Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
Re: Skulle du gå på matcher vid spel i Allsvenskan?
Jag kommer gå om de sparkar hela styrelsen och de flesta spelarna. De spelar tråkigare hockey än Luleå och dom gör iaf mål.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kommer fortsätta i AS med säsongskort. Inget snack om det, men, och det är ett stort jävla MEN, det behövs rejäl städning på flera positioner i både ledning och trupp.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- minalman
Nytt lag, ny ledning, klassiskt lag. Klart man går då!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Doyle
Blir nytt sässekort om föreningen visar en ny och bättre inställning. Något måste hända. Körs det på i samma hjulspår ett år till då blir det utan mig på läktaren.
Är väl självklart att man inte slutar gå. DIF är så mycket mer än bara vilken serie man spelar i. Åker man ned så har man andra mål och spänning i matchen, skillnaden bara att det är ovärdigt DIF och att man inte har ett slutspel att längta efter. Kommer nog att bli lika kul matcher ändå.
Sedan har jag alltid varit lite av den typen att jag älskar känslan av när dom som verkligen är DIF är där och ser matchen och inte medgångare.
Kommer aldrig att sluta intressera mig och sluta följa min älskade förening. Blev evigt lika kär och kommer att följa med en hela livet. Däremot önskar man ju självklart att DIF tänker nog över säsongskortspriserna och självklart måste dessa sänkas mycket. Billigare säsongskort gör att fler köper vilket gör att DIF får in lika mycket pengar. Skulle vi åka ur så bör ju säsongskorten sänkas extremt och då tror jag ändå att många kommer att köpa för att "som plåster på såren" så kommer säsongskorten att vara hälften så dyra som i elitserien.
Dom som mot förmodan inte vill gå längre uppmanar jag att gå mer på fotboll i sådana fall!
Håller dock med om att det skulle bli betydligt lättare att köpa säsongskort om vi åker ur om Järlefelt byts ut.
Sedan har jag alltid varit lite av den typen att jag älskar känslan av när dom som verkligen är DIF är där och ser matchen och inte medgångare.
Kommer aldrig att sluta intressera mig och sluta följa min älskade förening. Blev evigt lika kär och kommer att följa med en hela livet. Däremot önskar man ju självklart att DIF tänker nog över säsongskortspriserna och självklart måste dessa sänkas mycket. Billigare säsongskort gör att fler köper vilket gör att DIF får in lika mycket pengar. Skulle vi åka ur så bör ju säsongskorten sänkas extremt och då tror jag ändå att många kommer att köpa för att "som plåster på såren" så kommer säsongskorten att vara hälften så dyra som i elitserien.
Dom som mot förmodan inte vill gå längre uppmanar jag att gå mer på fotboll i sådana fall!
Håller dock med om att det skulle bli betydligt lättare att köpa säsongskort om vi åker ur om Järlefelt byts ut.
Börjar tröttna riktigt mycket på folk som klagar på ledningen konstant. Har ni sett bajen fans? Inte fan är deras ledningen något vidare men trots det så visar de kärlek för klubben och spelarna på PLAN, inte ledningen. Det är det vi också ska göra eller gäller bara "ur och skur", "alltid oavsett" osv när det går bra? Det är nu vi ska visa att vi är Sveriges bästa publik, alla klackar kan få bra tryck på läktaren när laget spelar sm-final med mera (kolla på aik) men de riktiga fansen står kvar oavsett läge. Så för de som känner att Djurgården inte är värt att kolla på bara för att några kostym nissar gjort fel i sitt arbete, ja då behöver de aldrig mer komma tillbaka. Hoppas ni skäms över att ni ens tänkt så =)
Håller med fullkomligt på det som skrivs.Difiale skrev:Är väl självklart att man inte slutar gå. DIF är så mycket mer än bara vilken serie man spelar i. Åker man ned så har man andra mål och spänning i matchen, skillnaden bara att det är ovärdigt DIF och att man inte har ett slutspel att längta efter. Kommer nog att bli lika kul matcher ändå.
- SirDIFalot
Skulle nog av principskäl ha svårt att förlänga om Mats Larsson, Janne J och ett par till sitter kvar på samma platser nästa år.
Expert.
- -daniel-
Exakt.SirDIFalot skrev:Skulle nog av principskäl ha svårt att förlänga om Mats Larsson, Janne J och ett par till sitter kvar på samma platser nästa år.
Även fast jag vet att jag kommer stå där på Hovet igen i september i Hockeyallsvenskan, även om muppgänget sitter kvar... men jag hoppas jag kunde vara så principfast att jag ger blanka fan om det inte ageras.
Jävla tattare som sänkt våran förening. Styrelsen, ledarna, spelarna...fy fan.
Jag kommer att förlänga säsongskortet men det blir inte kul med spel i Allsvenskan om det nu blir så. Iofs kan det vara kul att följa DIF vägen tillbaka om de lyckas gå upp igen nästa säsong men risken är ju att vi stannar kvar i Allsvenskan i flera år precis som Solna-asen gjorde.
Jag känner också att något bör hända med ledningen, det kan ju inte få fortsätta så här.
Jag känner också att något bör hända med ledningen, det kan ju inte få fortsätta så här.
- SirDIFalot
Kommer man inte upp första året, då blir det tungt. Då blir det som för gnaget och Leksand...Jonas1891 skrev:Jag kommer att förlänga säsongskortet men det blir inte kul med spel i Allsvenskan om det nu blir så. Iofs kan det vara kul att följa DIF vägen tillbaka om de lyckas gå upp igen nästa säsong men risken är ju att vi stannar kvar i Allsvenskan i flera år precis som Solna-asen gjorde.
Expert.
Japp. Kommer ett förslag på spelartrupp för HA senare. Kör man på den så är det lugnt.SirDIFalot skrev:Kommer man inte upp första året, då blir det tungt. Då blir det som för gnaget och Leksand...Jonas1891 skrev:Jag kommer att förlänga säsongskortet men det blir inte kul med spel i Allsvenskan om det nu blir så. Iofs kan det vara kul att följa DIF vägen tillbaka om de lyckas gå upp igen nästa säsong men risken är ju att vi stannar kvar i Allsvenskan i flera år precis som Solna-asen gjorde.
Född till sportchef.
- minalman
Bygger vi ett HA-lag för att studsa tillbaka direkt till ES, ska man tänka långsiktigt. När fotbollen kom tillbaka 2000 blev det silver, guld, guld.android skrev:Japp. Kommer ett förslag på spelartrupp för HA senare. Kör man på den så är det lugnt.SirDIFalot skrev:Kommer man inte upp första året, då blir det tungt. Då blir det som för gnaget och Leksand...Jonas1891 skrev:Jag kommer att förlänga säsongskortet men det blir inte kul med spel i Allsvenskan om det nu blir så. Iofs kan det vara kul att följa DIF vägen tillbaka om de lyckas gå upp igen nästa säsong men risken är ju att vi stannar kvar i Allsvenskan i flera år precis som Solna-asen gjorde.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BaronVonDif
Alla tycks vara överens om att det måste ske stora förändringar i styrelsen förutom dem själva, JJ tycks ju vara nöjd med sina insatser. Om man skickade runt en lapp för namnunderskrift på Hovet vid nån av resterande matcher där man kräver att merparten av styrelsen avgår oavsett utfall denna säsong undrar jag hur många som skriver på?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
Blir spännande! Det har verkligen blivit ett problem att Janne J alltid är steget före. Att bygga ett allsvenskt lag ett år i förväg var lite klantigt.android skrev:Japp. Kommer ett förslag på spelartrupp för HA senare. Kör man på den så är det lugnt.SirDIFalot skrev:Kommer man inte upp första året, då blir det tungt. Då blir det som för gnaget och Leksand...Jonas1891 skrev:Jag kommer att förlänga säsongskortet men det blir inte kul med spel i Allsvenskan om det nu blir så. Iofs kan det vara kul att följa DIF vägen tillbaka om de lyckas gå upp igen nästa säsong men risken är ju att vi stannar kvar i Allsvenskan i flera år precis som Solna-asen gjorde.
Expert.