Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

SÖKES: Skottvillig back med hyfsat skott och som kan tänka offra sig för laget och inte dra på sig onödiga utvisningar.
Saknar Kung Wikegård!
Gäst

Inlägg av Gäst »

verkar som Boumedienne bestämde sig för Kärpät
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Boråsaren skrev:SÖKES: Skottvillig back med hyfsat skott och som kan tänka offra sig för laget och inte dra på sig onödiga utvisningar.
Jan Snopek...
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

FAN ring lill magic be om hjälp!
Han har DIF hjärta och han kan komma hem avsluta säsongen här!
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

robin_dif skrev:FAN ring lill magic be om hjälp!
Han har DIF hjärta och han kan komma hem avsluta säsongen här!
Ja han hade varit rolig att se i DIF igen, men han vill väl inte ge upp NHL drömmen än?
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 90,00.html

Tycker att det är skrämmande att höra Säcken och Garpen....
Saknar Kung Wikegård!
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Boråsaren skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 90,00.html

Tycker att det är skrämmande att höra Säcken och Garpen....
Fy fan va dåligt säger jag bara. En sak som stör mig är att dom inte har kontaktat Mika Hannula än :shock: . Va håller dom på med? Tror dom att spelarna ringer upp själva, eller...... Vi lär nog ha en 3-5 miljoner kvar av vår värvningsbudget, men istället för att värva något nytt den här säsongen så snålar man. :(
Gäst

Inlägg av Gäst »

isolerad

Inlägg av isolerad »

Motivation? 6 poäng på 49 elitseriematcher förra säsongen imponerar inte direkt...
espen21

Inlägg av espen21 »

Ja, om det nu är som Garpen säger att de inte kontaktat Hannula så kan man ju undra vad de har den där sportkommitten till.
Hur orealsitiskt det än är att han kommer till Dif så är det klart man ska föra en dialog med han.

Annars vet jag inte om det är värva som gäller, det finns ju inga pengar och knappt några spelare att värva. Men det är klart, sägr Linkan ifrån i media så är det inte bra. Han brukar aldrig prata öppet i media.

Vad gäller Säcken så börjar jag tvivla med, men det år ju bara acceptera att han kommer vara tränare till kontraktet går ut, vilket väl är efter nästa säsong? Pengar till dubbla löner har vi ju inte.

Jag kollade på Linköping-Brynäs och kan inte va mer imponerad över Boorks jobb med Brynäs. De spelar precis så disciplinerat som jag vill att Djurgården ska göra och har en glöd i truppen som Djurgår´n inte är i närheten av. Tycker definitivt att man ska jobba för att få hem Boorken till Djurgår´n när han är fri från Brynäs.
Vi behöver en klassisk hård men rättvis tränaryp, det är bara titta på historien, så fort Djurgår´n lyckats så har det varit en sådan tränartyp som Boork, Putte Carlsson, Lasse Falk eller Boustedt.

Får man inte Boorken tycker jag man ska ta nån av de andra, Boustedt till ex och Putte Carlsson som sportchef där han med sin rutin kan sätta sin prägel på Difs framtid.

Visst Boustedt har inte lyckats som huvudtränare I Dif men han har den pondus som en Dif tränare enligt mig ska ha och dte är det som behövs i ett ungt och orutinerat lag.
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

DIF håller kontakt med Hannula, men han är inte redo att bryta med HV än....
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Njaa läs denna artikel http://www.sportal.nu/index.cfm?objectI ... 61AE9AB1BF det verkar som han lämnar HV men han kanske inte kommer till DIF ändå.
espen21

Inlägg av espen21 »

DIF håller kontakt med Hannula, men han är inte redo att bryta med HV än....

Hur vet du det? Du menar att de har en dialog med han men mörkar eller vadå?
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 59,00.html

Lycka till att få hem han nu....!!
Saknar Kung Wikegård!
Gäst

Inlägg av Gäst »

skulle inte kännas fel med marcus ragnarsson nu
Skriv svar