Herregud, ut och res. Ut och se världen. Orkar inte kommentera mer, men mitt sammanfattade svar rörande rivalitet mellan NHL-lag är att du har fel.SirDIFalot skrev:
För mig är NHL-rivalitet jävligt larvigt. Lag byter städer, byter spelare med varandra, spelare kan gå rakt emellan rivalklubbar men ingen bryr sig.
Slutspelet 11/12
Re: Slutspelet 11/12
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Och nu avgör fd. DIF-spelaren Danielsson matchen i Övik. Suck.
-
Danielsson och Tellan fixar segern. Kul att några Djurgårdare får vinna i alla fall.
Förresten. Någon mer än jag som är imponerad av Ritola?
Förresten. Någon mer än jag som är imponerad av Ritola?
ja verkligen!Magnutz skrev:Mja... Det är ganska intressant att bevittna. Det som sker på Hovet. Fyfan vad jag önskar att det var VI som spelade så här. Sanslöst.
Även där är ju ett tecken på hur stora skillnader det är mellan DIF och aik i år.
Luleå "lekte" med DIF. Medans aik inte accepterar sånt och har en jävlar kämparglöd i laget som tyvärr fattas i årets DIF. De fruktar inte Luleå vilket det kändes som DIF gjorde och sket ner sig så fort luleå kom in i våran zon.
Känns mer som DIF i år spelar individuellt istället för som ett lag. Spelarna snackar mycket före och efter matcherna om hur vi ska spela som ett lag och hjälpa varandra osv. Men inget av detta ser man sen i nästkommande match utan det är samma jävla spel och idiotiska beslut.
Tränarna beskriver att vi blir lättstressade till felbeslut i uppspel och i vår egen zon. Detta har tagits upp under hela säsongen men inget har hänt ute på isen. Och då är frågan om våra spelare ens lyssnar.
Att aik är bättre i år tror jag mer att aik har fått den inställningen och de kraven som DIF hade förr. Att det inte accepteras att ngn går på halvfart under matchen. Förr vägde järnkamin tungt hos motståndarna, alla motståndarna visste om att DIF aldrig gav upp. De fortsatte tackla,forechecka och kämpa efter pucken till 150% oavsett om de ledde eller låg under. Vilket gjorde att motståndarna aldrig fick en lugn stund och kunde spela på resultat osv.
Medans i DIF är det som andra skrivit innan att "Alla ska vara med" Ungefär som då man gick i skolan och ingen fick bli lämnad utanför utan alla skulle få vara med oavsett hur dålig personen va. Det är iofs ok under skoltiden men inte fan då man spelar på elitnivå.
Kommer inte ihåg vilken "expert" som skrev det men som Bom-Bom sa i intervjun under en match va att det märks tydligt att det saknas klara direktiv och regler från Djurgårdens håll. M a o det ska inte accepteras om du går in och gör ngt halvhjärtat för då ska sånt beteende "straffas" med mindre speltid, eller rentav ingen speltid alls.
Ta Almtorp som exempel under Rögle matchen. Han får knappt ngn speltid i första perioden och går sedan in och drar på sig en utvisning i sitt första byte. Jag anser och känns som andra föreningar markerar sånt direkt genom att återigen placera personen på bänken eller varför inte på läktaren nästkommande match.
Djurgården har blivit för snäll mot spelarna och ställer inga krav på dem längre. Spelare får spela hur jävla uselt som helst och nog fan får de 20 min spel tid matchen efter.
Mackan är en sådan spelare bla. Han får spela hur jävla uselt som helst utan att någon markerar mot honom att det spel han visar upp inte är ok.
Vilket gör att han kan fortsätta åka halvhjärtat in i situationer och in i anfallszon för han vet om att han får sin speltid och blir placerad i första kedjan oavsett.
Tror att ett sånt lag med så låga krav och regler och direktiv aldrig kan lyckas. Spelare behöver känna utmaningen att de kan bli ersatta om de inte presterar,Men samtidigt inte gå till överdrift förstås så det sätter sig mentalt att de inte vågar chansa/spela ut ute på isen för rädslan att bli bortplockade.
Jävla Captain Morgan va du kan skriva

There is no I in TEAM!!!!
Såg ni Gorens filmning ikväll?
Stäng av honom i nästa match, sånt här hör inte hemma på en ishockeyrink.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mycket märkligt och ganska okaraktäristiskt väl? Jag blev i alla fall väldigt förvånad (och besviken).Edin skrev:Såg ni Gorens filmning ikväll?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Jim Morrison
Haha, pajas-fasoner. Riktigt pinsamt faktiskt. Men han fick ju Tollefsen utvisad, så han vann ju på det. Trist.Edin skrev:Såg ni Gorens filmning ikväll?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Såg några Saikare som skrev att Modo inte vann på ett "schysst sätt" då det borde varit en tripping utvisning på någon modit före deras OT-mål...Jim Morrison skrev:Haha, pajas-fasoner. Riktigt pinsamt faktiskt. Men han fick ju Tollefsen utvisad, så han vann ju på det. Trist.Edin skrev:Såg ni Gorens filmning ikväll?
Expert.
- Jim Morrison
Hahahaha, ironi. Det är det man älskar med det här/slutspelet, speciellt elitserien, hur jävla enögda fans kan vara. Även vi, även vi.SirDIFalot skrev:Såg några Saikare som skrev att Modo inte vann på ett "schysst sätt" då det borde varit en tripping utvisning på någon modit före deras OT-mål...Jim Morrison skrev:Haha, pajas-fasoner. Riktigt pinsamt faktiskt. Men han fick ju Tollefsen utvisad, så han vann ju på det. Trist.Edin skrev:Såg ni Gorens filmning ikväll?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hahahahahahah herregud....hahahahahahahahahahah fjantiga jävla kanadensare, åk hem din jävla stora sopa.Edin skrev:Såg ni Gorens filmning ikväll?
Re: Re: Slutspelet 11/12
Haha! "Döende svanen"Edin skrev:Såg ni Gorens filmning ikväll?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14537909.ab
Spyr i munnen. Mycket.
Spyr i munnen. Mycket.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag visste att den ingifta prinsen var en råtta. Men Kungen är DjurgårdareMagnutz skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14537909.ab
Spyr i munnen. Mycket.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kungen ... djurgarden
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha, kungafamiljen...Magnutz skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14537909.ab
Spyr i munnen. Mycket.
Nej, det drägget kan gnaget gärna behålla. Det där är ju en ljusglimt i mörkret om något.
Säg den glädje som varar
Re: Re: Slutspelet 11/12
Spiken i royalisternas kista.DIF_Soldier skrev:Haha, kungafamiljen...Magnutz skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14537909.ab
Spyr i munnen. Mycket.
Nej, det drägget kan gnaget gärna behålla. Det där är ju en ljusglimt i mörkret om något.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.