Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
J20 valde/fick Malmö i SM-slutspelet. Borde gå vägen.
Född till sportchef.
Torsk i första, efter förlängning...android skrev:J20 valde/fick Malmö i SM-slutspelet. Borde gå vägen.
Japp. Intressant med två -95or med. Tror dock DIF tar två raka hemma. Idag saknade man Blomstrand, Lissäng, Hägg, Anderberg. Anderberg långtidsskadad. Dom andra vet jag inte riktigt.kaminor skrev:Torsk i första, efter förlängning...android skrev:J20 valde/fick Malmö i SM-slutspelet. Borde gå vägen.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Våra juniorlag dominerar i alla fall... 7-2 till DIF-U16 mot Skellefteå och 5-0 till DIF-J20 mot Malmö i skrivande stund. Kul.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Och så förblev det. Imponerande!Jim Morrison skrev:Våra juniorlag dominerar i alla fall... 7-2 till DIF-U16 mot Skellefteå och 5-0 till DIF-J20 mot Malmö i skrivande stund. Kul.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Härligt att få sparka A-laget och låta J20 axla ansvaret att gå upp igen nästa år och ta SM-guldet 2014. Det är nog det bästa just nu både för DIF och för juniorer som vill utvecklas i optimal takt (till skillnad mot Zibbe som peakat som 18-åring).Jim Morrison skrev:Och så förblev det. Imponerande!Jim Morrison skrev:Våra juniorlag dominerar i alla fall... 7-2 till DIF-U16 mot Skellefteå och 5-0 till DIF-J20 mot Malmö i skrivande stund. Kul.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Till U16. Dom är sjukt bra. Spelar i MB-hallen imorgon 17:00 om någon är intresserad.SirDIFalot skrev:Ryktas att det blev 62-9 i skott....
Född till sportchef.
J20 på väg ut ur slutspelet i åttondelsfinalen... 0-2 efter halva matchen mot Malmö. 
Kan ju vända fortfarande så klart. Vore trist att inte ens kunna glädjas åt juniorhockeyn.
J18 ligger ju också pyrt till.
Woop, 1-2 nu!
Edit: 1-3.

Kan ju vända fortfarande så klart. Vore trist att inte ens kunna glädjas åt juniorhockeyn.
J18 ligger ju också pyrt till.
Woop, 1-2 nu!
Edit: 1-3.

- Jim Morrison
Djurgården J20 utslagna efter 1-3-förlust mot Malmö.
U16-laget går dock som tåget. 10-0 mot mot Luleå i skrivande stund...
Inte oväntat. Många losers i det laget också. Samma problem som a-laget. Dåligt PP, klena och dåligt taktiskt skolade.Jim Morrison skrev:Djurgården J20 utslagna efter 1-3-förlust mot Malmö.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Även ett ungt lag som tappat hela stommen till A-laget/andra lag.Mäklaren skrev:Inte oväntat. Många losers i det laget också. Samma problem som a-laget. Dåligt PP, klena och dåligt taktiskt skolade.Jim Morrison skrev:Djurgården J20 utslagna efter 1-3-förlust mot Malmö.
Flera bärande spelare är fortfarande b-juniorer (åtta gallerhjälmar igår) och man har haft en del strul med skador och annat på nyckelspelare (Weigel,Persson,Lissäng).
Jag tycker att du är lätt orättvis. Men samtidigt är det ett mindre fiasko att åka mot Mif i första omgången. Det går inte att snacka bort.
Vi får väl se om J18 gör samma resa mot Brunäs idag. Jag tror ändå att man lyckas ta hem det.
Född till sportchef.
J18 tror jag betydligt mer på.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Nästan samma spelare som i J20 ju. Losers?Mäklaren skrev:J18 tror jag betydligt mer på.
Men håller med dig. J18 har spelat rätt uselt stora delar av säsongen, men har mycket talang och matchvinnartyper.
Född till sportchef.
Tidigt uttåg för j18 också vad det verkar. 4-0 till Brynäs efter två. Man borde ha vunnit första fighten.
Född till sportchef.