F-n, har BIF en reservmålis som heter dansk? Det är den andre jag syftade på.minalman skrev:Hade inte dansken i mål varit så lång hade inte pucken gått in via ryggen. Ha-ha. Hans längd slog äntligen tillbaka!minalman skrev:Men vi slipper se Frölunda mer i år. Så rättvist! Värsta klubben i Sverige!
Slutspelet 11/12
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Slutspelet 11/12
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Slutspelet 11/12
Då får man bara hoppas det blir Skellefteå mot Brynäs i finalen då Skellefteå tar guldet. Det är det bästa efter hur det ser ut just nu.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Hade jag förträngt... Inga kommentarer vem som hade varit nyttigast av Krog & Tjärnqvist.SirDIFalot skrev:Det var ju nära med Krog för några år sedan. Men vi fick nobben.-daniel- skrev:Herregud vilken kamp i 3:e mellan FBK & HV... ruskigt imponerad av Jesse Joensu. Skulle dräggla över att ha en spelare som honom i DIF, samma med Krog. Spets så det förslår.
Nu vann piss-FBK vilket i mitt tycke känns förjävligt.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1901884.ab
Var tänkt som Linkans ersättare under 09/10. Undra vems bekostnad det hade blivit på? Tjärnqvists?

Satt och tänkte precis samma som dig. Väldigt svårt att inte blir avundsjuk på den mängd spelare som finns i dom båda lagen som besitter spets som är omöjlig att hitta hos oss.-daniel- skrev:Herregud vilken kamp i 3:e mellan FBK & HV... ruskigt imponerad av Jesse Joensu. Skulle dräggla över att ha en spelare som honom i DIF, samma med Krog. Spets så det förslår.
Hade en kille som Joensuu skrivit på för DIF hade man ju dunkat huvudet i tangentbordet av ren lycka. Riktigt skön kille.
Fbk gick vidare nu lr?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sorry, men var tvungen att posta denna kommentar som fanns i fältet till artikeln.SirDIFalot skrev:Det var ju nära med Krog för några år sedan. Men vi fick nobben.-daniel- skrev:Herregud vilken kamp i 3:e mellan FBK & HV... ruskigt imponerad av Jesse Joensu. Skulle dräggla över att ha en spelare som honom i DIF, samma med Krog. Spets så det förslår.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1901884.ab
Var tänkt som Linkans ersättare under 09/10. Undra vems bekostnad det hade blivit på? Tjärnqvists?
Krog i DIF känns inte verkligt! tycker synd om han blir dit lurad! för DIF kommer va bottengäng 09/10!!
Man måste hitta tillfällen att skratta i den dystra vardagen

- -daniel-
Katastroftippningar... så jävla dåligt så jag skäms. 1 av 4 rätt?-daniel- skrev: Tror serierna slutar så här:
SAIK vs MoDo
4-1
Luleå vs Aik
4-2
HV71 vs FBK
4-3
BIF vs Frölunda
3-4
Gör en ny tippning i semifinalerna.
SAIK vs Solna Aik
4-3 (snälla?)
BIF vs FBK
4-2
Jag lovar att jag har fel i bägge.
- minalman
Slutspelet 11/12
Nej! Du har rätt! Det har vänt för Djurgården och våra ärkefiender straffas!-daniel- skrev:Katastroftippningar... så jävla dåligt så jag skäms. 1 av 4 rätt?-daniel- skrev: Tror serierna slutar så här:
SAIK vs MoDo
4-1
Luleå vs Aik
4-2
HV71 vs FBK
4-3
BIF vs Frölunda
3-4
SAIK vs Solna Aik
4-3 (snälla?)
BIF vs FBK
4-2
- Lee Harvey Oswald
Njaa, iaf i ena,-daniel- skrev:
SAIK vs Solna Aik
4-3 (snälla?)
BIF vs FBK
4-2
BIF-Solna i final
Frölunda borde vara grymt irriterade en dag som denna.
Mest på sig själva då man inte kunde ro i land en 3-1 ledning i 3:e perioden.
Men även på BIF med grisen Granström i spetsen.
Har alltid ogillat den mannen men han är ju helt ovärderlig för sitt lag i såna här matcher.
Snacka om slutspelsspelare.
I spel 6-4 får han får en liten puff framför mål & ramlar då otroligt dramatiskt på frölundas dansk-keeper som då glider ur position, varpå samma Granström själv får öppet mål.
Det som föranledde detta PP var ju då IronHook fått "jätteont" av en nästan hög frölundaklubba som snuddade magen.
Snyggt, nej. Smart, ja. Likt Brynäs, JA!
Vinna till varje pris heter det va...
Tror fan BIF tar hem hela skiten.
Silfverberg är utomjordiskt smart & skicklig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Om jag skall vara ärlig så tror jag det också, men kan bara inte se framför mig Solna i final. Jag vägrar.Lee Harvey Oswald skrev:
Njaa, iaf i ena,
BIF-Solna i final
Ja, Brynäs den här årsgången är värre filmare än vanligt måste jag säga... men visst, de har också en hel del riktigt skickliga spelare. Håller dock med Boork som tycker de saknar stabila defensivt starka backar, finns risk att Solnas ettriga forwards kommer stressa sönder gänget i en eventuell final. Usch.
Jag har sagt Brynäs-Saik som finallag ett tag, står även kvar med det. Att solnaidioterna ska få spela en SM-finalserie är otänkbart, det finns inte på kartan. De åker ur mot Saik, övertygad. Gnaget må vara ett formstarkt lag men Saik är betydligt kvickare och bättre utdelning på sina chanser. Saik vinner med 4-2 i matcher.
- minalman
Slutspelet 11/12
Jag tror Roger Melins plan de senaste tio åren har varit att ta upp gnaget till final och låta dem förnedras av hans älskade Brynäs. Hedersknyffel!
När drar semisarna igång?
- -daniel-
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4560963.ab
– Det är som att du heter Stina och så säger jag att du heter Ulla-Bella och vidhåller det. Så när du säger Stina, så säger jag ”Nej, Ulla-Bella”. Det blir ju helt fel.
Fantastisk jämförelse, Solna. Verkligen. Jag skrattar åt hela det här och småmyser lite när jag läser om det hela.
– Det är som att du heter Stina och så säger jag att du heter Ulla-Bella och vidhåller det. Så när du säger Stina, så säger jag ”Nej, Ulla-Bella”. Det blir ju helt fel.
Fantastisk jämförelse, Solna. Verkligen. Jag skrattar åt hela det här och småmyser lite när jag läser om det hela.