Glory1 skrev:Ska man försöka vara lite positiv efter gårdagen är det väl att vi ofta har svårt med lag med fart, våra backar och en hel del där framme är så sjukt sega. Och rögle anfaller med en jävla fart på grillorna.
Betyder det att vi torskar mot Örebro, Bofors, Leksand?
Vaknade kl 5 idag och tänkte på matchen. Vilken jävla skitmatch. Ingen riktigt kämpade och när de fått in en balja började de bete sig som kungar och försöka med klapp-klapp spel. Vilket resulterade i att någon till slut missade pucken och den möjliga chansen försvann. 6 skott på mål i andra, USELT. Låg och tänkte igenom spelare för spelare och deras misstag och brist på vilja till att spela hockey. Blir förbannad och kan inte somna om.
JUST NÄR JAG SKA SOMNA OM, slår det mig att Ednertz i periodpaus lätt arrogant talar om att med kvalserien får vi ett litet överskott, "Vi har budgeterat med några slutspelsmatcher och utan dessa hade vi hamnat på minus, nu med kvalserien så blir det lite plus och det är positivt"
Inget är fanimej positivt med kvalserien, fattar inte mannen att ett missat kontrakt till ES kostar betydligt mer än några millar. Bara tappet från Hockeyligan blir över 20 millar + publik och sponsorer.
Tillbaka till poängen. Inte någon gång sa Ednertz att det var kass att hamna i kvalserien eller antydde med rösten att klubben hade pissat på sig. OCH det är detta som oroar mig, ledningen, styrelsen, JJ är så jävla inkompetenta, arroganta & ryggdunkande idioter att de inte fattar hur illa det är ställt. Just nu är allt varmt och skönt. Vänta bara!
Jag hoppas ändå att DIF klarar sig i ES men det måste rensas uppifrån nu. Ednertz slutar och går till IT-branschen så passa för fan på att rensa ut lite bland alla jävla sömngångare. Hoppas det kommer in någon med erfarenhet av "att man måste prestera för att få behålla sin lön" DIF är för fan inget SAMHALL.
Är så jävla less och förbannad. Ser fram mot fotbollen.