Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av emilin »

diffarn1 skrev:
emilin skrev:
Jockmaniac skrev:Kan hoppas att DIF-spelarna tittar på Aik-matchen idag. Så ska en slipsten dras, så agerar hockeylirare, tar emot att säga det, men Aik lirar just nu på guldnivå.
Håller helt med dig, man blir ju gråtfärdig när man ser med vilket krigar hjärta de spelar med.
Så ser man våra spelare som inte ens vill gå in o täcka skott,ta närkamper,åka skridskor de vill ju för fan inte ens vara på planen.
Täcka skott var faktiskt det enda de gjorde bra mot BIK.
Du har till viss del helt rätt, men jag menar att ALLA spelarna måste in o kriga inte 1-3 st det räcker inte, alla måste vara beredda på att ta emot puckar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... er-ibland/
- Vi såg ut som zombier ibland, erkänner Djurgårdens Daniel Tjärnqvist.
Du först då, eller?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lidingö DIF »

Har precis klivit ut från Luulää-AJK matchen här uppe i skitland. Jag vet, Gnihet...hata mig, håna mig, men min bästa vän, tillika delägare, råkade barnmorskan tappa med huvudet före vid födseln & som resultat är han Gnihare. När kunder har önskningar är det bara & bita ihop, ge sig iväg & bevittna.

Det som får mig att gråta dock är att hans jävla Gnihet har en sammanhållning & kämpaanda jag inte bevittnat i DIF på flera säsonger. Dessa spelare ska INTE vara bättre än oss rättrogna, men likväl är klasskillnaden plågsam. Dom är inte så tekniska eller otroligt passningsskickliga men dom åker skridskor, kämpar & tacklas....allihop...hela tiden! Varför är det så jävla svårt för DIF att fatta att den gamla klyschan åk skridskor och checka funkar. Varenda gång vi åker skridskor och forecheckar som galningar dominerar vi. Likväl så lägger vi alltid av efter ca 5 min & får duktigt med smörj som resultat. Är vi så jävla otränade att vi inte orkar? Hatar spelarna DIF? Är det taktik att "lugna" ned & backa tillbaka? Vi lägger ju bara plötsligt av & har gjort flertalet gånger under denna säsong. Gniharna forecheckar hela jävla tiden som små irriterande jävla råttor.

Utöver detta kan jag utnämna Luleås publik till Sveriges sämsta. Fy fan vilka sorgliga karaktärer. Halvtomt i en avgörande kvart. Snacka om att få det resultat man förtjänar. Tycker nästan synd om Luleås lirare....men bara nästan.

Snälla DIF åk skridskor på måndag. FAN! Jag ber Er...SNÄLLA!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nämnde det i matchtråden, det är märkligt att det ser ut som DIF inte vill vinna i sina matcher...men det mentala sätter tydligen större käppar i hjulet än man kan tro.

Det är sån enormt klasskillnad mellan slutspelslagen och DIF att det känns som helt olika sporter. Osannolikt stor skillnad. Har vi ens haft något anfallsspel på de här två matcherna i KS? Tveksamt va, förutom de inledande 5 minuterna i RBK-matchen möjligtvis.

Sjukt vad det tar emot att säga det men Solna är verkligen klasser bättre än oss, speciellt deras vinnarmentalitet och känslan av att jobba för varandra. Vi är ett lag i spillror och det känns tyvärr som det bara kan sluta på ett sätt....

Känns verkligen FÖRJÄVLIGT pissigt. :|
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Vidare sjunger Gniharna nån ramsa typ: "I natt jag drömde........jag drömde vi tog SM-Guld & Djurgårn åkte ur". Hörde den flera gånger & hade jag hört den för en månad sen hade jag hånskrattat. Nu är jag seriöst orolig. Jag kan eventuellt hantera, med mycket farmakologisk hjälp, ett SM-guld till Solna IF, men ett guld till dom och Allsvenskan för oss det går inte. Det helt enkelt går inte! Så läser spelarna det här så ber jag Er att inte utsätta oss fans för detta. Gör vad fan som helst, men låt inte detta hända!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
Heaty skrev:Sluta klaga på att klacken buar åt dåliga prestationer på isen. Vi som står i klacken är känslo-människor, adrenalinet pumpar och DIF betyder det mesta för oss. Då är det självklart att man inte alltid tänker logiskt och rationellt i klacken. Att då kräva att man inte får visa sitt missnöje när vi blir överkörda av RÖGLE är ju ett skämt.
Kort och gott:
Låt oss älska OCH hata.
Jaa, ingen lär kunna hindra er.
Men självklart blir det bara ytterligare en kniv i skrevet för redan totalt paralyserade spelare när visselorkanen tar fart vid ett trögt PP.

DIF var usla i ES men ändå 2-3 klasser bättre än det vi ser nu, & den drastiska försämringen är givetvis bara ren & skär ångest.
Tack. Buandet må vara befogat men det hjälper inte våra mentalt spattiga fjunisar och livvrädda åldringar på traven för fem öre.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... er-ibland/
Du först då, eller?
Kan folk sluta klaga på alla spelarna säger i media snart? Det spelar ju ingen roll alls vad de säger längre. De vrids alltid till att spelarna har sagt nå fel. Säger de att det var en okej insats så blir folk asförbannade för att de spelade skit. Och säger de sanningen så har spelarna "tappat tron", "gett upp" eller vad som helst.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Du först då, eller?
Kan folk sluta klaga på alla spelarna säger i media snart? Det spelar ju ingen roll alls vad de säger längre. De vrids alltid till att spelarna har sagt nå fel. Säger de att det var en okej insats så blir folk asförbannade för att de spelade skit. Och säger de sanningen så har spelarna "tappat tron", "gett upp" eller vad som helst.
Faktiskt inte. Lite självinsikt och jävlaranamma skulle sitta riktigt gött just nu. Om någon skulle kunna säga "vi spelade skit, helt enkelt" eller "vi har varit så jävla dåliga den här säsongen" så skulle det vara otroligt uppfriskande - och jag skulle i alla fall uppskatta det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Du först då, eller?

Så om tex Carlsson skulle göra 2 självmål och ge bort pucken så Leksand gör 2 mål till. Och sen säger till ab jag gjorde en hyfsad match är det bättre då?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Du först då, eller?

Så om tex Carlsson skulle göra 2 självmål och ge bort pucken så Leksand gör 2 mål till. Och sen säger till ab jag gjorde en hyfsad match är det bättre då?
Har detta hänt? Nej, och inget ens i närheten.

Hur gammal är du egentligen? På riktigt? Herregud..
Expert.
oskais

Inlägg av oskais »

SirDIFalot skrev:Kan folk sluta klaga på alla spelarna säger i media snart? Det spelar ju ingen roll alls vad de säger längre. De vrids alltid till att spelarna har sagt nå fel. Säger de att det var en okej insats så blir folk asförbannade för att de spelade skit. Och säger de sanningen så har spelarna "tappat tron", "gett upp" eller vad som helst.
Problemet är att attityden i media, tycker åtminstone jag, uppvisar noll sjukdomsinsikt för tillfället vilket är precis vad den här föreningen behöver.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Du först då, eller?

Har detta hänt? Nej, och inget ens i närheten.

21. Och sa jag att detta hade hänt?

Kom igen nu. Ta sånt här via PM. Tack. //MOD.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

"Vi har störst klack var vi än spelar" sa Leksands-Ryno enligt AB. Välkommen till Hovet ikväll!
oskais

Inlägg av oskais »

Tessan skrev:"Vi har störst klack var vi än spelar" sa Leksands-Ryno enligt AB. Välkommen till Hovet ikväll!
"Buuhuuuu vi fick inga biljetter av djyyyrgårn :( :( , djyyyrgårn är rädda för stora starka LIF!!11"

Leksingarnas hybris liknar gnagets.
Jörgen-Andreas
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Jörgen-Andreas »

Rolig match att vänta ikväll, synd att bara 150 biljetter tilldelades sveriges mest älskade lag. Vårat svar? Vi bygger om bortastå för eran match till 250platser, samt att ni får hela kortsidan om så vill, välkommna till leksand, där vi behandlar andra som vi själv vill bli behandlade, väl mött!
Skriv svar