SÅ JÄVLA HÄRLIG KVÄLL. Om jag har dött på läktarna tidigare så återuppstod jag, likt Lasaros väcktes till liv (nåja) så kravlade jag mig upp från avgrunden för att inmundiga åtminstone några djupa friska andetag till av jordelivet.
KÄMPA DJURGÅRDEN. Keep me alive. Plz?
-daniel-, dina bilder gör en ju deppig. Dax att byta
Jag som satt bakom datorn i chocktillstånd minns egentligen bara en sak från matchen och det är Ölvestads glädjeskrik efter 3-1, fyfan säger jag bara, blev gråtfärdig och fick gåshud på samma gång, märklig känsla.
Verkar som att dem skötte sig! Klart som fan att dem ska börja spela bara för att man inte kan titta på matchen.. Ni kan tacka mig.
Sitter och tittar nu, det är energi alltså! Ölvestad otto nilson tycker jag går in och sätter tonen direkt. Första perioden överlag va riktigt kul att titta på! Det är ju målchanser
Fan så skönt att få titta på en match utan att behöva ha ångest. Jag ska nog fortsätta såhär..
oskais skrev:Var kan man se intervjuerna efteråt? Tycker det känns som det saknas en bra kanal för kvalserien, vill inte sitta och ge aftonbladet reklamintäkter via deras kassa service.
Att få höra hovet gunga av Ole Ole Ole, när det står 1-1 i kvalserien, efter den här säsongen.. Efter de senaste matcherna.. Jag ryser.
Jag bor i Göteborg och har inte varit på ens 10 matcher i år. Ni som står där varje hemmamatch och stöttar, ni som följer med på bortamatcherna. Det är helt jävla otroligt. Jag blir nästan tårögd här nu för fan.. Blödig värre.
Fyfan va skönt, skiter i allt som varit. Ska bara njuta idag tills torsdag, då gäller det att ladda om. Örebro kommer inte ge bort 3 poäng gratis utan vi måste spela som idag.
3. Sjukt dålig insats av klacken i dag. Visst, det var några toppar ibland, men det var alldeles för många som inte sjöng och vi hamnade i otakt ofta. Riktigt besviken.
4. Är så ända in i själen glad att inte vara djurgårdare. Vilka pinsamma stackare. Innan vi gick ut från Hovet pratades det först om att man inte kunde gå ut med Leksandströjan framme för då skulle man få stryk. Jag vägrar gömma mig i min egen stad, så vi gick hem med tröjor och halsdukar fullt synliga. Vi fick inte stryk, men vi fick höra ramsor som "Leksand runkar Bajen-kuk" och fler gäng med småkillar kom fram och skulle berätta precis hur dåliga vi är och att vi kommer åka ut i fotbollen också (eftersom vi tydligen håller på Bajen). När man sedan gav lite svar på tal såg de alldeles ställda ut. Patetiskt.
Vi fick ett bra tryck i klacken idag, jag har ingen röst iaf!
Nu är det bara att hoppas på att vi kan fortsätta på samma sätt i kommande matcher, men känner man årets trupp rätt så är det tveksamt... Man vågar ju inte hoppas på nånting alls längre egentligen =/
Det håller jag inte alls med om. Mycket flyt den matchen och Brynäs verkade knappt bry sig.
Du kommer ihåg fel. Det var en riktigt bra match med många bra hockey mål. Klassar du större delen av de målen som "flyt mål" kan du klassa alla hockey mål som flyt mål.
Jim Morrison skrev:GRYMT bra match rakt igenom. Laget har aldrig sett bättre ut under hela säsongen. Tror faktiskt det är mycket Tony Zabels förtjänst. Han har skapat en grym harmoni och lagkänsla.
Det håller jag inte alls med om. Mycket flyt den matchen och Brynäs verkade knappt bry sig.
Du kommer ihåg fel. Det var en riktigt bra match med många bra hockey mål. Klassar du större delen av de målen som "flyt mål" kan du klassa alla hockey mål som flyt mål.
Jim Morrison skrev:GRYMT bra match rakt igenom. Laget har aldrig sett bättre ut under hela säsongen. Tror faktiskt det är mycket Tony Zabels förtjänst. Han har skapat en grym harmoni och lagkänsla.
I rest my case
Jo, men samtidigt är man väldigt mycket euforisk precis efter en sådan där seger. Men nu när man har fått lite perspektiv och kan se tillbaka så är det faktiskt inte lika imponerade - speciellt när man ser vad som hände efteråt. Det här tycker jag var en mycket bättre match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Så grymt jävla underbart! Bästa matchen för säsongen, helt klart. Sen att det fortfarande finns problematik i skotten och en del powerplay går inte att göra något åt nu, vi vann och jag är nöjd!
Att dalmasarna fortsätter med sitt "DIF skulle inte överröstat oss om det hade varit i Globen" är patetiskt. Världens jävla ljudkullis ikväll och i Globen hade det låtit ännu högre, det vågar jag lova.
Extremt bra gjort från varenda en dag, supporter som spelare. Alla drog sitt strå till stacken och titta vart vi är nu!
Jimmies mål är kärlek och enbart kärlek. När jag ser Jimmie får pucken och börjar skrina uppåt säger jag nu blir det 3-1, och visst var det så. Jimmies vrål efteråt är det jag reagerar mest på, han är fantastiskt underbar den där karln! Han ser fortfarande oerhört pigg ut i sina stunder men allt för ofta tycker jag han inte orkar hänga med riktigt, inte som det var förr - Börjar bli gammal och skev? I vilket fall som helst så är Jimmie den riktiga Järnkaminen, underbar person!
Fortsätter vi i denna takt är elitseriekontraket säkrat, inget snack om saken.
Kämpa DIF!
I rest my case
Jo, men samtidigt är man väldigt mycket euforisk precis efter en sådan där seger. Men nu när man har fått lite perspektiv och kan se tillbaka så är det faktiskt inte lika imponerade - speciellt när man ser vad som hände efteråt. Det här tycker jag var en mycket bättre match.