KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av minalman »

Daniel942 skrev:
Gode skrev:
MGC skrev: men sämst är klacken som är där för att stötta laget. Ge faan i att gå dit i stället om ni nu inte stöttar hela vägen. Kalla er inte för sveriges bästa. Bäst före datum är passerat!

Trevlig fortsättning på kvällen!
Håller med dig till 100%. Var direkt pinsamt att höra hur VI betedde sig sista 5.
Hahaha, tycker ni att klacken ska stå och jubla när vi spelar hockey bakom vårat eget mål halva matchen?
Vi måste hålla ihop klacken, när leksand kommer på måndag. I kväll fick spelarna sig nog en tankeställare. Både med tanke på motståndarnas fart, offervilja och puckskicklighet, men också för att klacken sa ifrån sista fem. Men på måndag som sagt, måste vi stötta våra spelare. Det är en hederssak och en äkta supporters plikt, att stå bakom sitt lag i vått och torrt. "Alltid oavsett!"
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Det enda jag hoppas, och just nu är det verkligen det enda jag hoppas att spelarna skäms så fruktansvärt jävla hårt och inte får en blunds sömn inatt.

Hur många tror dock att någon bryr sig? Det är redan TV-spels SM hemma hos Kempe, Cehlin vaxar benen inför beach 2012, Claesson sorterar kepsar, D.Tjärnqvist sätter på brorsan i den nybyggda finska bastun...

JAG SPYR GALLA.

REJÄL MISÄR!!
LÄMNA SKOTTLAND!
VAR GÖR SUSANNE?!!
MIN DOKTOR SA TILL MIG, GALLA!!!
HAHAHA, fullständigt lysande. Tack för ett gott skratt. LHO.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

minalman skrev:
Daniel942 skrev:
Gode skrev:
MGC skrev: men sämst är klacken som är där för att stötta laget. Ge faan i att gå dit i stället om ni nu inte stöttar hela vägen. Kalla er inte för sveriges bästa. Bäst före datum är passerat!

Trevlig fortsättning på kvällen!
Håller med dig till 100%. Var direkt pinsamt att höra hur VI betedde sig sista 5.
Hahaha, tycker ni att klacken ska stå och jubla när vi spelar hockey bakom vårat eget mål halva matchen?
Vi måste hålla ihop klacken, när leksand kommer på måndag. I kväll fick spelarna sig nog en tankeställare. Både med tanke på motståndarnas fart, offervilja och puckskicklighet, men också för att klacken sa ifrån sista fem. Men på måndag som sagt, måste vi stötta våra spelare. Det är en hederssak och en äkta supporters plikt, att stå bakom sitt lag i vått och torrt. "Alltid oavsett!"
Vi har gjort vår jävla plikt i 55 omgångar. När gjorde laget senast sin plikt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:Tycker att publiken betedde sig extremt bra i slutet av matchen. Har väntat på detta hela säsongen. Nekrofilerna i laget är inte värda annat än burop och hat. Framförallt inte Fredrik Claesson. Hatar den människan över det mesta.

Snart på ett bårhus nära dig?! hahahahahahahhaa
Finns det några Dendrofilier med? :lol:
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

minalman skrev:Det är en hederssak och en äkta supporters plikt, att stå bakom sitt lag i vått och torrt. "Alltid oavsett!"
När inte viljan finns bland spelarna är det snarare deras jävla plikt att visa att dom bryr sig. Supportrar kostar inget. Kontrakterade spelare kostar. Visa er vilja först så visar vi er vår kärlek.
Gode

Inlägg av Gode »

Jag är av den typen att Jag har svårt att tro att ett lag som är helt värdelöst från början blir bättre av att höra en hel kortsida berätta för dem hur dåliga de är. Vi Kan skälla ut dem när säsongen är över, men just nu behöver de all jävla psykologhjälp de Kan få av oss.

Sen delar Jag åsikterna om hur dåliga de är i övrigt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Det enda jag hoppas, och just nu är det verkligen det enda jag hoppas att spelarna skäms så fruktansvärt jävla hårt och inte får en blunds sömn inatt.

Hur många tror dock att någon bryr sig? Det är redan TV-spels SM hemma hos Kempe, Cehlin vaxar benen inför beach 2012, Claesson sorterar kepsar, D.Tjärnqvist sätter på brorsan i den nybyggda finska bastun...

JAG SPYR GALLA.

REJÄL MISÄR!!
LÄMNA SKOTTLAND!
VAR GÖR SUSANNE?!!
MIN DOKTOR SA TILL MIG, GALLA!!!
:lol:

Nästan lika bra som gamla klassikern Hatten är din.

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nu vet jag inte direkt om det är hans fel men vad hade Challe sagt till spelarna egentligen angående uppspelsmodellen? Jag har aldrig sett på maken. Det var som att alla åkte omkring och inte hade en aning vad dom skulle göra. Och alla spelare troddes spela efter sina egna idéer. Ingen åkte på skarvningarna. Backar fick tillbaka pucken när de trodde uppspelet var klart och man skulle etablera spel i anfallszon. Jag fattade ingenting.

Oavsett om det är Challes fel eller inte så är det ju för sent att börja nöta in någon ny spelidé nu. Fortsätt på det som Zabel hade fått fungera bättre och bättre sista matcherna. In i zon, upp till back på blå, folk framför mål, skott. Repetera repetera...
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Nu vet jag inte direkt om det är hans fel men vad hade Challe sagt till spelarna egentligen angående uppspelsmodellen? Jag har aldrig sett på maken. Det var som att alla åkte omkring och inte hade en aning vad dom skulle göra. Och alla spelare troddes spela efter sina egna idéer. Ingen åkte på skarvningarna. Backar fick tillbaka pucken när de trodde uppspelet var klart och man skulle etablera spel i anfallszon. Jag fattade ingenting.

Oavsett om det är Challes fel eller inte så är det ju för sent att börja nöta in någon ny spelidé nu. Fortsätt på det som Zabel hade fått fungera bättre och bättre sista matcherna. In i zon, upp till back på blå, folk framför mål, skott. Repetera repetera...
Tänkte samma.. "vafan håller han på med" inget spel alls idag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
smilla123

Inlägg av smilla123 »

Vad är det som representerar DIFhockey? Allvarligt! Vad har ledningen lyckats ställa på benen? Jag är helt chockad.
Det som utspelades idag är uruselt. Tyvärr var jag på plats.

Hoppas nu löneutbetalningarna funkar iaf och att massagen är avkopplande.
Tack DIF för en vass insats, tack för att inga förstärkningar togs in tidigare och framförallt att inte Linkan togs in.

Dra åt helvete ansvariga!
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

SirDIFalot skrev:Nu vet jag inte direkt om det är hans fel men vad hade Challe sagt till spelarna egentligen angående uppspelsmodellen? Jag har aldrig sett på maken. Det var som att alla åkte omkring och inte hade en aning vad dom skulle göra. Och alla spelare troddes spela efter sina egna idéer. Ingen åkte på skarvningarna. Backar fick tillbaka pucken när de trodde uppspelet var klart och man skulle etablera spel i anfallszon. Jag fattade ingenting.

Sen som Calle Johansson sa. Varför dumpar dom ner pucken hela tiden, när dom kommer in lätt i zon när dom kommer med fart.

Tror inte det kommer funka att dumpa in puckarna i KS. Våra spelare är på tok för dumma för att lyckas med det. När vi väl dumpar, så sticker 3-4 spelare och byter. Bättre vi hämtar fart och transporterar in pucken i zon.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jepe skrev:Tror faktiskt att det värsta som kunde hända denna match skedde 00:47 i första och 00:46 i andra.
Jag tror till och med att det var ett genidrag i Rövles taktik att lura oss till att undervärdera motståndet och "ge oss" 1-0 och 2-1 i början av perioderna. Med 1-0 trodde vi att förberedelseveckan var lyckad och allt satt på plats. Oj, vad fel det visade sig vara, när Rövle satte press på våra urusla höns i försvaret, från time-outen och framåt. 2-1, som inte skulle varit mål, blev den tändvätska Rövle behövde för att ge sitt yttersta, samtidigt som vi gjorde ytterligare en period med minsta möjliga insats. I tredje visste Rövle att om de bara klarade första minuten så skulle vi falla ihop som ett korthus, under vår egen osäkerhets tyngd.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det är inte Challes fel att spelarna är hjärndöda och varken kan transportera eller passa pucken till medspelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller helt med, men det var så mycket i dag som var sämre än vad det varit tidigare...och då räknar jag in HELA säsongen.

Det statiska, stillastående spelet i egen zon var helt ärligt talat det sämsta Djurgården presterat någonsin. Framförallt stundtals i första perioden.

Sista perioden var det bara panik...panik....10-sekunders-korta-byten-för-ingen-ville-vara-inne-på-isen-och-ta-ansvar.
MGC

Inlägg av MGC »

För mig är Djurgården större än dom som för tillfället är anställda och kommer alltid att vara!
Klacken har oändligt många gånger stöttat mycket mer än vad de tillfälligt anställda förtjänar men stöttningen kan aldrig bli för stor för föreningen. Jag skiter i om spelarna sparkas, men jag skiter inte i DIF, det är skillnad för mig. (påstår inte med det att klacken skiter i DIF, utan pratar om mig själv)

Skulle vilja påstå att första målet tillhörde klacken och resten av den stöttande publiken.
Tyvärr kom inte den "spelaren" med i slutet, vilket kunde ha gett 1 eller 2 poäng.
Skriv svar