KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
a-h
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av a-h »

SirDIFalot skrev:Oavsett vad spelarna skulle säga i en intervju efter dagens match skulle det bli fel. Man kan vända och vrida på det hur som helst. Allt blir fel.

Skulle han sagt att de sög getpung i tre perioder och är tokusla samt har inget i ES att göra så hade folk sagt "Så spelarna har gett upp redan nu"

Orka lägga energi på det.
Fast det är väl inte så jävla svårt att säga att 55 minuter av matchen var pinsamt dålig? Att spelarna anser att de två första perioderna var riktigt bra är ett skämt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

a-h skrev:
SirDIFalot skrev:Oavsett vad spelarna skulle säga i en intervju efter dagens match skulle det bli fel. Man kan vända och vrida på det hur som helst. Allt blir fel.

Skulle han sagt att de sög getpung i tre perioder och är tokusla samt har inget i ES att göra så hade folk sagt "Så spelarna har gett upp redan nu"

Fast det är väl inte så jävla svårt att säga att 55 minuter av matchen var pinsamt dålig? Att spelarna anser att de två första perioderna var riktigt bra är ett skämt.
Ärligt talat så hade ingen gnällt på första eller andra perioden om vi bara hade hållit undan i tredje och vunnit skiten.
Expert.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Ja, man har ju sjunkit några snäpp när det spelas "Don't Worry, Be Happy" i periodpausen.

Om jag ska välja ut en grej som jag faktiskt kan plussa lite på så var det överraskande Mathias Tjärnqvist. Med 20 andra lama ishockeyspelare så gjorde han det bra vissa stunder och faktiskt åkte skridskor med fart och tacklades.

3:e perioden har jag inget minne av spelet förutom de sista minuterna. Resten har liksom suddats ut och det enda som är i minnet nu är hur vi lyckas slå så många (dåliga) passningar och ändå vara kvar på samma jävla yta. Knattehockeyn är så mycket bättre än det vi visade upp.
Senast redigerad av Struten den 2012-03-15 23:57:01, redigerad totalt 1 gånger.
a-h

Inlägg av a-h »

SirDIFalot skrev:
a-h skrev:

Ärligt talat så hade ingen gnällt på första eller andra perioden om vi bara hade hållit undan i tredje och vunnit skiten.
Jag skulle ha klagat alla dagar i veckan och jag vet att jag inte är ensam om det.
palmqvist

Inlägg av palmqvist »

För mig som gått på Difs matcher i över 30år finns inte detta laget i mitt hjärta över huvudtaget.Åker vi ur och det gör vi!!!!!!!,det såg jag tidigt på säsongen så finns det bara 3st spelara jag vill ha kvar om de vill.
Norman
Gustavsson
Åberg

Resten bryr jag mig inte ett dugg om var de hamnar (helst AIK) för då kanske de också får må dåligt (igen)
Har själv spelat både innebandy och hockey på hög nivå.Förstår inte hur ett helt lag kan underprestera så totalt under så lång tid.
Finns egentligen bara ett svar: Den bistra sanningen att vi i DIF har alldeles för DÅLIGA spelare jämfört med andra lag.
Har väl aldrig sett en spelare som tidigare spelat på så hög nivå som Markus Nilsson och nu är ett enda stort sorgligt stycke till spelare.
Finns det någon i föreningen som ungått att se detta??????
Finns bara en sak att göra och det omedelbart!!!! Låt han vara hemma med sitt lilla barn och plocka in ngn junior som åtminståne kan kämpa i 3perioder och bidra med lite energi.
Om Dif ledningen ändå gör detta visar de oss trogna fans att de begriper vad vi alla andra begriper
GÖR OM!!! GÖR RÄTT!!! TYVÄRR FÖRSENT

a-h skrev:
SirDIFalot skrev:
a-h skrev:

Jag skulle ha klagat alla dagar i veckan och jag vet att jag inte är ensam om det.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag vill typ ha kvar, hmmmm....två spelare till nästa säsong. Kempe och Wesslau. Kempe är den enda som kämpar livet ur sig och Wesslau är såklart löjligt överlägsen i vårt lag.

Men resten? Erik Gustafsson och Fredrik Claesson som första backpar, wtf? Hur kunde de bli det?! Det är ju sådana spelare som skulle nöta bänk i dagsläget och ta något byte per match när en ordinarie, stabil back blivit skadad eller liknande. Långsamt skolas in som det funkat i alla tider, men inte nu inte. Janne J festade sig genom sommaren och försov sig på transfernatten.

John Norman, var du ens ombytt idag? Jag är allvarlig nu - spelade han? Jävligt osynlig om så är fallet.

Marcus Nilson, ditt patetiska skämt till lagkapten. Lär dig ta emot pucken INNAN du börjar tänka på vad du ska göra med den. Det ser ju ut som att du har ett helt jävla airhockey-spel på klubbladet. Pucken studsar ju ifrån dig som en missil när du ska ta emot en passning. Och vägra spela PP, du platsar inte där. Inte ens i laget med 14% i PP.

Honken - du spelar som en enarmad, har du skridit till verket?

Daniel "Lillmuttan" Tjärnqvist. Ditt beteende på Rögle-kontringen idag är bland det värsta jag har sett. Vill aldrig mer se dig i en djurgårdsdress. Hur fan kan du inte ens försöka hinna ikapp en spelare som håller på att skrinna sig fri? I ditt livs viktigaste match? I Djurgårdens viktigaste match på evigheter? Helt overkligt dåligt hjärta. Dra åt helvete.

Almtorp, hur kan du byta avbytarbänken mot utvisningsbänken direkt när du får chansen? Iskallt.

Fimpen, bra bufflat bakom mål en gång idag (man är inte så kräsen längre). Men vi är nog klara med dig nu, tack för allt. Hej.

Jag ger mig fan på att Nichlas Falk och Kim Lennhammer skulle kunna kliva in och vara vårt överlägset bästa backpar i nuläget och så ska det inte vara. Men byt iaf ut Kling och Klang mot Holm och Lennhammer till nästa match, det skulle kännas tryggare och de kanske skulle vilja bevisa någonting? Chipsmongona har jag fått nog av nu.

----

Men framförallt. Styrelsen. Det här är minst lika mycket på ert ansvar. Hur kunde ni misslyckas så fatalt? Hur kunde ni värva så dåligt inför säsongen och inte alls under vintern när vi spelat konstant uruselt i två år? Janne Jävla Järlefeldt, nu avgår du självmant. Det här handlar inte längre om att folk ska behöva rösta bort er. Fattar ni inte vad ni ställt till med? Bryr ni er inte? Avgå!
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Gode skrev:Jag är av den typen att Jag har svårt att tro att ett lag som är helt värdelöst från början blir bättre av att höra en hel kortsida berätta för dem hur dåliga de är. Vi Kan skälla ut dem när säsongen är över, men just nu behöver de all jävla psykologhjälp de Kan få av oss.

Sen delar Jag åsikterna om hur dåliga de är i övrigt.
Håller helt med. Ingen människa har hittills förbättrat något genom att bli utbuad eller hånad.
Speciellt inte det som hände bakom båset.
Hur fan tror de att spelarna ska prestera bättre utav det?
Jag hatar också denna skitsäsong, som alla andra, och är otroligt förbannad och besviken på spelarna för det mesta. Men nu gäller det att se till att få behålla en ES-plats, så man kan förnya spelarna till nästa säsong. Märker spelarna, med deras nuvarande taskiga psykbalans, att de också fått publiken emot sig är det nog kört. Deras nerver pallar inte det just nu.

Hur jävla dåliga de än är så buar man inte ut dem under ett kvalspel, så att de spelar ännu sämre. För mycket står på spel för det.
Nu ska vi hjälpa de här spelarna upp på en ES-plats, sen kan man göra sig av med 90% av dem till nästa säsong.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Att "Fimpen" Säger att vi är bättre i 1:a och 2:a det stör jag mig på. Dom var bra dom 5 första minuterna i 1:a sen blev allt bara bajs.

I 2:a spelade dom bättre, men likförbannat sätter dom sig i skiten...

Fan för att vara Djurgårdare nu, men jag är lika stolt för det. Men snälla fixa detta nu för fan!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Amadeus skrev:
Gode skrev:Jag är av den typen att Jag har svårt att tro att ett lag som är helt värdelöst från början blir bättre av att höra en hel kortsida berätta för dem hur dåliga de är. Vi Kan skälla ut dem när säsongen är över, men just nu behöver de all jävla psykologhjälp de Kan få av oss.

Sen delar Jag åsikterna om hur dåliga de är i övrigt.
Håller helt med. Ingen människa har hittills förbättrat något genom att bli utbuad eller hånad.
Speciellt inte det som hände bakom båset.
Hur fan tror de att spelarna ska prestera bättre utav det?
Jag hatar också denna skitsäsong, som alla andra, och är otroligt förbannad och besviken på spelarna för det mesta. Men nu gäller det att se till att få behålla en ES-plats, så man kan förnya spelarna till nästa säsong. Märker spelarna, med deras nuvarande taskiga psykbalans, att de också fått publiken emot sig är det nog kört. Deras nerver pallar inte det just nu.

Hur jävla dåliga de än är så buar man inte ut dem under ett kvalspel, så att de spelar ännu sämre. För mycket står på spel för det.
Nu ska vi hjälpa de här spelarna upp på en ES-plats, sen kan man göra sig av med 90% av dem till nästa säsong.
Köper ditt resonemang, men nån gång så kommer verkligheten ikapp och man inser att man bara stått och fått fingret från spelarna hela säsongen. Man orkar inte. Jag var astaggad på match och sjöng på som vanligt, men när jag såg hur DT agerar vid friläget som Rögle får så bara kände jag att hela laget var fittor. Varför ska jag skrika sönder min hals för dem?
Vi älskar DIF, och laget är inte DIF just nu. De är patetiska nollor.

Tack och adjö.
DIF!
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Snälla, grejja detta nu, snälla...så vi kan spy galla över det som vart och med pirriga magar läsa senaste nytt om silly'n på våra mobiler i sommarsolen...som vanligt.

Snälla
Mash

Inlägg av Mash »

Patetiska Djurgår'n....

Hur i hela jävla friden kan man veka ner sig om kärringar på Hovet (VÅR BORG) mot ett jävla bondelag? Fy i helvete vad patetiskt. Bättra till er oerhört jävla ordentligt, slå Karlskoga gul och blå som NI skulle ha GJORT emot bönderna som gästade Hovet denna match. Fy i helvete vad jag skäms.
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

Snart dags för fotboll! Ny sport, nytt lag, ny säsong! Kommer tammefan inte en dag för tidigt.. jag vill bara glömma allt med DIF hockey, 6månader tillbaka.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Användarvisningsbild
android

KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av android »

Jag hatar er lika mycket idag.

Slut på meddelandet.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

android skrev:Jag hatar er lika mycket idag.

Slut på meddelandet.
Kan bara hålla med. Hade hellre tagit den vidrigaste baksmällan i livet framför tomheten man känner idag.

Det sättet vi förlorar på är helt oförlåtligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kul dag på jobbet begins now.
Skriv svar