Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Fast idag var Gustafsson helt obeskrivligt dålig...
Well. Ingen av dem ska spela i Elitserien. Inte Allsvenskan heller. Super-elit och division 1 känns som mer passande forum för dem.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Tillsammans med resten av laget.Mäklaren skrev:Well. Ingen av dem ska spela i Elitserien. Inte Allsvenskan heller. Super-elit och division 1 känns som mer passande forum för dem.
Framförallt Daniel Tjärnqvist som jag börjar bli rejält less på. Om du tycker att Honken är feg är det ju INGENTING mot hur han uppträder på isen den här matchen. Att en så rutinerad spelare kan vara så jävla dåliga när det gäller mest är faktiskt hästlängder värre än att en viss #14 och #33 är under all kritik.
Haha, ja även ''DT'' ser ut som en våldtagen åsna numera. Men fegare än fegheten själv (#7) är han ej.-daniel- skrev:Tillsammans med resten av laget.Mäklaren skrev:Well. Ingen av dem ska spela i Elitserien. Inte Allsvenskan heller. Super-elit och division 1 känns som mer passande forum för dem.
Framförallt Daniel Tjärnqvist som jag börjar bli rejält less på. Om du tycker att Honken är feg är det ju INGENTING mot hur han uppträder på isen den här matchen. Att en så rutinerad spelare kan vara så jävla dåliga när det gäller mest är faktiskt hästlängder värre än att en viss #14 och #33 är under all kritik.
- SirDIFalot
Ja, fyfan vad besviken jag är på Daniel Tjärnqvist. Första 10 matcherna såg han ut som Elitseriens Nicklas Lidström. Lugn och säker som få. Steget före alla i tanken. Sedan nyår ungefär vet jag inte vad han håller på med.
Har man kört slut på honom på samma sätt som man gjorde med Kronwall?
Expert.
- -daniel-
Jag tror han fortfarande är livrädd efter sin hjärnskakning. Bättre att han lägger av som det ser ut nu, han pissar ju bara på sitt egen namn när han uppträder så här.
Hans brist på backchecking när han ger bort pucken till en Röglespelare under 3:e perioden var det värsta jag skådat. Någonsin. Jag var väldigt, väldigt nära att gå hem då.
Hans brist på backchecking när han ger bort pucken till en Röglespelare under 3:e perioden var det värsta jag skådat. Någonsin. Jag var väldigt, väldigt nära att gå hem då.
Garanterat. Han höll halva serien med den matchning Hardy & Co utsatte honom för och vad hade de för val med den "löjligt bra" uppsättning backar vi hade... Samma som för stackars Kronwall. vi förlorade Ragge och köpte in ny "Ragge" - kruxet var ju att det inte blev nåra nya Ragge. De klarar inte att spela ca 30 min per match och göra det bra. Speciellt inte när övriga backar är dåliga.SirDIFalot skrev:Ja, fyfan vad besviken jag är på Daniel Tjärnqvist. Första 10 matcherna såg han ut som Elitseriens Nicklas Lidström. Lugn och säker som få. Steget före alla i tanken. Sedan nyår ungefär vet jag inte vad han håller på med.
Ett Moment 22-scenario definitivt. vi kan inte spela DT för mycket för då kroknar han men vi måste spela DT för mycket för annars kroknar vi.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Kanske dags att lägga ner det där med att spela vår bästa back 30 minuter varje match. Visst. 21-22 minuter kanske. Men inte mer än så.
Du kan vara världens bästa back. Det betyder inte att du klarar av att spela 30 minuter varje match. Det är bara vissa som har den spelstilen så det klarar av att spela på ett visst sätt under 30 minuter utan att de drabbar deras prestation. Kronwall klarade det inte. Även fast han var en av Elitseriens bästa.
Du kan vara världens bästa back. Det betyder inte att du klarar av att spela 30 minuter varje match. Det är bara vissa som har den spelstilen så det klarar av att spela på ett visst sätt under 30 minuter utan att de drabbar deras prestation. Kronwall klarade det inte. Även fast han var en av Elitseriens bästa.
Expert.
Håller definitivt med om Tjärna, men Claesson och Gustavsson är inte så dåliga som det oftast skrivs här.-daniel- skrev:Tillsammans med resten av laget.Mäklaren skrev:Well. Ingen av dem ska spela i Elitserien. Inte Allsvenskan heller. Super-elit och division 1 känns som mer passande forum för dem.
Tjärna och Holmqvist är rena sömnpillren, slår bara iväg pucken utan att titta. Osäkrare spelare finns inte. Jmf Tjärna som skulle ersätta Kronwall, Tycker Tjärna är en jävla knattespelare jämfört Kronwall.
Det kan ju inte vara så att junisbackarna ska gå i bräschen, nej det måste de rutinerade göra, men de faller fan platt. backar undan, fegar ur, ja fy fan vad dåliga de är.
Printz som förra året (oftast) var en katastrof framstår som rena klippan i år. Har han blivit så bra? NEJ de andra har gått bakåt, fritt fall.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Till och och med lillebror är bättre för stunden. Det säger det mesta om hans prestationer.-daniel- skrev:Jag tror han fortfarande är livrädd efter sin hjärnskakning. Bättre att han lägger av som det ser ut nu, han pissar ju bara på sitt egen namn när han uppträder så här.
Till nästa år (om vi är kvar) så ska ALLA sparkas. Skiter i vad det kostar kan knappast kosta dom miljonerna man förlorar på att åka ur.
Enda som är värd att vara kvar är Wesslau.
Avgå alla.
Enda som är värd att vara kvar är Wesslau.
Avgå alla.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Ja han var inte bra idag. MEN han har potential att bli en bra back. Hur jävla lätt tror du det är att komma upp som junior och dominera när de som ska visa honom vägen är fullkomligt värdelösa?Daniel942 skrev:Gustafsson?! HAHAHA.isolerad skrev:Jag vill inte se någon i dagens trupp nästa säsong. Undantaget Wesslau och Gustafsson.
Han sög så jävla hårt idag och har gjort ett antal matcher att man undrar varför han ens spelar hockey.
Det tar längre tid att lära sig själv än vad det gör att bli lärd av andra. Junisarna kan inte lastas för att det ser ut som det gör.
i
- Daniel942
Det är inte läge att lära i en kvalserie.isolerad skrev:Ja han var inte bra idag. MEN han har potential att bli en bra back. Hur jävla lätt tror du det är att komma upp som junior och dominera när de som ska visa honom vägen är fullkomligt värdelösa?Daniel942 skrev:Gustafsson?! HAHAHA.isolerad skrev:Jag vill inte se någon i dagens trupp nästa säsong. Undantaget Wesslau och Gustafsson.
Han sög så jävla hårt idag och har gjort ett antal matcher att man undrar varför han ens spelar hockey.
Det tar längre tid att lära sig själv än vad det gör att bli lärd av andra. Junisarna kan inte lastas för att det ser ut som det gör.
DIF!
Personligen tycker jag inte att man ska ha en enda back under 22 år som spelar kontinuerligt, om det inte är extrema talanger. Inte som det är nu där dessa ungdomar knappt ens syns i J20-matcherna.
Har DIF fått fram en enda bra back själva de senaste tio åren?
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Åldersstrukturen är helt fel. Det går inte, går inte, går INTE att bygga ett elitlag i hockey med ungdomar som fundament. De flesta av våra junisar har inte lärt sig hur livet funkar och vet inte hur man hanterar krissituationer. De är dunungar och ska inte lastas med det ansvaret.Mäklaren skrev:Personligen tycker jag inte att man ska ha en enda back under 22 år som spelar kontinuerligt, om det inte är extrema talanger. Inte som det är nu där dessa ungdomar knappt ens syns i J20-matcherna.
När Claesson flinade och verkade tro han var Kingen efter sitt mål blev det extra tydligt för den uppsynen stärker inte ett lag i gungning. Det ska vara fokus. Obevekligt fokus.
När vi har 60% spelare i 24-28årsåldern, 30-35% 29-35åringar samt 10-5% verkligt lovande juniorer - då jävlar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.