Tycker de lika gärna kunde ha förlorat alla de här 3 matcherna de spelat... Men visst, försvarsmässigt har de blivit hästlängder bättre än tidigare under säsongen.Mäklaren skrev:Timrå spelar ett smart försvarsspel och har offensivt passningsskickliga spelare som skapar många lägen. Raka motsatsen till DIF.-daniel- skrev:Kikade på Timrå-Örebro ikväll och tycker faktiskt att Örebro var bra ett tag i matchen, men slarviga under avgörande momenten. Rätt dåliga i egen zon, backarna verkar lätta att stressa.
Deras toppkedjor är dock vassa i anfallszon så det blir definitivt inte enkelt att möta ett Örebro som har nada att förlora och kommer toktuta framåt på torsdag.
Timrå blir jag inte klok på, de leder KS med uruselt spel...
KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: KS: Örebro HK - Djurgårdens IF, 22/3 - 2012
- minalman
Örebro lider gravt av dåligt självförtroende. Gick ju inte bra i slutet av AS heller. Om det nu verkligen har vänt mentalt i knoppen och kroppen på våra grabbar (dåligt självförtroende pga uteblivna vinster pga svårt att göra mål har ju vi oxå lidit av fram till för 24 timmar sedan) så tar vi tre p på torsdag.-daniel- skrev:Kikade på Timrå-Örebro ikväll och tycker faktiskt att Örebro var bra ett tag i matchen, men slarviga under avgörande momenten. Rätt dåliga i egen zon, backarna verkar lätta att stressa.
Deras toppkedjor är dock vassa i anfallszon så det blir definitivt inte enkelt att möta ett Örebro som har nada att förlora och kommer toktuta framåt på torsdag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Tror tyvärr det finns en överhängande risk att vi får se ett likvärdigt uselt bortaspel som vi har vant oss med...DIF har typ gjort 5 godkända bortamatcher på hela säsongen, jag tror egentligen först på den där vändningen när vi presterat några hemma samt några riktigt bra bortamatcher.minalman skrev:Örebro lider gravt av dåligt självförtroende. Gick ju inte bra i slutet av AS heller. Om det nu verkligen har vänt mentalt i knoppen och kroppen på våra grabbar (dåligt självförtroende pga uteblivna vinster pga svårt att göra mål har ju vi oxå lidit av fram till för 24 timmar sedan) så tar vi tre p på torsdag.-daniel- skrev:Kikade på Timrå-Örebro ikväll och tycker faktiskt att Örebro var bra ett tag i matchen, men slarviga under avgörande momenten. Rätt dåliga i egen zon, backarna verkar lätta att stressa.
Vi är verkligen löjligt fega på bortaplan. Laget anser att man liksom inte får förlora den där pinnen man har från början, sen vet ju laget att vi har chans på bonuspoängen eftersom vi har Kempe & Wesslau - det gör oss om möjligt än fegare.
Släpp handbromsen och kör fullt ut på bortaplan - då vinner vi mot lagen i den här serien.
Fyfan det blir ju bara viktigare matcher ju längre in i kvalserien vi kommer. Snälla ta tre poäng på bortaplan. kommer inte ihåg när vi tog tre poäng på bortaplan senast.
- minalman
28/12 Timrå IK (b) 7 - 3 (2 - 1, 2 - 0, 3 - 2)FFFHTB skrev:Fyfan det blir ju bara viktigare matcher ju längre in i kvalserien vi kommer. Snälla ta tre poäng på bortaplan. kommer inte ihåg när vi tog tre poäng på bortaplan senast.
Samma sorts motstånd, möjligen att Örebro har mer att spela för nu än vad Timrå hade då.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Har precis bokat biljetter på sektion F för mig och lilltjejen! Vi står på Aktiv på alla hemmamatcher men nu är det dags för vår första bortamatch 
Vi ska göra vad vi kan för att få spelarna att känna sig lika framhejade som på Hovet - vilket tycks vara den energi-injektion som laget behöver.
Ses där!

Vi ska göra vad vi kan för att få spelarna att känna sig lika framhejade som på Hovet - vilket tycks vara den energi-injektion som laget behöver.
Ses där!
Spännande skit. Spåkulan säger vinst.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Tack nu känner man ju sig extra trygg att veta att man inte tagit en ända trepoängare 2012 så vi borde ta det imorrn.minalman skrev:28/12 Timrå IK (b) 7 - 3 (2 - 1, 2 - 0, 3 - 2)FFFHTB skrev:Fyfan det blir ju bara viktigare matcher ju längre in i kvalserien vi kommer. Snälla ta tre poäng på bortaplan. kommer inte ihåg när vi tog tre poäng på bortaplan senast.
Samma sorts motstånd, möjligen att Örebro har mer att spela för nu än vad Timrå hade då.
Senast redigerad av FFFHTB den 2012-03-20 22:30:02, redigerad totalt 1 gånger.
Bussen inställd till Örebro, hoppas på mycket folk ändå!
Staten skrev:Bussen inställd till Örebro, hoppas på mycket folk ändå!
Enligt hemsidan där man köper biljetter finns det bara fåtal kvar på sektion F och E (bortastå) så det borde ju bli mycket folk.
4 400 platser, perfekt för gnaget med andra ord.
Var går gränsen för klaustrofobi?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Beror på, finns det råttor där eller inte?Leijon skrev:4 400 platser, perfekt för gnaget med andra ord.
Ifall det finns råttor där... Scandinavium+Globen.
Om inte? 6000 platser ungefär.
Drömde att Lennhammer gick in och spelade riktigt stabilt. Förmodligen för att jag satt och tänkte på att han skulle göra det bättre än Holmqvist, som återigen visar sig från den sämre sidan.
Tyckte Lennhammer gjorde stabila insatser kring jul när Claesson var på JVM och är ganska säker på att han skulle spela rejälare i egen zon än vad Holmqvist/Claesson gör. Men det är det där med skottet som Holmqvist har...
Tyckte Lennhammer gjorde stabila insatser kring jul när Claesson var på JVM och är ganska säker på att han skulle spela rejälare i egen zon än vad Holmqvist/Claesson gör. Men det är det där med skottet som Holmqvist har...
Åker hem på lördag förmiddag lagom till Timråmatchen. Bor hos en polare i örebro i 2 nätter!FFFHTB skrev:Hur hittade ni tåg hem? Jag hittade bara något som gick klockan 21.07Gårdon skrev:Jag och en polare har plåtar på E, vi tar tåg på torsdag eftermiddag.
Skönt med mycket DIF på plats!.
Stockholms Stolthet
Är det bara jag som tycker att Holm borde få lite speltid? Byt ut Claesson med Holm.