KS: Djurgårdens IF - Leksands IF, 19/3 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Djurgårdens IF - Leksands IF, 19/3 - 2012.

Inlägg av sthlm1891 »

pulverapa skrev:Leksand gråter ut på forumet:
3. Sjukt dålig insats av klacken i dag. Visst, det var några toppar ibland, men det var alldeles för många som inte sjöng och vi hamnade i otakt ofta. Riktigt besviken.

4. Är så ända in i själen glad att inte vara djurgårdare. Vilka pinsamma stackare. Innan vi gick ut från Hovet pratades det först om att man inte kunde gå ut med Leksandströjan framme för då skulle man få stryk. Jag vägrar gömma mig i min egen stad, så vi gick hem med tröjor och halsdukar fullt synliga. Vi fick inte stryk, men vi fick höra ramsor som "Leksand runkar Bajen-kuk" och fler gäng med småkillar kom fram och skulle berätta precis hur dåliga vi är och att vi kommer åka ut i fotbollen också (eftersom vi tydligen håller på Bajen). När man sedan gav lite svar på tal såg de alldeles ställda ut. Patetiskt.
Ja jisses dessa leksingar, var ju ett par som satt precis bredvid klacken ni vet där DFG brukar stå men dem blev flyttade ganska snabbt.
Värsta snubben på Hovet är ju idioten som före matchen genar längst nere i klacken och börjar göra hånfulla gester mot klacken och sen efter matchen försöker ta samma väg tillbaka men blev bryskt bortplockad av vakterna och x antal klack människor
Mash

Inlägg av Mash »

sthlm1891 skrev:
pulverapa skrev:Leksand gråter ut på forumet:
3. Sjukt dålig insats av klacken i dag. Visst, det var några toppar ibland, men det var alldeles för många som inte sjöng och vi hamnade i otakt ofta. Riktigt besviken.

4. Är så ända in i själen glad att inte vara djurgårdare. Vilka pinsamma stackare. Innan vi gick ut från Hovet pratades det först om att man inte kunde gå ut med Leksandströjan framme för då skulle man få stryk. Jag vägrar gömma mig i min egen stad, så vi gick hem med tröjor och halsdukar fullt synliga. Vi fick inte stryk, men vi fick höra ramsor som "Leksand runkar Bajen-kuk" och fler gäng med småkillar kom fram och skulle berätta precis hur dåliga vi är och att vi kommer åka ut i fotbollen också (eftersom vi tydligen håller på Bajen). När man sedan gav lite svar på tal såg de alldeles ställda ut. Patetiskt.
Ja jisses dessa leksingar, var ju ett par som satt precis bredvid klacken ni vet där DFG brukar stå men dem blev flyttade ganska snabbt.
Värsta snubben på Hovet är ju idioten som före matchen genar längst nere i klacken och börjar göra hånfulla gester mot klacken och sen efter matchen försöker ta samma väg tillbaka men blev bryskt bortplockad av vakterna och x antal klack människor
Haha, snubben var klockren :lol: Kommer och hetsar inför en halvfull klack och sedan en fullklack. Logik hej?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

tomten skrev: Skitsnack du är bara euforisk. :)
Måhända, men det går aldrig att bli lika euforisk längre efter den här säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Jim Morrison skrev:
Måhända, men det går aldrig att bli lika euforisk längre efter den här säsongen.
Titta på matchen igen i sommar så ser du att period ett och två inte var någon höjdare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

MGC skrev:
-daniel- skrev:One down, 7 to go.

Fortsätt DIF.

SÅ JÄVLA HÄRLIG KVÄLL. Om jag har dött på läktarna tidigare så återuppstod jag, likt Lasaros väcktes till liv (nåja) så kravlade jag mig upp från avgrunden för att inmundiga åtminstone några djupa friska andetag till av jordelivet.

KÄMPA DJURGÅRDEN. Keep me alive. Plz?
-daniel-, dina bilder gör en ju deppig. Dax att byta :wink:
Daniel hör bön!
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

Tror jag hade nöjet att stå bredvid SirDIFalot idag.

I övrigt, FYFAN VAD SKÖNT!!!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

tomten skrev:
Jim Morrison skrev:
Titta på matchen igen i sommar så ser du att period ett och två inte var någon höjdare.
Öh, den här?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Jim Morrison skrev:
tomten skrev:
Jim Morrison skrev:
Öh, den här?
Japp, när din eufori har lagt sig. Så ser du att det inte var någon bra match, även om de höjde sig lite i tredje.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

tomten skrev:
Jim Morrison skrev:
tomten skrev:
Jim Morrison skrev:
Öh, den här?
Japp, när din eufori har lagt sig. Så ser du att det inte var någon bra match, även om de höjde sig lite i tredje.
Herregud, tycker du verkligen det? Då vet jag inte vad jag ska säga - eller vad dina "krav" är - för det är var bland det bästa laget har spelat på hela säsongen. "Dom gjorde ingen bra match". Haha, vilket skämt.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-03-19 22:57:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

tomten skrev:
Jim Morrison skrev:
tomten skrev:
Jim Morrison skrev:
Öh, den här?
Jag vet inte om du missade det men vi anföll med fart och slog faktiskt diagonalpass i mittzon samt slog inte lika mycket dump som vi brukar. Ett klart fall framåt, även om Leksand kanske inte hade sin bästa dag och hade glömt scouta oss.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Fan jag måste ta tillfället i akt och hylla Viasat. Jag har inte sett matchen i sin helhet men jag har sett lite klipp på deras hemsida. Vilken proffsig produktion!
Jag menar, man intervjuar DOMARNA?! Det vill jag se mer av, intressant att se hur de såg på olika situationer.
DIF!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Nu har dom inte gjort mer än vad man kan begära utav dom.
Tänker därför inte sväva iväg som majoriteten utan konstaterar att vi har ett halvknepigt utgångsläge fortfarande. Tappet mot Rögle visar sig redan nu vara oerhört kostsamt.

Det kommer krävas samma typ av spel i resterande sju matcher. Klarar DIF verkligen av det?

Ikväll njuter jag, i morgon oroar jag mig för torsdagen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
MGC

Inlägg av MGC »

-daniel- skrev:
Daniel hör bön!
Härligt!
Vinner vi ett par matcher nu så har kanske skutan också vänt :lol:
Gode

Inlägg av Gode »

-daniel- skrev:
MGC skrev:
-daniel- skrev:One down, 7 to go.

Fortsätt DIF.

SÅ JÄVLA HÄRLIG KVÄLL. Om jag har dött på läktarna tidigare så återuppstod jag, likt Lasaros väcktes till liv (nåja) så kravlade jag mig upp från avgrunden för att inmundiga åtminstone några djupa friska andetag till av jordelivet.

KÄMPA DJURGÅRDEN. Keep me alive. Plz?
-daniel-, dina bilder gör en ju deppig. Dax att byta :wink:
Daniel hör bön!
Tack för skrattet :D
Användarvisningsbild
minalman

KS: Djurgårdens IF - Leksands IF, 19/3 - 2012.

Inlägg av minalman »

Radiosportens LG Jansson yrade om att Leksand i långa stunder var bättre. Han hade inte sett matchen men i sin tur hört referat från andra. Någon som hörde radiosporten och kan bekräfta? Själv anser jag att första helt klart gick till oss men som vanligt får vi inte in den utan en i baken i stället. Andra var nog jämnast, men vi är usla runt egen kasse vilket alltid blir onödigt farligt. Tredje var bästa perioden i år. Leksand verkade trötta och hängde allt mer när vi ökade tempot. Men att målen kommer är absolut nödvändigt för att våra grabbar skall våga släppa fram sin kompetens.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar