Jag antar det, men det skiljer väl inget mellan Solna och Södertälje...Enbom skrev:Du kommer aldrig träffa en Djurgårdare som kallar matcher mot SSK för derbyn.
Kvalserien 11/12
-
Re: Kvalserien 11/12
Inse nu detta. DJURGÅRDENS IF KOMMER ÅKA UR ELITSERIEN! Och det med besked.
Detta laget förtjänar inte ett jävla skit. Varför ska publiken stötta laget när laget ändå har gett upp?
Har FULL FÖRSTÅELSE för samtliga som helt bojkottar detta jävla skämt till förening. Och man behöver inte ha mindre känslor för klubben ändå. Fattar ni det era jävla "motgångare"?
Du kan väl älska en människa av hela ditt hjärta men till slut kanske du inte orkar bli sviken mera för ditt eget bästa och då tar man avstånd? Svårare är det fan inte.
Dra åt helvete!
Detta laget förtjänar inte ett jävla skit. Varför ska publiken stötta laget när laget ändå har gett upp?
Har FULL FÖRSTÅELSE för samtliga som helt bojkottar detta jävla skämt till förening. Och man behöver inte ha mindre känslor för klubben ändå. Fattar ni det era jävla "motgångare"?
Du kan väl älska en människa av hela ditt hjärta men till slut kanske du inte orkar bli sviken mera för ditt eget bästa och då tar man avstånd? Svårare är det fan inte.
Dra åt helvete!
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att dessa spelare får bära upp samma färger och sköld som Sven Tumba & Co är direkt pinsamt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- DIF_Soldier
Upprepar:
VI FÅR INTE GE UPP NU.
Givetvis att spelarna inte kommer in i zon när man blir utbuade. Visst, de kanske förtjänar det, men det gynnar ingen! Buandet bidrog givetvis till den usla "jakten".
De här spelarna suger, de är så grymt nervösa och tyngda. Men det är ändå de som ska hålla kvar oss. Vi måste dra åt samma håll och visa mod.
Sluta bua, det leder ingenstans. VI MÅSTE DRA ÅT SAMMA HÅLL!
Hat och krav på avrättning måste vänta. Kom igen nu grabbar.
För Föreningen.
VI FÅR INTE GE UPP NU.
Givetvis att spelarna inte kommer in i zon när man blir utbuade. Visst, de kanske förtjänar det, men det gynnar ingen! Buandet bidrog givetvis till den usla "jakten".
De här spelarna suger, de är så grymt nervösa och tyngda. Men det är ändå de som ska hålla kvar oss. Vi måste dra åt samma håll och visa mod.
För Föreningen.
Säg den glädje som varar
Allstå vafan är det här???
här är man stolt djurgårdare
och så har dom en coach som snackar
om ja vet inte vad tennis eller nått??!!
skaffa ny sådan och köp nya spelare sälj dom
som finns till bandy ligan eller typ till vietnam helt fucking
värdelösa spelare och tränare sådär dåligt kan man inte spela
helt seriöst dom mötte rögle å FÖRLORAR med 3-4 shit är det här tacken
för att man BETALAR MEDLEMSKAP Å SKIT.. hoppas varenda spelare läser detta
ni borde skämmas gör sverige en tjänst gräv ner er i en grop be rögle täcka er med
sten å visa er inte mer ni suger ni är så dåliga. lär er åka skridskor innan ni spelar mot NHL
ligan.. fan kör in i varandra kan inte stå på skridskorna ligger ner 42% av match tiden
så sjukt dålig spel.. kan ni göra bättre? kan ni hålla er kvar i Elitserien?? jamenar de är ju bara
eliten som ska vara där resten ska ju hänga av sig skydden kasta klubban och aldrig mer visa sig
på en isarena igen.. wesslau gjorde de han kunde men de går inte vinna om man är ensam... å ha lagkamrater som skymmer sikten för målisen är ju sinnessjukt hur tänker man? "ja vill förlora" GÅ Å DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

ni borde skämmas gör sverige en tjänst gräv ner er i en grop be rögle täcka er med
sten å visa er inte mer ni suger ni är så dåliga. lär er åka skridskor innan ni spelar mot NHL
ligan.. fan kör in i varandra kan inte stå på skridskorna ligger ner 42% av match tiden
så sjukt dålig spel.. kan ni göra bättre? kan ni hålla er kvar i Elitserien?? jamenar de är ju bara
eliten som ska vara där resten ska ju hänga av sig skydden kasta klubban och aldrig mer visa sig
på en isarena igen.. wesslau gjorde de han kunde men de går inte vinna om man är ensam... å ha lagkamrater som skymmer sikten för målisen är ju sinnessjukt hur tänker man? "ja vill förlora" GÅ Å DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
har till och med DIF ingraverat på kroppen stolt gratis sponsor va man men ska nog ta laser å ta bort skiten skäms ju förfan.Kris_ skrev:Allstå vafan är det här???![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tänkte börja mitt första inlägg med att sälla mig till skaran som spyr galla över dagens Djurgården, men jag avstår eftersom det inte tjänar mycket till att lugga en skallig.
Jag har följt Djurgården sedan tidigt 70-tal, har mera eller mindre sett alla matcherna som sänts i TV sedan sändingarna startade och de flesta hemmamatcherna under 70-90 talet, och hur det än gått så har jag alltid haft mitt hjärta kvar hos DIF.
Men... Att se dagens Djurgården skär i själen då det inte finns någon som helst glöd i detta lag. Jag har aldrig sett ett sämre moraliskt agerade lag än dagens, tendensen fanns redan för två säsonger sedan, ökade förra säsongen för att kuliminera i ett totalt oengagerat lag denna säsong.
Jag trodde och hoppades som den vildaste optimist att man kommer att rycka upp sig nu, men det finns inget som helst som pekar på det, man har gett upp helt enkelt och skulle jag sätta mina pengar på något så är det att Djurgården hamnar i mitten i kvalserien kanke tom sist.
Nåja, jag kommer att fortsätta följa DIF, men jag kommer ALDRIG att acceptera den totala avsaknaden av respekt och hjärta som årets spelare visat och till stor del försatt laget i den sits man är och kommer att vara i framöver.
Mina fem cent, inget positivt första inlägg direkt, men vafan, Jag är inte mera än en grymt besviken trogen supporter.
Jag har följt Djurgården sedan tidigt 70-tal, har mera eller mindre sett alla matcherna som sänts i TV sedan sändingarna startade och de flesta hemmamatcherna under 70-90 talet, och hur det än gått så har jag alltid haft mitt hjärta kvar hos DIF.
Men... Att se dagens Djurgården skär i själen då det inte finns någon som helst glöd i detta lag. Jag har aldrig sett ett sämre moraliskt agerade lag än dagens, tendensen fanns redan för två säsonger sedan, ökade förra säsongen för att kuliminera i ett totalt oengagerat lag denna säsong.
Jag trodde och hoppades som den vildaste optimist att man kommer att rycka upp sig nu, men det finns inget som helst som pekar på det, man har gett upp helt enkelt och skulle jag sätta mina pengar på något så är det att Djurgården hamnar i mitten i kvalserien kanke tom sist.
Nåja, jag kommer att fortsätta följa DIF, men jag kommer ALDRIG att acceptera den totala avsaknaden av respekt och hjärta som årets spelare visat och till stor del försatt laget i den sits man är och kommer att vara i framöver.
Mina fem cent, inget positivt första inlägg direkt, men vafan, Jag är inte mera än en grymt besviken trogen supporter.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Det är så jävla tomt just nu...
- BaronVonDif
DIF_Soldier skrev:Upprepar:
VI FÅR INTE GE UPP NU.
För Föreningen.
Vi har inte gett upp, det är våra vänner på isen som gett upp, vi ska inte må dåligt för det är dom som suger och inte vi men tyvärr funkar det ej så.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Bra inlägg!Eriksson skrev:Tänkte börja mitt första inlägg med att sälla mig till skaran som spyr galla över dagens Djurgården, men jag avstår eftersom det inte tjänar mycket till att lugga en skallig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Välformulerat. Välkommen!Eriksson skrev:Tänkte börja mitt första inlägg med att sälla mig till skaran som spyr galla över dagens Djurgården, men jag avstår eftersom det inte tjänar mycket till att lugga en skallig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Krisplan
Idag slog inställning och fighting spirit klass (nåja). Rbk vinner fullt rättvist mot ett fegt och oengagerat DIF.
Något måste hända nu. Här är mitt förslag på åtgärder.
* Otto, DT och Mackan bänkas omedelbart. De är inte rätt spelare för kvalserien. De saknar den inställnings som krävs för detta krig. Stanna hemma och gulla med era ungar eller läs en bok.
* Plocka upp Blomstrand och Weigel och någon mer för mig okänd JR.
* Identifiera de 10 spelare som är viktigast, och ta fram individuella incitamentsprogram (bonus) vid bibehållet ES-kontrakt.
* Var ärlig mot fans och spelare. Jag vet inte hur det är med er övriga, men jag blir förbannad när jag märker att organisationen inte vågar ställa obekväma frågor till spelare. Det är INTE taktiska problem eller små missöden som gör att vi förlorar, grunden till problemet är att spelarna agerar som fega kräk. Ryt till från ledarhåll! Sluta gulla.
Mer förslag?
Något måste hända nu. Här är mitt förslag på åtgärder.
* Otto, DT och Mackan bänkas omedelbart. De är inte rätt spelare för kvalserien. De saknar den inställnings som krävs för detta krig. Stanna hemma och gulla med era ungar eller läs en bok.
* Plocka upp Blomstrand och Weigel och någon mer för mig okänd JR.
* Identifiera de 10 spelare som är viktigast, och ta fram individuella incitamentsprogram (bonus) vid bibehållet ES-kontrakt.
* Var ärlig mot fans och spelare. Jag vet inte hur det är med er övriga, men jag blir förbannad när jag märker att organisationen inte vågar ställa obekväma frågor till spelare. Det är INTE taktiska problem eller små missöden som gör att vi förlorar, grunden till problemet är att spelarna agerar som fega kräk. Ryt till från ledarhåll! Sluta gulla.
Mer förslag?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Jim Morrison
Re: Krisplan
In med spelare med fart. Alla snabba, hårda, jävla juniorer som finns och bara åk sönder matchen. Åk, åk, åk. Och tackla. Inte en enda långsam spelare ska vara på isen.
För det är allt vi kan. Vi har ingen finess och ingen skicklighet. Det är det enda alternativet jag kan se.
För det är allt vi kan. Vi har ingen finess och ingen skicklighet. Det är det enda alternativet jag kan se.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-03-15 22:22:24, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja ta en vinkelslip och skär ut C:et på Mackans tröja så kan han lira med ett hål på tröjan.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Håller med om bänkning. Se till att ha tre jämna kedjor. Spela inte den fjärde. Ta bort Claesson, Almtorp Mackan, med flera. Plocka upp Blomstrand och Weigel som du skriver.
Sen är det så att föreningen inte är proffsig nog. Det går nog inte fram ordentligt att det är Djurgårdsvägen eller hemvägen som gäller.
Merde!
Sen är det så att föreningen inte är proffsig nog. Det går nog inte fram ordentligt att det är Djurgårdsvägen eller hemvägen som gäller.
Merde!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.