft 10 poäng hittills. Hur många guldlägen spelar han inte fram till?
- SirDIFalot
Nej, som jag skrev. Han var normal. Average målvaktsinsats.Jim Morrison skrev:Men jag förstår inte. Du tycker inte att han är dålig idag? Så du måste du tycka att han är bra? Han ÄR dålig idag. Om det beror på att han är iskall för att han får för lite puckar på sig spelar ingen roll - han är fortfarande lika dålig. Men då är han dålig av en anledning i alla fall.SirDIFalot skrev:Hur är det relevant? Han räddar 18 av 20 skott och 2 av 4 straffar? Katastrof? Knappast.Jim Morrison skrev:Han var riktigt dålig idag. Eller tycker du inte att man är dålig om man släpper in samma mål tre gånger från samma spelare?SirDIFalot skrev:Absolut. Om han faktiskt varit dålig.Christopher J skrev:Man måste få kunna kritisera Wesslau precis som alla spelare. Det handlar om att vara bäst när det gäller. Går inte enbart att skylla på backar och forwards jämnt.
Men kom inte och säg att han är BRA den här matchen.
Expert.
- minalman
KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
Nej, de (TIK) är inget vidare. Jag tror de andra lagen lägger allt krut på att spöa DIF, kör på i vanligt AS-tempo mot de andra och "glömmer/ignorerar" Timrå. Fyra lag från AS slåss om en plats i ES och att spöa DIF för allt de kan. Timrå skiter de i tyvärr.Staten skrev:Vi tar aldrig (läs: aldrig) 3 poäng av Timrå i någon av matcherna. De är för bra för oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Han spelade non stop sista två minuterna. Serverade Ottosson jätteläget...-daniel- skrev:Nilson gör utan tvekan sin bästa match sen 09/10. Ruskigt bra, framförallt i 3:e...SirDIFalot skrev:Positivt från idag. Kempe, Nilson och Kyle är ruskigt bra. Speciellt Nilson. Ligger bakom så enormt mycket i vår offensiv. Hade han haft bättre kedjekamrater hade han haft 10 poäng hittills. Hur många guldlägen spelar han inte fram till?
Expert.
- -daniel-
Har jag sagt något annat? Han räddade inte oss som tidigare - nej. Vad mer ska man säga?Jim Morrison skrev:Nej, visst, men det ändrar inte faktum att Wesslau faktiskt ÄR riktigt dålig idag. Om det beror på att han inte har mycket att göra spelar väl ingen roll?-daniel- skrev:Det är väl alltid svårt att stå som målvakt och inte få ett piss att göra, det är liksom inte så van situation heller då vi blev utspelade av de flesta ES-lag. Här tokdominerar vi verkligen och borde tagit tre poäng...
Att vi har 25 stolpträffar och 12 öppna mål men ändå bommar så väljer du att klaga på vår målvakt? Ser inte logiken.