Edin skrev:Johan Harju måste ju vara svensk hockeys största myt. Han har aldrig varit bra och bara levt på sin polare Omark. Han är lite av vad Anger var till Linkan.
Sen har han sjukt ful frisyr också.
Annars rätt kul match att se på, jobbigt att behöva beskåda hur bra aik är dock, man ger 100% hela tiden.
Kass i KHL också.
Även om jag tror det finns kvalité där med tanke på vad han gjorde i AHL ifjol.
Harju spelade ju dock med rätt hyfsade killar i AHL också.
Med detta sagt, Johan Harju är absolut ingen dålig ishockeyspelare, utan han är bara jävligt överskattad. Harju behöver rätt omgivning för att prestera, vilket är hans svaghet. Han saknar förmågan att få en kedja att fungera bra på egen hand, likt Omark.
Men å andra sidan, det är få som besitter den förmågan att på egen hand skapa en bra kedja. Jag tror att Harju hade kunnat prestera riktigt bra i Djurgården denna säsongen då vår hockey nog hade passat honom rätt väl, vilket Luleås snabba och rörliga hockey inte har gjort under säsongen. Ska bli intressant att se vart Harju tar vägen, mitt tips är Hv71 eller KHL.
Harju spelade ju dock med rätt hyfsade killar i AHL också.
Med detta sagt, Johan Harju är absolut ingen dålig ishockeyspelare, utan han är bara jävligt överskattad. Harju behöver rätt omgivning för att prestera, vilket är hans svaghet. Han saknar förmågan att få en kedja att fungera bra på egen hand, likt Omark.
Men å andra sidan, det är få som besitter den förmågan att på egen hand skapa en bra kedja. Jag tror att Harju hade kunnat prestera riktigt bra i Djurgården denna säsongen då vår hockey nog hade passat honom rätt väl, vilket Luleås snabba och rörliga hockey inte har gjort under säsongen. Ska bli intressant att se vart Harju tar vägen, mitt tips är Hv71 eller KHL.
Lhc ligger nog bra till eller så gör han en Renberg bara för att jävlas.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Gnaget tar guldet. Är jag nästan säker på Hoppas givetvis INTE jag här rätt.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Det skulle vara typiskt för denna skitsäsongen. Gnaget tar guld - djurgårn åker ur.
Nu tvivlar jag väldigt starkt på både att gnaget tar guld och att vi åker ur, men större under har ju skett.
Staten skrev:Det skulle vara typiskt för denna skitsäsongen. Gnaget tar guld - djurgårn åker ur.
Nu tvivlar jag väldigt starkt på både att gnaget tar guld och att vi åker ur, men större under har ju skett.
Jo då, det ligger lite i luften (mest gällande aik då, tror verkligen inte att DIF åker ur)
Dom har en självklarhet i sitt spel, precis 0 tveksamheter, allt bara flyter på, alla vet sina roller, till & med jättebebisen Blomdahl visar att han har hockey i sig.
Inte ens då Fasth vid ett flertal gånger slängt puckar i eget mål blir man stressade.
Av det jag sett i slutspelet är väl kanske Saik det skickligaste laget, men aik är helt klart mest formtoppat.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vet att diskussionen varit uppe här, men jag personligen har liksom svårt att tycka illa om hockeylaget aik. Självklart vill jag inte att dom vinner guld, men dom får gärna slå ut luleå. Men tror aik slår ut luleå och sen får man se vart det barkar. Men när andra linor i deras lag börjar producera blir dom helt enkelt giftigare än förut, inget snack.
Dock rätt skön känsla att se hockey varje kväll utan att känna ångest eller nervositet. Den kommer ikväll istället, men kravlös hockey är rätt skön. Slut på det nu dock
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Vet att diskussionen varit uppe här, men jag personligen har liksom svårt att tycka illa om hockeylaget aik. Självklart vill jag inte att dom vinner guld, men dom får gärna slå ut luleå. Men tror aik slår ut luleå och sen får man se vart det barkar. Men när andra linor i deras lag börjar producera blir dom helt enkelt giftigare än förut, inget snack.
Dock rätt skön känsla att se hockey varje kväll utan att känna ångest eller nervositet. Den kommer ikväll istället, men kravlös hockey är rätt skön. Slut på det nu dock
HUR TÄNKER FOLK HÄR?!
Hur kan man vilja att aik ska slå ut hollywood if? Ärligt talat, det är solnaiterna vi pratar om.
Herregud.
Man försöker ju vara lite bättre helt enkelt. Om man konstant blir påhoppad av syrliga kommentarer av gnagare så slutar man bry sig för man är bättre än dom, på alla sätt. Sen älskar jag sporten hockey och aik spelar bättre och roligare än lule helt enkelt. Sen unnar jag dom inte ett guld såklart, där drar jag gränsen. Men åka ut i semi är väl helt ok
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Inte läst om frågan tagits upp innan men har slutspelet haft det här schemat tidigare år? Tycker personligen att alla slutspelsserier ska spelas samma kväll.
Såg merparten av råttornas match igår och man såg rätt snabbt att det inte var en vanlig serielunksmatch. Smällde bra och högt tempo, nästan kul att se trots att DIF inte var med...eller kanske just därför
Själv kan jag inte riktigt bestämma mig vilka jag tycker ska vinna i år. Lagen som väcker minst avsky är nog Saik och Hv så om något av dom tar det så "bryr" jag mig nog minst. Bif kan nog få gå till final men helst inte vinna, utifrån ett hockeyperspektiv gillar jag deras ungtuppar men spelare som Svedberg och Granström ska bara inte få vinna ett SM-guld.
magnus_karlskoga skrev:Jo.
Färjestad leder med 2 - 0 i matcher mot Hv 71 i en av kvartsfinalerna.
What else.
Sen trodde jag inte heller Djurgården gillade Färjestad, eller har jag fel..
Just nu ligger nog FBK bättre till än Bofors...
Vi gillar inget lag utom DIF.