KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av Magnutz »

Bjurre skrev:
seppuko skrev:
Bjurre skrev:
Magnutz skrev:Är ju Nyköpingsbo sedan 2002 och det ger ca 20 mil x 15kr/liter + parkering och lite att äta/dricka. 600 kr stoppar inte.

Hårt nu. Kommer att se matchen på plats den 24 dock. :)

Vad fan åker du för bil som drar litern långkörning? :wink:
Tror det bara var en överslagsräkning. Hans drar 0.7 blandad körning :)
Det är ju lågt så då lär den ju dra 0.5-0,6 på långkörning. :)
:) Det blir i slutänden i alla fall över 600 spänn som ska ut. Jag får nöja mig med att komma till Hovet den 24 mars.

Sensei: jag kör en smäcker V70. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

FOKUS!!
Honken

Inlägg av Honken »

Tog och tittade lite på vikt / längdförhållandena mellan lagen.
Trodde i min enfald att deras backar var mindre och lättare så att vi skulle få lättare att parkera framför mål, forwards lättare att plocka bort framför eget.

DIF snittlängd / vikt
Forward: 183 /85
Backar: 188 / 89

RBK snittlängd / vikt
Forward: 183 /87
Backar: 185 / 89
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Magnutz skrev:
Bjurre skrev:
seppuko skrev:
Bjurre skrev:
Magnutz skrev:Är ju Nyköpingsbo sedan 2002 och det ger ca 20 mil x 15kr/liter + parkering och lite att äta/dricka. 600 kr stoppar inte.

Hårt nu. Kommer att se matchen på plats den 24 dock. :)

Vad fan åker du för bil som drar litern långkörning? :wink:
Tror det bara var en överslagsräkning. Hans drar 0.7 blandad körning :)
Det är ju lågt så då lär den ju dra 0.5-0,6 på långkörning. :)
:) Det blir i slutänden i alla fall över 600 spänn som ska ut. Jag får nöja mig med att komma till Hovet den 24 mars.

Sensei: jag kör en smäcker V70. ;)
En annan kör en Skoda Fabia årsmodell 00. Springer upp i 600 spänn om man räknar med sittplatsbiljett(300), bensin(200) och käk/kaffe(100).
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Magnutz skrev:Sensei: jag kör en smäcker V70. ;)
Det får du plus i kanten för. :)
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jockmaniac skrev: En annan kör en Skoda Fabia årsmodell 00. Springer upp i 600 spänn om man räknar med sittplatsbiljett(300), bensin(200) och käk/kaffe(100).
Var parkerar du gratis?? :shock: :shock:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

sensei skrev:
Jockmaniac skrev: En annan kör en Skoda Fabia årsmodell 00. Springer upp i 600 spänn om man räknar med sittplatsbiljett(300), bensin(200) och käk/kaffe(100).
Han kanske inte står på bilen. Böterna till ägaren = gratis för han. 8)
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

Oj jag måste hamnat på Luleås forum där de snackar bilar i match tråden...

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Baggso skrev:Oj jag måste hamnat på Luleås forum där de snackar bilar i match tråden...

Hade inte Magnutz gjort sin kalkyl hade det aldrig hänt. hehe :lol:
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Baggso skrev:Oj jag måste hamnat på Luleås forum där de snackar bilar i match tråden...

Precis, en massa bönder som snackar bilar i en matchtråd.

Kämpa DIF!
Användarvisningsbild
JohanPez

KS: Djurgårdens IF - Rögle BK, 15/3, 2012

Inlägg av JohanPez »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Håller inte riktigt med. Det har funnits rabatterade biljetter för hela kvalserien. Kvalseriekortet får anses billigt. Klackfolket har heller inget att klaga på. Förhoppningsvis kan DIF sälja ut några biljetter som de kan tjäna in pengar på, åtminstonde när vi möter Leksand lär det bli slutsålt.

Handlar nog mer om dåligt intresse för Rögle och i synnerhet kvalserien.
Rabatterade biljetter åt sidan. Det finns många (som jag i detta fall) som måste impulsbestämma sig och då motas impulsen av ett biljettpris som är högt. Skulle jag vilja se matchen från långsidan kostar en match ca 600 kr för mig. Jag kan inte se alla matcher på grund av utlandsresa i jobbet så ett "kvalseriekort" är inget/var inget alternativ. Vill DIF ha läktarna fulla tar man inte 300kr för en plats på långsidan. Så känns det. Sen kan jag ha fel och att prissättningen verkligen är fair.
Visst, det är absolut inte billiga biljetter rakt över. Men som sagt, ska vi kunna utmana bonnlagen med deras egna arenor behöver vi på något sätt maximera allt som går.
Tyvärr lär vi bara halka mer och mer efter övriga lag. Ingen ekonomi, ingen framgång.
På grund av utlandsresa i jobbet, utgånget pass, glömt förnya och måste köpa temp-pass för 980 kr, har jag inte 600 spänn ikväll. Dessa går till mitt temp-pass.
Det andra till resekassa. Jag förstår att vi har en knepig ekonomisk situation och att pengar måste in. Tyvärr kostar det för mycket för mig denna gång. Kan dra ett par exempel till: 11 000kr i rep på Volvon förra veckan. Då blir till slut även enstaka hundralappar lite för många.

Detta är egentligen en annan debatt.. men om jag fattat det rätt får DIF inte en krona från kioskförsäljningen?!
Hur får du det till 600 pix? Du kanske räknar resa, parkering och sånt också?

Annars håller jag med dig om att det är dyrt. Kan framförallt tycka det är jäkligt mycket pengar för en småbarnsfamilj att gå och se hockey. Det finns ofta annat barnfamiljer måste prioritera..Visst finns det familjebiljetter men rätt ofta är dessa slutsålda vilket gör att en familj med 2 ungar lätt kan få pröjsa över tusenlappen för att se en sketen hockeymatch med en lagom upphetsande underhållning (om man inte är som jag som drägglar över att se ett Djurgårdslag skrinna ut på isen och som personligen skulle kunna betala det tiodubbla för ett säsongskort...men alla är inte lika.... korkade...som jag).

När det gäller kioskförsäljningen får väl DIF 50% av vinsten, åtminstone i grundserien. Möjligtvis fungerar det annorlunda nu i Kvalserien. Jag undrar själv hur Djurgårdens hyra ser ut nu i KS, en slutspelshyra av Hovet är galet hög (typ 800.000:- / match mot 100.000:-/match annars). Är det samma nu...? Någon som vet?
När det gäller försäljning har jag frågat, DIF får inte ett rött öre för öl/korv och annat snask.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

JohanPez skrev:
När det gäller försäljning har jag frågat, DIF får inte ett rött öre för öl/korv och annat snask.
Du menar i Kvalserien nu antar jag? Låter alldeles oavsett helt absurt.

Jag skall i varje fall inte köpa ett skit på Hovet i sådana fall i ren protest resten av säsongen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

sensei skrev:
Det skulle du bra gärna vilja veta vaa? 8) Jävligt stolt över att ha hittat gratisparkering nära Globen som knappt används :lol:

JohanPez: Japp, vi räknar på hur mycket det kostar för oss landsortare att åka på hemmamatch. Jag och Magnutz är från samma stad så kostar ungefär lika mycket för oss.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Cendun

Inlägg av Cendun »

Skumma odds :S

1,33 på att DIF vinner och 7,00 på att rögle vinner ;O unibet.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Jockmaniac skrev:
sensei skrev:
Det skulle du bra gärna vilja veta vaa? 8) Jävligt stolt över att ha hittat gratisparkering nära Globen som knappt används :lol:

JohanPez: Japp, vi räknar på hur mycket det kostar för oss landsortare att åka på hemmamatch. Jag och Magnutz är från samma stad så kostar ungefär lika mycket för oss.
Sammåkning? 8)
Skriv svar