Krävs nog att MP får fart på grabbarna i år. En till medioker säsong kan kosta på.
Jag som inte kan mycket om ekonomi har lite svårt att förstå hur man kan gå minus 10-30 miljoner varenda år och ändå överleva hela tiden...
Det har jag med. Det går ju egentligen inte. Antingen behöver man då ha ett eget kapital att ta från eller så måste det skjutas till pengar.
Vilket som, det är absolut inget bra med det och i längden håller det inte.
föreningen och aktiebolaget DIF är 2 olika saker men där aktiebolaget DIFAB hanterar mestadelen av pengarna, det negativa resultatet är då den summa föreningen gick back, kan även vara tvärtom men något i den stilen är det, ifall DIF fungerar som det flesta föreningar som ar AB, tillägas kan är att Barcelona förra året gick ca 700 000 000 € back
Krävs nog att MP får fart på grabbarna i år. En till medioker säsong kan kosta på.
Jag som inte kan mycket om ekonomi har lite svårt att förstå hur man kan gå minus 10-30 miljoner varenda år och ändå överleva hela tiden...
Det har jag med. Det går ju egentligen inte. Antingen behöver man då ha ett eget kapital att ta från eller så måste det skjutas till pengar.
föreningen och aktiebolaget DIF är 2 olika saker men där aktiebolaget DIFAB hanterar mestadelen av pengarna, det negativa resultatet är då den summa föreningen gick back, kan även vara tvärtom men något i den stilen är det, ifall DIF fungerar som det flesta föreningar som ar AB, tillägas kan är att Barcelona förra året gick ca 700 000 000 € back
Hjälper inte för ekonomin att vi har en massa grabbar på kontrakt som inte var i klubben längre heller (Shqipran Skeraj, Milic, Mwila etc). Nu har Kung MP rensat!
En fråga bara, någon som kan uttala sig om hur det har gått för James Keene?
Har nämligen sett att han inte varit med de senaste träningsmatcherna! Eller har jag fel?
Stanowski skrev:En fråga bara, någon som kan uttala sig om hur det har gått för James Keene?
Har nämligen sett att han inte varit med de senaste träningsmatcherna! Eller har jag fel?
Nej han har inte varit med på ett tag, han skadade sig i en duell med Sundsvalls målvakt för ett par veckor sen men han borde väl så smått komma igång igen
Lite sent och lite kortfattat men ändå.
De 3 millarna som dom backade påverkar i högsta grad kassakistan men detta kan jag tänka mig att man täcker upp med kortisiktiga lån, spelarförsäljningar eller bidrag från någon trevlig herre/företag. Däremot de övriga ca 17 millarna som dom backar pga avskrivningar på spelartruppen har ingen påverkan på den fysiska kassan utan bara på det egna kapitalet (vilket i sig inte är bra men det orkar jag inte utveckla). Kan man bara visa upp att man klarar att betala sina räkningar tror jag elitnämnden (eller vad dom heter) kommer se igenom fingrarna rätt länge innan dom stryper någon elitlicens.
Har aldrig någonsin varit och tittat på en fotbollsmatch faktiskt, främst för att jag hellre lägger ner pengarna på hockey. Men det känns verkligen som att en riktig djurgårdare måste besöka stadion minst en gång, och det kan nog inte bli ett bättre tillfälle än hemmapremiären.
Mattias_87 skrev:Har aldrig någonsin varit och tittat på en fotbollsmatch faktiskt, främst för att jag hellre lägger ner pengarna på hockey. Men det känns verkligen som att en riktig djurgårdare måste besöka stadion minst en gång, och det kan nog inte bli ett bättre tillfälle än hemmapremiären.
Grym inställning! Det var exakt det där sättet jag har säsongskort i både fotboll och hockey .
Mattias_87 skrev:Har aldrig någonsin varit och tittat på en fotbollsmatch faktiskt, främst för att jag hellre lägger ner pengarna på hockey. Men det känns verkligen som att en riktig djurgårdare måste besöka stadion minst en gång, och det kan nog inte bli ett bättre tillfälle än hemmapremiären.
Bra beslut, hoppas du väljer några fler matcher, speciellt under sommaren!
Ett måste är sista matchen på stadion!
Eller varför inte hela sista säsongen?
Haha soklart det bästa alternativet . Det ska bli jävligt kul att återigen stå 15 matcher på stadions borg!