Kvalserien 11/12
Kvalserien 11/12
Jag hade tinnitus under nästan hela gårdagen efter de där visselorkanerna ^^Enbom skrev:
Sänk volymen rejält.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Kvalserien 11/12
Känns lite tidigt att börja spekulera i vilka som går upp. Som någon var inne på så kan matcherna sluta precis hursom.
Men visst, det kan vara kul att spekulera.
Jag tror morgondagens match kan avgöra ifall vi med "säkerhet" går upp i Elitserien. Vinner vi bryter vi trenden att inte kunna fullfölja segrar. Den mentala spärren blir allt mindre och jag tror det kan börja rulla på vår väg. Förlust och vi bli tvingade att slå Tik hemma, ingen trevlig match där de kanske kommer med 5 p försprång redan.
En vattendelare......
Men visst, det kan vara kul att spekulera.
Jag tror morgondagens match kan avgöra ifall vi med "säkerhet" går upp i Elitserien. Vinner vi bryter vi trenden att inte kunna fullfölja segrar. Den mentala spärren blir allt mindre och jag tror det kan börja rulla på vår väg. Förlust och vi bli tvingade att slå Tik hemma, ingen trevlig match där de kanske kommer med 5 p försprång redan.
En vattendelare......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
- Säsongskort: Ja
Kvalserien 11/12
En annan intressant detalj om hur resonemanget brukar låta: Mot slutet av en serie heter det alltid att "vi har allt i egna händer". Varför tänker man inte så redan nu? Varför oroa sig för vad de andra gör? Jag tror att det är just detta Challe och Zabel försöker inpränta i gänget, dessa dagarna mellan matcherna. Gör allt ni kan, för det kan ni! Det kommer att räcka. De andra lagen kommer börja tveka på sig själva ju längre serien lider, för "kommer de verkligen få ligga med snyggaste tjejen i klassen?" De från AS kommer inte tro på det när det närmar sig. Samtidigt som Djurgårdarna vet redan innerst inne att de inte behöver skämmas för att de är snyggast. Mycket psykologi i detta, men sådant här, vem som vet att han är alfahannen i gruppen, sådant kommer att avgöra vilka som går upp. Och våra killar har mycket bättre erfarenhet av att vara de som kan, vilket ingen som kommer från AS kan säga till sig själv, utan att tveka. Timrå har också en taskigare självbild än vårt folk. Så ut och kämpa för er egen stolthet. Se motståndarna i blicken och känn er överlägsenhet!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Där tror jag att du smackade till huvudet på spiken rätt kraftigt. Av erfarenhet så tror jag att bara märket kan få många oerfarna spelare att tveka någon hundra dels sekund men det räcker för att det blir fel.minalman skrev:En annan intressant detalj om hur resonemanget brukar låta: Mot slutet av en serie heter det alltid att "vi har allt i egna händer". Varför tänker man inte så redan nu? Varför oroa sig för vad de andra gör? Jag tror att det är just detta Challe och Zabel försöker inpränta i gänget, dessa dagarna mellan matcherna. Gör allt ni kan, för det kan ni! Det kommer att räcka. De andra lagen kommer börja tveka på sig själva ju längre serien lider, för "kommer de verkligen få ligga med snyggaste tjejen i klassen?" De från AS kommer inte tro på det när det närmar sig. Samtidigt som Djurgårdarna vet redan innerst inne att de inte behöver skämmas för att de är snyggast. Mycket psykologi i detta, men sådant här, vem som vet att han är alfahannen i gruppen, sådant kommer att avgöra vilka som går upp. Och våra killar har mycket bättre erfarenhet av att vara de som kan, vilket ingen som kommer från AS kan säga till sig själv, utan att tveka. Timrå har också en taskigare självbild än vårt folk. Så ut och kämpa för er egen stolthet. Se motståndarna i blicken och känn er överlägsenhet!
Våra spelare måste inse att de är störst vackrast o bäst, för gör de det så kommer det ske.
Som exempel när aik spelade i samma serie som Nyköping, min syssling som har varit aikåare hela sitt liv skulle möta aik, så pratade han om denna match i flera veckor innan, förstå respekten han hade för motståndet och då var det ändå bara aik.
Jag minns även när DIF var nere i Nyköping dock bara en vänskaps match, men den känslan man hade från sidan var att DIF kändes flera huvuden större än Nyköping, när matchen drog igång så herre jävlar vilken respekt.
Summan av det hela precis som du skriver, kan vi få våra spelare att inse och agera som mesta mästarna så är mycket vunnet i respekt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ni målar upp fina bilder av stora, vackra och respektingivande DIF. Det väcker gamla minnen till liv. För 10-15 år sedan var det så. Numera ser motståndarlagen bara möjligheter att knäcka oss. DIF är inte längre vad klubben en gång var och stod för.emilin skrev:Där tror jag att du smackade till huvudet på spiken rätt kraftigt. Av erfarenhet så tror jag att bara märket kan få många oerfarna spelare att tveka någon hundra dels sekund men det räcker för att det blir fel.minalman skrev:En annan intressant detalj om hur resonemanget brukar låta: Mot slutet av en serie heter det alltid att "vi har allt i egna händer". Varför tänker man inte så redan nu? Varför oroa sig för vad de andra gör? Jag tror att det är just detta Challe och Zabel försöker inpränta i gänget, dessa dagarna mellan matcherna. Gör allt ni kan, för det kan ni! Det kommer att räcka. De andra lagen kommer börja tveka på sig själva ju längre serien lider, för "kommer de verkligen få ligga med snyggaste tjejen i klassen?" De från AS kommer inte tro på det när det närmar sig. Samtidigt som Djurgårdarna vet redan innerst inne att de inte behöver skämmas för att de är snyggast. Mycket psykologi i detta, men sådant här, vem som vet att han är alfahannen i gruppen, sådant kommer att avgöra vilka som går upp. Och våra killar har mycket bättre erfarenhet av att vara de som kan, vilket ingen som kommer från AS kan säga till sig själv, utan att tveka. Timrå har också en taskigare självbild än vårt folk. Så ut och kämpa för er egen stolthet. Se motståndarna i blicken och känn er överlägsenhet!
Våra spelare måste inse att de är störst vackrast o bäst, för gör de det så kommer det ske.
Som exempel när aik spelade i samma serie som Nyköping, min syssling som har varit aikåare hela sitt liv skulle möta aik, så pratade han om denna match i flera veckor innan, förstå respekten han hade för motståndet och då var det ändå bara aik.
Jag minns även när DIF var nere i Nyköping dock bara en vänskaps match, men den känslan man hade från sidan var att DIF kändes flera huvuden större än Nyköping, när matchen drog igång så herre jävlar vilken respekt.
Summan av det hela precis som du skriver, kan vi få våra spelare att inse och agera som mesta mästarna så är mycket vunnet i respekt.
Men låt gärna Örebro tro att de kan knäcka oss bara de vill. Sedan är det upp till oss att gå in med tuffhet och fart så ska de snart bli införstådda med att de möter ett Elitserielag.
Håller helt med om att vi ska gå in med rätt attityd och låta spelet ingjuta respekt. Men däremot får vi inte någon respekt för att vi är DIF, snarare tvärtom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Så är det - psykologi är en viktig ingrediens! Men när våra spelare inte hänger med, när de lyckas med en dragning, när de får in en tackling, då växer de desto mer. "Vi kan rubba stora starka Björnen". Karlskoga är ett exempel - inte fan är de bättre än oss. Hade vi hållit 2-0 några minuter till hade Karlskoga-spelarna istället börjat få tanken "Nej, de är verkligen mycket bättre än oss. Vi ger allt men de är många nummer större".
Kvällens match är så viktig och det psykiska kriget betydelsefullt. Räkna med att hemmalaget går för 120 från matchens start.
Kör nu Djurgårn!!!
Kvällens match är så viktig och det psykiska kriget betydelsefullt. Räkna med att hemmalaget går för 120 från matchens start.
Kör nu Djurgårn!!!
- -daniel-
Jag håller med dig helt, framförallt på bortaplan. Men hemma på Hovet märker man att brödgängen från HockeyAllsvenskan har kvar en hel del respekt för Djurgården. ES-lagen har dock inte ett uns respekt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ni målar upp fina bilder av stora, vackra och respektingivande DIF. Det väcker gamla minnen till liv. För 10-15 år sedan var det så. Numera ser motståndarlagen bara möjligheter att knäcka oss. DIF är inte längre vad klubben en gång var och stod för.emilin skrev:Där tror jag att du smackade till huvudet på spiken rätt kraftigt. Av erfarenhet så tror jag att bara märket kan få många oerfarna spelare att tveka någon hundra dels sekund men det räcker för att det blir fel.minalman skrev:En annan intressant detalj om hur resonemanget brukar låta: Mot slutet av en serie heter det alltid att "vi har allt i egna händer". Varför tänker man inte så redan nu? Varför oroa sig för vad de andra gör? Jag tror att det är just detta Challe och Zabel försöker inpränta i gänget, dessa dagarna mellan matcherna. Gör allt ni kan, för det kan ni! Det kommer att räcka. De andra lagen kommer börja tveka på sig själva ju längre serien lider, för "kommer de verkligen få ligga med snyggaste tjejen i klassen?" De från AS kommer inte tro på det när det närmar sig. Samtidigt som Djurgårdarna vet redan innerst inne att de inte behöver skämmas för att de är snyggast. Mycket psykologi i detta, men sådant här, vem som vet att han är alfahannen i gruppen, sådant kommer att avgöra vilka som går upp. Och våra killar har mycket bättre erfarenhet av att vara de som kan, vilket ingen som kommer från AS kan säga till sig själv, utan att tveka. Timrå har också en taskigare självbild än vårt folk. Så ut och kämpa för er egen stolthet. Se motståndarna i blicken och känn er överlägsenhet!
Men låt gärna Örebro tro att de kan knäcka oss bara de vill. Sedan är det upp till oss att gå in med tuffhet och fart så ska de snart bli införstådda med att de möter ett Elitserielag.
Håller helt med om att vi ska gå in med rätt attityd och låta spelet ingjuta respekt. Men däremot får vi inte någon respekt för att vi är DIF, snarare tvärtom.
- Fiskmaesen
Jag tror att det blir stenhårt ikväll, vill inte vara negativ men som säsongen har sätt ut så har spelarna sjukt mycket att bevisa och en seger mot Leksand förändrar egentligen ingenting. För att vi ska ha en rimlig chans behövs kontinuitet, än så länge har vi presterat i 1 match av 3. Vi får absolut inte flyga iväg av att ha spöat 2:an i allsvenskan. Vill se 3-4 bra matcher i rad från oss och det ska börja ikväll.
Ser verkligen fram emot matchen, men utan samma inställning som senast blir vi garanterat uppätna då vårt passiva och hjärtlösa spel placerade oss i KS. Ryggrad, mod och en jävla karaktär är det som behövs ikväll, från ALLA. Nu kör vi..
Ser verkligen fram emot matchen, men utan samma inställning som senast blir vi garanterat uppätna då vårt passiva och hjärtlösa spel placerade oss i KS. Ryggrad, mod och en jävla karaktär är det som behövs ikväll, från ALLA. Nu kör vi..
Okej, en härlig summering efter 4 kvalseriematcher.
Timrå har dragit ifrån med 10 poäng. Sen återfinns 4 lag på 6 poäng. Dock så räddar målskillnaden oss denna gången, till skillnad från i Elitserien.
Vi står nu inför 2 riktigt jävla tuffa matcher mot Timrå, ett Timrå som vi dominerade totalt i 3 av 5 Elitseriematcher och vann 4 av dem efter ordinarie tid. Jag säger att vi MÅSTE vinna dessa två matcher efter ordinarie tid för att fortfarande vara med i racet om att spela i Elitserien säsongen 2012/2013. Skulle vi torska dessa två och stå kvar på ynka 6 poäng på 6 spelade matcher kan vi kasta in handduken.
Nu gör vi allt vi kan på lördag, Timrå ska fan inte få komma till Hovet och ta poäng.
Timrå har dragit ifrån med 10 poäng. Sen återfinns 4 lag på 6 poäng. Dock så räddar målskillnaden oss denna gången, till skillnad från i Elitserien.
Vi står nu inför 2 riktigt jävla tuffa matcher mot Timrå, ett Timrå som vi dominerade totalt i 3 av 5 Elitseriematcher och vann 4 av dem efter ordinarie tid. Jag säger att vi MÅSTE vinna dessa två matcher efter ordinarie tid för att fortfarande vara med i racet om att spela i Elitserien säsongen 2012/2013. Skulle vi torska dessa två och stå kvar på ynka 6 poäng på 6 spelade matcher kan vi kasta in handduken.
Nu gör vi allt vi kan på lördag, Timrå ska fan inte få komma till Hovet och ta poäng.
In med Taylor Plante! Wesslau är med DIF längre verkar det som. Han känns sämre o sämre nu för varje match. Känns som han redan lämnat oss i tankarna. Grymt bra under Elitserien. Men under all kritik i Kvalserien .
- SirDIFalot
Plante är petad som reservmålvakt. Hur bra tror du han är?JesperDIF skrev:In med Taylor Plante! Wesslau är med DIF längre verkar det som. Han känns sämre o sämre nu för varje match. Känns som han redan lämnat oss i tankarna. Grymt bra under Elitserien. Men under all kritik i Kvalserien .
Wesslau har knappast varit under all kritik.
Expert.
- BaronVonDif
Vore bra om vi vann nästa match!
Dagens No Shit Sherlock!
Dagens No Shit Sherlock!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- minalman
Kvalserien 11/12
Jag tror att den största kritikern mot sin insats är Wesslau själv. Samma med Otto. Det kommer bli mer att göra för Wesslau mot Timrå. Det håller honom varm, plus hans revanschlust kan det till och med göra att vi nollar TIK.
Men Otto har mycket att fundera över. Kanske han är så rutinerad att han hittar tillbaka redan till på lördag.
Jag drömmer fortfarande om en match nä alla är OK samma kväll. Sista perren mot LIF var sådan, men jag drömmer om en hel match.
Men Otto har mycket att fundera över. Kanske han är så rutinerad att han hittar tillbaka redan till på lördag.
Jag drömmer fortfarande om en match nä alla är OK samma kväll. Sista perren mot LIF var sådan, men jag drömmer om en hel match.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Jim Morrison
Vi har spelat riktigt, riktigt, bra dom två senaste matcherna. Om vi fortsätter så här så har jag ingen tvekan om att vi stannar kvar i elitserien. Men då måste vi fortsätta på den här linjen. Och börja göra mål för helvete.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.