KS: Djurgårdens IF - Leksands IF, 19/3 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - Leksands IF, 19/3 - 2012.

Inlägg av -daniel- »

Ja stämmer väl med Jimmie-Otto-Mackan...

Åberg har jag inte hört något om.

Någon som vet hur läget är med Fimpen? Vore riktigt tråkigt om inte han kan vara med imorgon, tycker fortfarande (trots att inte du anser detsamma antar jag) att Tim-Fimpen-Kempe är den enda kreativa kedja vi har i dagsläget som vågar hålla i pucken och hittar på något framåt. Naturligtvis kan man önska mer produktion men det är åtminstone ett avbräck i den konstanta press i egen zon som samtliga andra kedjor åstadkommit senaste tiden...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Ja stämmer väl med Jimmie-Otto-Mackan...

Åberg har jag inte hört något om.

Någon som vet hur läget är med Fimpen? Vore riktigt tråkigt om inte han kan vara med imorgon, tycker fortfarande (trots att inte du anser detsamma antar jag) att Tim-Fimpen-Kempe är den enda kreativa kedja vi har i dagsläget som vågar hålla i pucken och hittar på något framåt. Naturligtvis kan man önska mer produktion men det är åtminstone ett avbräck i den konstanta press i egen zon som samtliga andra kedjor åstadkommit senaste tiden...
Om man har två teknik-spelare framåt måste de ha en brunkare/energispelare med sig som banar väg. Jag gillar Tim Fimpen Kempe. Bra tanke där!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Tror Ottawa på allvar att Mika ska ta en tröja där nästa år? Han skulle fan inte ens platsa i Bik Karlskoga nästa år....
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Det börjar kännas löjligt att säga det inför varje match, men nu är det fan vinna eller försvinna som gäller. Vi MÅSTE ta tre poäng imorgon mot Sveriges största myt från norr.

Hata Leksand!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Steelmountain skrev:Tror Ottawa på allvar att Mika ska ta en tröja där nästa år? Han skulle fan inte ens platsa i Bik Karlskoga nästa år....
Han har en fruktansvärt stor talang. Men DIF haussade upp honom som en snubbe som skulle leda laget i år. Medan han själv var upptagen med att skruva bort gallret på hjälmen... Han är fortfarande junior. JUNIOR! Det har knappast hjälpt honom att ha den här pressen på sig. Att han ska leverera. Ändå har han snittat 0.5 poäng per match vilket var ungefär vad jag förväntade mig.

Jag tror den här erfarenheten kommer stärka honom i längden dock. Övertygad om det. Men om han börjar nästa säsong i AHL eller NHL är det svårt att sia om.
Expert.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Jag vet att vi vinner i morgon....När mitt hatlag nummer ett Fbk går dåligt så går vi bra..Fbk loosar garanterat i morgon därmed vinner vi. Någon som bettar emot?
¨¨
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:
Steelmountain skrev:Tror Ottawa på allvar att Mika ska ta en tröja där nästa år? Han skulle fan inte ens platsa i Bik Karlskoga nästa år....
Han har en fruktansvärt stor talang. Men DIF haussade upp honom som en snubbe som skulle leda laget i år. Medan han själv var upptagen med att skruva bort gallret på hjälmen... Han är fortfarande junior. JUNIOR! Det har knappast hjälpt honom att ha den här pressen på sig. Att han ska leverera. Ändå har han snittat 0.5 poäng per match vilket var ungefär vad jag förväntade mig.

Jag tror den här erfarenheten kommer stärka honom i längden dock. Övertygad om det. Men om han börjar nästa säsong i AHL eller NHL är det svårt att sia om.
Håller med fullständigt. Sedan känner jag personligen att han inte är någon otrolig poängspelare heller. Han har förutsättningarna att på sikt bli en riktigt giftig sniper.

Min uppfattning har alltid varit att han ska bidra med en massa energi och skridskoåkning, inte en massa poäng. Powerforward med vasst skott med andra ord.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Harold Camping skrev:
SirDIFalot skrev:

Håller med fullständigt. Sedan känner jag personligen att han inte är någon otrolig poängspelare heller. Han har förutsättningarna att på sikt bli en riktigt giftig sniper.

Min uppfattning har alltid varit att han ska bidra med en massa energi och skridskoåkning, inte en massa poäng. Powerforward med vasst skott med andra ord.
Njae, men än powerforward vet jag inte om jag tycker. Men visst, han är inte en som skall ösa in poäng kanske men tycker han är mer allround än något annat.

I övrigt är jag helt enig.

Man märker verkligen att Mika är en av dem som tyngs mest av det här läget laget satt sig i; han lyckas inte med någonting. Inte ett jävla skvatt... det är det iofs många som inte gör men på något vis blir det oerhört uppenbart med Zibanejad. När han inte har självförtroende är han verkligen inte bra, hans speltyp behöver lite "flyt" i spelet för att inte vara skrattretande dålig.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

SirDIFalot skrev:

Hållet med! Mika är riktigt bra. Men tyvärr ser han inte ut att gå 100%. Verkar oinspirerad och har redan tankarna på NHL. Trist som fan! :(
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

-daniel- skrev:
Harold Camping skrev:
SirDIFalot skrev:

Njae, men än powerforward vet jag inte om jag tycker. Men visst, han är inte en som skall ösa in poäng kanske men tycker han är mer allround än något annat.

I övrigt är jag helt enig.

Man märker verkligen att Mika är en av dem som tyngs mest av det här läget laget satt sig i; han lyckas inte med någonting. Inte ett jävla skvatt... det är det iofs många som inte gör men på något vis blir det oerhört uppenbart med Zibanejad. När han inte har självförtroende är han verkligen inte bra, hans speltyp behöver lite "flyt" i spelet för att inte vara skrattretande dålig.
Word. Han behöver verkligen få tillbaka självförtroende.

Men återigen så kommer vi tillbaka till det faktum att han är 18 år och ska på något sätt leva upp till en stjärnstatus som han har fått av supportrar och journalister. Det är så långt ifrån verkligheten så det blir helt omöjligt för honom.

Talangen finns där och om den förvaltas på rätt sätt kan han bli en ordinarie spelare i Senators.

Hans aktion mot HV i sista matchen tycker jag symboliserade lite av vilken kvalité han har.
Jävlar vad det gick undan i mittzon och en perfekt pass på bladet till Nilson som lyckade göra mål.

Så här i efterhand tror jag verkligen att det hade varit bättre för Mika att spela detta år i AHL. Lära sig att täcka upp rätt ytor och vänja sig ordenligt vid den lilla rinken , där han för övrigt har varit grym varje gång jag sett han.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Aja, just nu skiter jag blanka fan i Zibanejad och vad som hade varit bäst för honom som individ.

Nu handlar det om Djurgården Hockeys överlevnad. Skall vi vinna måste spelarna vara beredda att offra varenda tand i käften, och där är vi ju inte riktigt nu om man säger så.

Imorgon skall det göra ont att vara motståndare på Hovet (har ni hört den förut..?).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kom igen nu grabbar. Kämpa så in i helvete och vinn. Kriga för varenda centimeter. Jag skiter i hur snyggt det är, bara vi vinner.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
ozzle

Inlägg av ozzle »

Senast redigerad av ozzle den 2012-03-18 23:04:17, redigerad totalt 1 gånger.
Allsvenskan blir det vi gör den till.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

När de ringde ifrån DIF Hockey angående förnyelse av säsongskort förra året så använde den mycket hurtiga säljaren adjektiv såsom spännande, vinnande etc. Jag svalde allt med testosteronstint glädje. När de ringer igen om mindre än två månader kommer jag replikera: "Vinnande och spännande säger du, jaha? Testat att gå in för en snabbis med en transa och bli lite snabbt och kärlekslöst körd i tarmen då? Nähä! Nämen det är så jag känner mig just nu!". Inget, absolut INGET utom vinst imorgon & fortsatt ES-spel kommer få mig att förlåta ER. Säger det igen.....

..VINN FÖR FAN!....jag vet att Ni har kapacitet!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tips efter att jag rensat tråden:

Poänglösa one-liners och random-postade bilder ska tas bort då de rubbar tråden och de diskussioner som ändå försöker överleva här.

Vill man posta en bild ska den åtföljas av en text som förklarar varför man väljer att posta den, om inte syftet är alldeles uppenbart och då ingår i en serie inlägg som tydliggör bildens relevans utan problem.

Oneliners kan också förekomma och av samma anledning. Om de är i direkt anknytning till den pågående diskussionen. Då faller det sig naturligt att vi förstår vad som menas (Om vi läser hela diskussionen)

Det ska dock påpekas att det båda fallen bör undvikas i möjligaste mån för att undvika missförstånd och trams.

Ok?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar