Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 28/11 2006
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Jag håller faktiskt med, jag tror verkligen att årets lag i grund och botten har förmåga att ta sig til slutspel. Så frågan är varför då precis allt går åt helvete? Kanske för att vi inte kan föra en match längre.Stocky skrev:Vårt lag klarar en slutspels plats, men en stum idiot i båset kanske inte är den bästa tändvätskan för våra "glidare"
Hörde på Radiosporten häromveckan att man undersökt vilken effekt ett tränarbyte fått rent historiskt. Man kunde redovisa ett (1) verkligt framgångsrikt fall, Per Bäckman som förvandlade FBK från nedstigningskandidat till SM-vinnare 1997. I övrigt kunde man i princip bara uppnå kortvariga positiva effekter, kanske för att det ju ändå är samma spelare som innan man har att röra sig med. Se på Bäckman nu och King i Malmö, det har ju gått lite upp och ner (aningen bättre än innan i mitt tycke dock) men inte den pangeffekt man hoppats på.
Tycker dock Dif bör ta åtminstone den chansen. Samma schackpjäser kommer vara spelbara men en ny spelare kan flytta dem på ett helt annat sätt. Ansluter mig till skaran som ropar efter Wikegård fast jag tror chansen är liten - KANSKE om man begränsar det säsongen ut.