DIF kan ta sig till slutspelsplats på några matcher...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Dif_in_my_heart

DIF kan ta sig till slutspelsplats på några matcher...

Inlägg av Dif_in_my_heart »

DIF har tuffa matcher att vänta dock inte mot de svåraste topplagen och så här tror jag det kommer att gå:

Skellefteå Borta: Tar man ledningen i början av matchen och DÖDAR den i god tid kan man spela defensivt matchen ut vilket ger 3 poäng

Frölunda Borta: Samma som mot Skellefteå men Frölunda är mycket svåra i GBG... här gäller det att testa Frölundas spel i 1:a peridoen och köra på för fullt resten av matchen så grejjar vi nog 3 poäng...

Färjestad Hemma: Ända topplaget av dessa matcher... klassiskt möte i Stockholm och om vi stöttar DIF 110% och laget spelar smart hockey blir det defenetift en seger.

Mora Hemma: Om DIF fortsätter spela som i dom andra som jag nämnde så gissar jag på seger även där...

Om jag räknat rätt nu så kommer DIF ligga på slutspelsplats nu, men då MÅSTE grabbarna snacka igenom felen i matchen mot MoDo och spela på högsta nivå... så chansen finns fortfarande
Senast redigerad av Dif_in_my_heart den 2006-11-26 19:19:48, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Ja det va ju lätta matcher.......
Dif_in_my_heart

Stocky skrev:Ja det va ju lätta matcher.......
Ja dom blir det om dif spelar 100%... Färjestad blir nog den svåraste utmaningen
isolerad

Inlägg av isolerad »

Fyra raka segrar i dagsläget!? Inte en chans!

Man bör(måste) vinna mot Skellefteå och Mora, resten är jag tveksam till om det går.
espen21

Inlägg av espen21 »

Skönt att det fortfarande finns positiva människor men den här tråden var väl ändå i överkant va?

Var är det realistiska i det här? Men visst...ingen skulle va gladare än jag
Dif_in_my_heart

Jo det blir svårt att vinna 4 matcher tror även jag :( men mot Frölunda senast i GBG tappade vi 3-0 till 3-3 och senast i Globen blev det 2-0 så varför inte seger i GBG på torsdag?
oswä0216

Re: DIF kan ta sig till slutspelsplats på några matcher...

Inlägg av oswä0216 »

Dif_in_my_heart skrev:DIF har tuffa matcher att vänta dock inte mot de svåraste topplagen och så här tror jag det kommer att gå:

Skellefteå Borta: Tar man ledningen i början av matchen och DÖDAR den i god tid kan man spela defensivt matchen ut vilket ger 3 poäng

Frölunda Borta: Samma som mot Skellefteå men Frölunda är mycket svåra i GBG... här gäller det att testa Frölundas spel i 1:a peridoen och köra på för fullt resten av matchen så grejjar vi nog 3 poäng...

Färjestad Hemma: Ända topplaget av dessa matcher... klassiskt möte i Stockholm och om vi stöttar DIF 110% och laget spelar smart hockey blir det defenetift en seger.

Mora Hemma: Om DIF fortsätter spela som i dom andra som jag nämnde så gissar jag på seger även där...

Om jag räknat rätt nu så kommer DIF ligga på slutspelsplats nu, men då MÅSTE grabbarna snacka igenom felen i matchen mot MoDo och spela på högsta nivå... så chansen finns fortfarande
Skämt?

När vann dif fyra på raken senast, vi får se om det stämmer. :wink:
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Jag tror på 2 segrar och sen en oavgjord. :D
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Gripen

Inlägg av Gripen »

Som sagt drömma går ju....
Dif_in_my_heart