KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

henka83 skrev:Bänka Wesslau!!!! Har sagt det hela säsongen, må han göra bra räddningar, men vinner inga matcher. Han är omöjligt bättre än sin motståndare om han alltid släpper in fler mål?

Ärt hjärnor hela forumet som försvarar denna keeper.

Men Jag och Mäklaren är två av väldigt få härinne som sagt det här hela säsongen. Lätt att komma nu och säga att de suger när dom gjort det 56 matcher.

Optikern nästa boys! Eller, ajuste det är erat spelsinne likt DIFs.

Rögles spelare är fö mer fyllda av fart och dessutom puckskickligare än oss. Bra Järlan.

Väl mött, jag har sett min sista DIF match på bra mycket länge, medgångare? Möjligt ni tycker det. Jag tycker det är sunt att visa sitt missnöje.

Ärt hjärna kan du va ra sjä lv

Om du sett nån annan match under säsongen så vet du att utan Wesslau hade vi kommit efter TIK i tabellen.
Nu hade det iofs inte spelat nån roll rent sportsligt, men att komma nu & gnälla på den enda spelare som presterat efter förväntan är bara tramsigt.
Visst, han gjorde knappast sin bästa match igår.
Men hela övriga laget gjorde förmodligen sin sämsta match på hela säsongen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Alltså, Wesslau gör EN plattmatch och folk vill att vi ska bänka honom!? Helt sinnesjukt!

Tror ni ärligt talat att Sandberg eller Bajen-Jannes supervärvning Plante ska komma in o rädda oss eller?
Wesslau är den ENDA spelaren i DIF som kan vinna matcher åt oss. Varenda jävla poäng vi har tagit i år har i princip varit tack vare Wesslau!

Så lägg ner skitsnacket. Utan Wesslau är vi ingenting!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Att NHL-spelaren Tim Eriksson får fortsatt speltid är ett mysterium, han är så fruktansvärt dålig, han & Järlan kan väl gå till bajen fans.

Fimpen är slut,
Daniel Tjärnqvist är väldigt överskattad, en räddare spelare får du leta efter.
Wesslau gör sin sämsta match för säsongen.
Mackan Nilson borde få ett par lavetter, han är en förlorare.

Dom första fem minuterna av matchen var briljanta, DIF gjorde mål, DIF manglade sönder Rögle, publiken skapade ett mäktigt tryck, Rögle kände sig små och tvingades till timeout, vad är det som händer sedan?
Varför kan inte DIF dra nytta av det, VARFÖR?
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

Nummer19 skrev:Alltså, Wesslau gör EN plattmatch och folk vill att vi ska bänka honom!? Helt sinnesjukt!

Tror ni ärligt talat att Sandberg eller Bajen-Jannes supervärvning Plante ska komma in o rädda oss eller?
Wesslau är den ENDA spelaren i DIF som kan vinna matcher åt oss. Varenda jävla poäng vi har tagit i år har i princip varit tack vare Wesslau!

Så lägg ner skitsnacket. Utan Wesslau är vi ingenting!
Det finns ingen med lite vett som vill bänka Wesslau, bara några enstaka troll. Så bli inte upprörd, då matar du dem bara.
Användarvisningsbild
DIF 75

Inlägg av DIF 75 »

Hörde en tjej på tuben igår som tyckte att dom lika gärna kunde åka ned och lära sig något... stackare...
eller stackars dom som förtår och inser att en enda förlust till i denna J_vla serie gör denna säsong en tangering till den tredje sämsta säsongen i vår 121-åriga historia, att åka ned finns inte (hände 1927 senast, då elit inte fanns). Bara gud kan se vad det skulle innebära för VÅR fina hockey klubb.

Å fy fan vilket stöd dom har... kolla bara Rögle tränarens komentar efter matchen.

NU TAR VI RESTEN!!!
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Caveman skrev:Att NHL-spelaren Tim Eriksson får fortsatt speltid är ett mysterium, han är så fruktansvärt dålig, han & Järlan kan väl gå till bajen fans.

Fimpen är slut,
Daniel Tjärnqvist är väldigt överskattad, en räddare spelare får du leta efter.
Wesslau gör sin sämsta match för säsongen.
Mackan Nilson borde få ett par lavetter, han är en förlorare.

Dom första fem minuterna av matchen var briljanta, DIF gjorde mål, DIF manglade sönder Rögle, publiken skapade ett mäktigt tryck, Rögle kände sig små och tvingades till timeout, vad är det som händer sedan?
Varför kan inte DIF dra nytta av det, VARFÖR?
De blev tagna av stundens allvar, samtidigt som Röglespelarna blev påminda om att de hade allt att vinna och inget att förlora. Så enkelt är det. Om ett år kommer det vara tvärtom då ett pånyttfött Djurgården spöar allt i kvalet, på väg tillbaka till ES. För det här gänget är det kört. Anja Persson, Helena Jonsson, DIF Hockey 11/12, alla har avslutat sin karriär den här veckan (som kärringar).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

DIF 75 skrev:Hörde en tjej på tuben igår som tyckte att dom lika gärna kunde åka ned och lära sig något... stackare...
eller stackars dom som förtår och inser att en enda förlust till i denna J_vla serie gör denna säsong en tangering till den tredje sämsta säsongen i vår 121-åriga historia, att åka ned finns inte (hände 1927 senast, då elit inte fanns). Bara gud kan se vad det skulle innebära för VÅR fina hockey klubb.

Å fy fan vilket stöd dom har... kolla bara Rögle tränarens komentar efter matchen.

NU TAR VI RESTEN!!!
Det hände 1976 senast.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Don66-2 skrev:
DIF 75 skrev:Hörde en tjej på tuben igår som tyckte att dom lika gärna kunde åka ned och lära sig något... stackare...

NU TAR VI RESTEN!!!
Det hände 1976 senast.
Kung Ulf kanske tar nya tag: " Den dåvarande hockeyordföranden - Ulf Adelsohn - drog nämligen igång en särskild kampanj som syftade till att förmå Djurgården att omedelbart avancera till Elitserien. "
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

minalman skrev:
Don66-2 skrev:

NU TAR VI RESTEN!!!
Det hände 1976 senast.
Kung Ulf kanske tar nya tag: " Den dåvarande hockeyordföranden - Ulf Adelsohn - drog nämligen igång en särskild kampanj som syftade till att förmå Djurgården att omedelbart avancera till Elitserien. "
Är inte han pensionär? Vi kanske kan engagera PRO:s Östermalmssektion till att ragga sponsorer till nästa säsong, oavsett var vi spelar? :-)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:VI FÅR INTE GE UPP NU.

Givetvis att spelarna inte kommer in i zon när man blir utbuade. Visst, de kanske förtjänar det, men det gynnar ingen! Buandet bidrog givetvis till den usla "jakten".

De här spelarna suger, de är så grymt nervösa och tyngda. Men det är ändå de som ska hålla kvar oss. Vi måste dra åt samma håll och visa mod.

Sluta bua, det leder ingenstans. VI MÅSTE DRA ÅT SAMMA HÅLL!
Hat och krav på avrättning måste vänta. Kom igen nu grabbar.
För Föreningen.
TACK!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

AHAHAAAAAAAAAAAAAH..!!!
Slet just ur ett tangentbord & knäckte det på mitten, rakt av (på jobbet) :lol:
Uppbyggd frustration över ett arbetsrelaterat problem toppat med gårdagens All-Time-Low-föreställning.

Visste att det skulle rinna över förr eller senare.
Hade dock flyt med marginalerna, chefen gled in Ca 2min efteråt... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF 75

Inlägg av DIF 75 »

Don66-2 skrev:
minalman skrev:
Don66-2 skrev:

NU TAR VI RESTEN!!!
Det hände 1976 senast.
Är inte han pensionär? Vi kanske kan engagera PRO:s Östermalmssektion till att ragga sponsorer till nästa säsong, oavsett var vi spelar? :-)

Sorry fel av mig, önsketänk....
Ring Uffe, det e dax å vända på allt vi har
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN...
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

henka83 skrev:Bänka Wesslau!!!! Har sagt det hela säsongen, må han göra bra räddningar, men vinner inga matcher. Han är omöjligt bättre än sin motståndare om han alltid släpper in fler mål?

Ärt hjärnor hela forumet som försvarar denna keeper.

Men Jag och Mäklaren är två av väldigt få härinne som sagt det här hela säsongen. Lätt att komma nu och säga att de suger när dom gjort det 56 matcher.

Optikern nästa boys! Eller, ajuste det är erat spelsinne likt DIFs.

Rögles spelare är fö mer fyllda av fart och dessutom puckskickligare än oss. Bra Järlan.

Väl mött, jag har sett min sista DIF match på bra mycket länge, medgångare? Möjligt ni tycker det. Jag tycker det är sunt att visa sitt missnöje.
Bänka Wesslan??!!
I sådana fall måste det nog vara du som är den största ärthjärnan på detta forum.
Har du inte kollat nånting på matcherna denna säsong?
Wesslan är fan den enda som spelat som han ska och att bänka honom vore ju att ge upp kvalserien i förväg, för DIF har inte en chans utan honom.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:AHAHAAAAAAAAAAAAAH..!!!
Slet just ur ett tangentbord & knäckte det på mitten, rakt av (på jobbet) :lol:
Uppbyggd frustration över ett arbetsrelaterat problem toppat med gårdagens All-Time-Low-föreställning.

Visste att det skulle rinna över förr eller senare.
Hade dock flyt med marginalerna, chefen gled in Ca 2min efteråt... :wink:
Jag lider med dig. Verkligen.

I morse kunde jag helt enkelt inte förmå mig att gå upp ur sängen...har aldrig någonsin skippat att jobba pga något så (i sammanhanget) banalt som hockey men jag kunde inte.

Släpade mig till kontoret 2 timmar senare än vanligt dock, utan en blund i ögonen och mer förbannad än jag varit på länge. Det absolut första som händer är att en kollega som jag väldigt väldigt sällan pratar med kommer in och säger "Jag hörde att det inte gick så bra för Djurgården igår, nu åker de ut ur serien". Då var jag nära att öppna fönstret och hoppa.
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Man har varit med om en hel del denna säsong. Men aldrig trodde jag att jag skulle stå tårögd dom två sista minuterna och skrika att vuxna män inte förtjänar min kärlek.

Det har lagt sig lite nu efter en arbetsdag men fan vad jag är besviken på hela laget. Massa snack om att stå upp för skölden, men dom snarare pissa på den.

Får man gå och lägga sig och vakna när allt är över?
Skriv svar