Har du någon info på Felix Fjällkeborn? Han imponerar i statistiken i alla fall.android skrev:Var med j18 i Gävle. Båda två.Jim Morrison skrev:Varför spelar inte Timashov eller Kempe i dagens U16-match?
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
- Jim Morrison
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nej har ingen direkt info. Hårt jobbande spelare med skapligt spelsinne. Klar för gnaget till nästa säsong.
Däremot Oliver Kylington. 5 poäng på 2 matcher som back. Lägg därtill att han är född -97 och redan har debuterat i J18. Skapligt löfte som kommer göra braksuccé i TV-pucken nästa säsong. Lär spela permanent med J18 då också. Otroligt puckskicklig.
Tror att vi generellt kommer få se ett bättre juniorår nästa säsong. Om nu inte andra klubbar börjar erbjuda höga löner till våra juniorer (lex Sörensen och Kryger).
Däremot Oliver Kylington. 5 poäng på 2 matcher som back. Lägg därtill att han är född -97 och redan har debuterat i J18. Skapligt löfte som kommer göra braksuccé i TV-pucken nästa säsong. Lär spela permanent med J18 då också. Otroligt puckskicklig.
Tror att vi generellt kommer få se ett bättre juniorår nästa säsong. Om nu inte andra klubbar börjar erbjuda höga löner till våra juniorer (lex Sörensen och Kryger).
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Aha, är han aihare. Glöm honom då. Men Oliver Kylington, fan vad han imponerar. Nästa storbackstalang i Sverige? Oliver Ekman-Larsson, Erik Karlsson-klass?android skrev:Nej har ingen direkt info. Hårt jobbande spelare med skapligt spelsinne. Klar för gnaget till nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag är ganska säker på att han är Djurgårdare. Däremot fick han inte plats på DIFs HG och ville väl inte lämna Stockholm. Då blir det så..Jim Morrison skrev:Aha, är han aihare. Glöm honom då. Men Oliver Kylington, fan vad han imponerar. Nästa storbackstalang i Sverige? Oliver Ekman-Larsson, Erik Karlsson-klass?android skrev:Nej har ingen direkt info. Hårt jobbande spelare med skapligt spelsinne. Klar för gnaget till nästa säsong.
Svårt att jämföra spelare i så unga åldrad, men liknande spelstil ja. Får väl se om han är beredd att jobba för det. Tyvärr en del liknande misstag i egen zon också.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Fan vad man önskar att man hade fått William Nylander alltså. Vilken jävla talang. 12 poäng på 9 matcher i SSK J18 och även 4 poäng på 8 matcher i SSK J20... Som 15-åring...
-
Nyllet, ja. Det vore nåt det.
android: Odds på den?
- Jim Morrison
Nylander och Timashov var ju hetast från SDE den här säsongen. Nyllet JR gick till SSK och Dima Timashov till oss. Så det känns ju som att han redan har bestämt sig. Om han nu inte ändrar sig i sista sekund som Anderberg(var "klar" för Brynäs) gjorde?Metal Machine skrev:Nyllet, ja. Det vore nåt det.
Måste fråga vad ni som har koll på vår framtid tycker om säsongen. Tänker väl närmast på J20 och deras sorti. Är det ett "olycksfall" i arbetet den här säsongen eller är det rent av fiasko även för dem att åka direkt mot Malmö?
Antar ju att syftet är att utbilda och befordra spelare till a-laget (och vi har ju onekligen lyft upp många de senaste åren) så det kanske är den enkla förklaringen - att våra bästa juniorer hamnar i elitserien istället varpå vi inte vinner så mycket med juniorerna?
Antar ju att syftet är att utbilda och befordra spelare till a-laget (och vi har ju onekligen lyft upp många de senaste åren) så det kanske är den enkla förklaringen - att våra bästa juniorer hamnar i elitserien istället varpå vi inte vinner så mycket med juniorerna?
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
DIF har som mål att vara ledande på juniorsidan då är det inte OK att åka i åttondelen. Samtidigt, om vi liksom Mif hade spelat färdigt med A-laget och kunnat förstärka med Z,Åberg,Claesson,Gustafsson och Blomstrand så hade det nog gått vägen. Man hade även 2-3 sjuka skadade spelare i första matchen. Sammanlagt spelade man väl med 8-9 gallerspelare. Då blir det tufft.JiWe skrev:Måste fråga vad ni som har koll på vår framtid tycker om säsongen. Tänker väl närmast på J20 och deras sorti. Är det ett "olycksfall" i arbetet den här säsongen eller är det rent av fiasko även för dem att åka direkt mot Malmö?
J18 däremot lider av samma sjuka som A-laget. En defensiv som gör 1-2 individuella misstag per match och straffas hårt för detta samtidigt som man inte är tillräckligt kreativa framåt. Där blev det bättring efter tränarbytet men kanske inte tillräckligt.
Nästa år tror jag bli bättre. Samtidigt vet man ju inte längre. Snart kommer väl Modo och lassar upp ett erbjudande till Åberg och Skellefteå ett till Blomstrand.
Jag tror även att J20 kommer försöka värva landslagsbacken Simon Fernholm (Japp, lillebror). Jag hoppas det iallafall. Riktigt bra den match jag sett honom.
J18 förstärker med spelare som redan spelat J18 hockey i år. Dom flesta.
Tror på 2-3 värvningar till J20 faktiskt. Det betyder att ett par 94or och ev någon 93a kommer få lämna.
DIF är ofta både tunga och spelskickliga på juniorsidan och jag hoppas att båda lagen kommer spela frejdigare och med mer fart nästa säsong. Släppa på handbromsen, precis som A-laget. Den individuella skickligheten är riktigt hög.
Född till sportchef.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
--> Android
Hur bra är de Danska Tvillingarna?
De verkar ju göra en hel del poäng.
//Henke
//Henke
Duktiga. Bra fysiskt. Typiskt tvillingspel med kortpassningar. Borde skjuta mer. Lite dåligt skolade taktiskt.Stavhoppet skrev:--> Android
//Henke
Men samtidigt är jag ingen expert på spelarbedömningar.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
William Nylander kommer nog spela kvar i SSK. Han vill spela i A-laget nästa säsong. Använder sin far som "leverage"?
http://hockeysverige.se/article/1298650 ... -son-i-ssk
Jag tror att lill-nyllet kan få lite problem att spela sitt spel mot seniorer. Spelsinnet och händerna kanske håller klassen. Men svårt att använda det utan att kunna skapa sig yta.Jim Morrison skrev:William Nylander kommer nog spela kvar i SSK. Han vill spela i A-laget nästa säsong. Använder sin far som "leverage"?
Men större under har ju hänt. Bra ambitioner i alla fall.
Född till sportchef.
Ni som följt mycket junior hockey, vem ser ut att ha mest potential som det ser ut nu? Nyllet eller Dmytro. Producerade ju liknande i TV-pucken och tidigare lag, nu däremot har nylander fortsatt medan Dmytro inte hållt samma nivå
-
Men Nyllet - kom till oss istället! Här har du ändå samma chans att få speltid. Dessutom lär du vara bättre än de juniorer vi släppt upp de senaste åren, eftersom du av åldersmässiga skäl inte kan kröka ner dig på stans nattklubbar efter varje match.