Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Tessan »

Jim Morrison skrev:Det värsta är att vi lägger vårt hopp till spelare som skiter i om DIF åker ut eller inte. Zibanejad drar till NHL, resten av junispacket AHL/NHL och Wesslau drar till Hv71. Känns som att alla redan har sina planer klara till nästa säsong ändå.

Och dom som kanske skulle kunna bry sig har inga kvaliteter ändå, så det spelar ingen roll.
Wesslau till håve? Jag har uppenbarligen missat nåt?!

Kom igen nu för i helvete Djurgårn!
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Tessan skrev:
Jim Morrison skrev:Det värsta är att vi lägger vårt hopp till spelare som skiter i om DIF åker ut eller inte. Zibanejad drar till NHL, resten av junispacket AHL/NHL och Wesslau drar till Hv71. Känns som att alla redan har sina planer klara till nästa säsong ändå.

Och dom som kanske skulle kunna bry sig har inga kvaliteter ändå, så det spelar ingen roll.
Wesslau till håve? Jag har uppenbarligen missat nåt?!

Kom igen nu för i helvete Djurgårn!
Wesslau jagas av Hv71 inget klart. Men Wesslau har nobbad Dif så får se vad som händer.
Abinadi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Abinadi »

Det är för mig ett mysterium hur Marcus Nilson kan ha ett "C" på sitt bröst. Enligt mig ska en lagkapten vara en ledstjärna, ligga steget före, föregå med ett gott exempel och kämpa. Under matchen igår var det ett flertal tillfällen som Nilson blir besviken för att han får utstå diverse slag, höga klubbor etc. från motståndarna och vill ha utvisning. Visserligen med rätta, han borde ha fått en tvåa med sig någon gång, men man ska aldrig låta bli att spela och börja gnälla på domaren innan det är avblåst! Fortsätt och kör bara! Hans inställning är alldeles för dålig...
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Ska man försöka vara lite positiv efter gårdagen är det väl att vi ofta har svårt med lag med fart, våra backar och en hel del där framme är så sjukt sega. Och rögle anfaller med en jävla fart på grillorna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Glory1 skrev:Ska man försöka vara lite positiv efter gårdagen är det väl att vi ofta har svårt med lag med fart, våra backar och en hel del där framme är så sjukt sega.
Och rögle anfaller med en jävla fart på grillorna.
¨
Ja men då är det ju lugnt framöver då.
Leksand & Örebro är ju kända för sin effektiva men extremt låååångsamma hockey.
Kommer säkert passa DIF som handsken

Eller njäääe...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
AnteK

Inlägg av AnteK »

Glory1 skrev:Ska man försöka vara lite positiv efter gårdagen är det väl att vi ofta har svårt med lag med fart, våra backar och en hel del där framme är så sjukt sega. Och rögle anfaller med en jävla fart på grillorna.

En annan positiv sak var att vi gjorde mer än 2 spelmål, som inte hänt sedan 4/2 hemma mot Brynäs.
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

Glory1 skrev:Ska man försöka vara lite positiv efter gårdagen är det väl att vi ofta har svårt med lag med fart, våra backar och en hel del där framme är så sjukt sega. Och rögle anfaller med en jävla fart på grillorna.
Betyder det att vi torskar mot Örebro, Bofors, Leksand?

Vaknade kl 5 idag och tänkte på matchen. Vilken jävla skitmatch. Ingen riktigt kämpade och när de fått in en balja började de bete sig som kungar och försöka med klapp-klapp spel. Vilket resulterade i att någon till slut missade pucken och den möjliga chansen försvann. 6 skott på mål i andra, USELT. Låg och tänkte igenom spelare för spelare och deras misstag och brist på vilja till att spela hockey. Blir förbannad och kan inte somna om.

JUST NÄR JAG SKA SOMNA OM, slår det mig att Ednertz i periodpaus lätt arrogant talar om att med kvalserien får vi ett litet överskott, "Vi har budgeterat med några slutspelsmatcher och utan dessa hade vi hamnat på minus, nu med kvalserien så blir det lite plus och det är positivt"

Inget är fanimej positivt med kvalserien, fattar inte mannen att ett missat kontrakt till ES kostar betydligt mer än några millar. Bara tappet från Hockeyligan blir över 20 millar + publik och sponsorer.

Tillbaka till poängen. Inte någon gång sa Ednertz att det var kass att hamna i kvalserien eller antydde med rösten att klubben hade pissat på sig. OCH det är detta som oroar mig, ledningen, styrelsen, JJ är så jävla inkompetenta, arroganta & ryggdunkande idioter att de inte fattar hur illa det är ställt. Just nu är allt varmt och skönt. Vänta bara!

Jag hoppas ändå att DIF klarar sig i ES men det måste rensas uppifrån nu. Ednertz slutar och går till IT-branschen så passa för fan på att rensa ut lite bland alla jävla sömngångare. Hoppas det kommer in någon med erfarenhet av "att man måste prestera för att få behålla sin lön" DIF är för fan inget SAMHALL.

Är så jävla less och förbannad. Ser fram mot fotbollen.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Glory1 skrev:Ska man försöka vara lite positiv efter gårdagen är det väl att vi ofta har svårt med lag med fart, våra backar och en hel del där framme är så sjukt sega.
Och rögle anfaller med en jävla fart på grillorna.
¨
Ja men då är det ju lugnt framöver då.
Leksand & Örebro är ju kända för sin effektiva men extremt låååångsamma hockey.
Kommer säkert passa DIF som handsken

Eller njäääe...
Nä, jag har inte påstått att något är lugnt, jag är jävligt oroad. Men just farten är ju det jag hört är Rögles styrka, att dom är skridskostarka. Det har jag inte hört om de andra. Men självklart ska vi vinna hemma mot Rögle ändå..
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

I bästa fall ser vi en repris av Kvalrysaren mot Assyriska i fotbollen 2009, där hjältar skapade odödliga myter i returen. Vem är Jonson i det här gänget? Jimmie?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:I bästa fall ser vi en repris av Kvalrysaren mot Assyriska i fotbollen 2009, där hjältar skapade odödliga myter i returen. Vem är Jonson i det här gänget? Jimmie?
Jonson och Jimmie har alltid påmint om varandra tycker jag, men Ölvestad har tyvärr som resten av losergänget inte presterat tillräckligt när det som väl behövs.

Tycker alla bara verkar åka runt och gnälla, sura, och tycka synd om sig själva. Helt övertygad om att det är vår kapten Nilsons attityd som smittar av sig till resten. Härligt...

Att det hela aldrig tar slut. Den här säsongen känns som "Groundhog Day".
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

minalman skrev:I bästa fall ser vi en repris av Kvalrysaren mot Assyriska i fotbollen 2009, där hjältar skapade odödliga myter i returen. Vem är Jonson i det här gänget? Jimmie?
Nilson dom stavar ju lika. :lol:
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mash

Inlägg av Mash »

Kan vi inte lämna WO så får vi bara 3-0 i målskillnad? Efter gårdagen tvivlar jag inte på tvåsiffrig förlust...
Rabben

Inlägg av Rabben »

torsk hemma mot leksand och båset ska fanimem stormas, då fan ska dom stå till svars för sitt jävla horeri...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Rabben skrev:torsk hemma mot leksand och båset ska fanimem stormas, då fan ska dom stå till svars för sitt jävla horeri...
Nej tack vi är inte aik.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Rabben

Inlägg av Rabben »

Bjurre skrev:
Rabben skrev:torsk hemma mot leksand och båset ska fanimem stormas, då fan ska dom stå till svars för sitt jävla horeri...
Nej tack vi är inte aik.
nejnej, du blir helre rånad på dina pengar, rövknullad av styrelsen och medveted nerskickad i HA av ärkehoran Jan Järlefeldt i spetsen
Skriv svar