Magnutz skrev:Tyck vad ni vill. Folk som köper upp biljetter för att sälja dem till högre pris är inte ok. De ställer till det.
Ungefär som riskbolag i vården som köper och säljer vårdhemmen. Om ingen ser efter det hela så blir det fri kapitalism utan hänsyn till själva tjänsten som ska levereras. Men det borde finnas en reglerad marknadsplats där man kan sälja sin biljett när man fått förhinder, eller hyra ut sin säsongsplåt när man är bortrest.
AVGÅ JÄRLAN!
Fast du kan inte jämföra vårdbranschen och det här..
DIF hockey har satt ett vettigt pris på sina biljetter.
Gamar köper upp dem så att folk som inte "hänger på låset" antingen blir utan eller får pröjsa ockerpris.
De gångerna som besökaren tjänar på gamarna måste ju vara ytterst få i jämförelse med motsatsen.
Jag var mest ute efter att belysa att även en kapitalistisk marknadsplats behöver ett rimligt regelverk. Det har glömts bort i bägge dessa exempel och det utnyttjas av rövarna.
AVGÅ JÄRLAN!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Heaty skrev:Blir irriterad på folk här inne som säger att ni önskar att DFG gick in och slog ner biljetturkarna.
Vad fan, har det inte passat att ha DFG runt sig tidigare så ska det fan inte passa nu heller.
Antingen eller helt enkelt.
precis som med cigg. Tycker man det är äckligt med någon som röker bredvid en på morgonen ska man tycka det på kvällen när man e full också...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Heaty skrev:Blir irriterad på folk här inne som säger att ni önskar att DFG gick in och slog ner biljetturkarna.
Vad fan, har det inte passat att ha DFG runt sig tidigare så ska det fan inte passa nu heller.
precis som med cigg. Tycker man det är äckligt med någon som röker bredvid en på morgonen ska man tycka det på kvällen när man e full också...
Han skojade ju om detta med dfg. Gillar man inte dfg om man skriver det DFG?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Han skojade ju om detta med dfg. Gillar man inte dfg om man skriver det DFG?
har inte den blekaste aning om det ska skrivas med versaler eller inte och hans skämt gick inte hem hos mig.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Är det någon som har en plåt till DIF-TIK över så kan ni väl dra ett PM.
Har en polare som kommer över. Klacken som gäller då en annan köpte på sig kvalserie kortet.
Stavhoppet skrev:Är det någon som har en plåt till DIF-TIK över så kan ni väl dra ett PM.
Har en polare som kommer över. Klacken som gäller då en annan köpte på sig kvalserie kortet.
Vore grymt om någon hade en över?
//Henke
Finns kvar på aktiv sittplats. Bara att gå över till klacken sen.
Jag vet inte alls hur det ligger till men känns inte premiären rätt lågt hypad?
Hur många plåtar är sålda egentligen? Tycker det är dags att gå ut med texter redan nu samt biljettbarometer. Titta på DIF Fotbolls hemsida, strålande jobb inför derbyt.
Byström skrev:Jag vet inte alls hur det ligger till men känns inte premiären rätt lågt hypad?
Hur många plåtar är sålda egentligen? Tycker det är dags att gå ut med texter redan nu samt biljettbarometer. Titta på DIF Fotbolls hemsida, strålande jobb inför derbyt.
Tittade lite på ticnet och det ser ut som att minst 7000 är sålda iallafall.
Varför kan man inte köpa klack/aktiv sittplats på ticnet till premiären? Har Djurgården hand om alla dessa biljetter eller är det så illa (för mig iaf) att det är slutsålt?
Staten skrev:Varför kan man inte köpa klack/aktiv sittplats på ticnet till premiären? Har Djurgården hand om alla dessa biljetter eller är det så illa (för mig iaf) att det är slutsålt?
Klack och AS biljetter sälj alltid endast på denna hemsida och i butiken.
4500 sålda enligt Jeppe Björck till Almtuna matchen. 3000 säsongskort innebär alltså att 1500 lösbiljetter är sålda. Är väl inte jättebra kanske. Samtidigt en vecka kvar. Runt 500 plåtar per dag bör vi sälja för att sälja ut.
Vad säger ni, blir det fullt hus? Vi kan väl inte räkna med att Almtuna säljer 2-300 biljetter direkt.