Det måste hända något nu!!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Självklart hade han inte kunnart vända skeppet själv, men då hade vi i alla fall haft en hyfsad anfallare till. Känns som att vi har vädligt många väldigt svaga anfallare just nu tyvärr.

Dessutom kan man ju inte som ledning gå ut och chansa med värvningar som skall ersätta kvalitetsspelare som lämnar för NHL. En sak att chansa lite med namn som skall ersätta spelare som Kristoffersson och Nilsson t ex, men att chansa med "osäkra kort" som Bäcker och Dragan som ersättare till nyckelspelare funkar bara inte. Det är som att spela ryskroulette med ett helt lag....
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kall-El skrev:Självklart hade han inte kunnart vända skeppet själv, men då hade vi i alla fall haft en hyfsad anfallare till. Känns som att vi har vädligt många väldigt svaga anfallare just nu tyvärr.

Dessutom kan man ju inte som ledning gå ut och chansa med värvningar som skall ersätta kvalitetsspelare som lämnar för NHL. En sak att chansa lite med namn som skall ersätta spelare som Kristoffersson och Nilsson t ex, men att chansa med "osäkra kort" som Bäcker och Dragan som ersättare till nyckelspelare funkar bara inte. Det är som att spela ryskroulette med ett helt lag....
Jag förstår vad du säger och du har definitivt en poäng. Men just Dragan och Bäcker har väl levererat medan Löfberg, Thörn, Eklund, Danielsson, Eriksson, Lassila är stora besvikelser och Liwing, Persson och Ribbenstrand inte utvecklats lika mycket som vi hoppats på?
Senast redigerad av Fricke den 2006-11-26 15:32:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mans91

NU ÄR DET DAGS ATT BYTA TRÄNARE!

Inlägg av Mans91 »

efter gårdagens första period so kändes det väldigt bra.. men vad händer sen andra period börjar modo tar för sig mer o mer men lassila håller nollan tacj vare bra försvarsspel och mycket tur. i tredje period är det katastrof!!!!!!! dom tappar 2-0 till 2-4 är det möjligt???? det ser inte ens ut som om säcken bryr sig, han bara står vid sidan o tittar . dags att byta tränare!!!!!!! :( :( :(

KICKA SÄCKEN NUUUUU !!!!!

Jag bryr mig verkligen om difhockey men man börjar tröttna när styrelsen inte gör nåt åt att vi är i kris !!!!!!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kall-El skrev:Självklart hade han inte kunnart vända skeppet själv, men då hade vi i alla fall haft en hyfsad anfallare till. Känns som att vi har vädligt många väldigt svaga anfallare just nu tyvärr.

Både Bäcker och Dragan tillhör de bättre värvningar vi gjort den här säsongen. Vilka rimliga alternativ hade du hellre sett istället?
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

isolerad skrev:
Både Bäcker och Dragan tillhör de bättre värvningar vi gjort den här säsongen. Vilka rimliga alternativ hade du hellre sett istället?
Det är inte individuella spelare som är problemet. Problemet är att ledningen underskattade betydelsen av Rudslätt, Thoresen och Eklund som GRUPP och ersatte dem med spelare som är relativit individuellt skickliga men svagare som grupp och överlag mindre erfarna.

Sned åldersstruktur i laget och för många ofärdiga spelare.. då blir det mycket upp och ner. När dessutom elitserien är tajtare än på flera år så blir de dåliga perioderna längre och formtopparna kortare.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fricke skrev:

Jag förstår vad du säger och du har definitivt en poäng. Men just Dragan och Bäcker har väl levererat medan Löfberg, Thörn, Eklund, Danielsson, Eriksson, Lassila är stora besvikelser och Liwing, Persson och Ribbenstrand inte utvecklats lika mycket som vi hoppats på?
Jag utgår från att tanken bakom värvningarna av Dragan och Bäcker var att de skulle ersätta Thoresen och Rudslätt. Känns inte direkt som de kommit upp i den standarden i alla fall. Sedan har de presterat bättre än vissa andra nya spelare eller mindre kända namn, men dessa spelare har jag inte lika höga krav på.

Eklund har dock varit en mycket stor besvikelse också, för att inte tala om Ask. Killen var visst så bra att han fick 2 år. Tycker inte han visat sig vara värd det ännu i alla fall. Överlag begriper inte jag vad som har hänt med kedjan Ask, Eklund och Danielsson. Den var ju riktgit bra på försäsongen för att sedan inte funka alls.
Användarvisningsbild
rollestolz

säckens kommentar efter slutsignalen

Inlägg av rollestolz »

Visst handlar det om mentala bitar. Men det är bara att jobba vidare, vi vet att vi kan mycket bättre än så här, sade Hans Särkijärvi.

Han är inte orolig för att få sparken. Åtminstone inte än.

-Något tränarbyte har jag inte hört talas om.

Ingemar Jansson och TT
Hammer

Inlägg av Hammer »

Ja, vad ska man säga. Det är många som vill få bort Säcken och Challe, men jag vet inte om det är någon lösning på problemet. Det funkar inte för alla lag som får en ny tränare mitt i säsongen. Dock skulle jag vilja se en uppryckning av spelarna. De är anställda och har detta som jobb. Skulle vanliga dödliga anställda prestera så dåligt på sitt jobb skulle de snabbt och smidigt bli avpolletterade. Men man kan ju inte sparka ett helt hockeylag och alla spelar inte dåligt. Dock måste de finnas någon stolthet i laget. Jag vet att Djurgården sitter inne med lite pengar. Det är många klubbar som ska sponsras i Stockholmsområdet, men näringslivet är nog det största och mest förmögna i hela Sverige. Känns inte som styrelseledamoterna utnyttjar sina kontakter fullt ut. Och publiken måste gå på fler matcher! Har ingen bra lösning på hur denna djupa down-period som november har varit ska klaras upp, men något måste börja hända snart. Jag mår så dåligt när det går tungt för Djurgården och det känns inte så kul att behöva gå omkring och deppa när jag är övertygade om att såväl spelare som ledare kan prestera bättre. Hoppas Djurgården kan hitta upp på vägen igen och få ett go i laget som leder dem till slutspel. Dock känns det nu som man tittar mer ned än upp. Vill slippa det…
Gäst

Inlägg av Gäst »

Skulle vilja ha in Putte carlsson ,Tommy Boustedt och Niklas wikegård i Dif Hockeys organisation..Alla tre har ett stort Djurgårds hjärta och vet vad som krävs..
Användarvisningsbild
rollestolz

vad va det ja sa !

Inlägg av rollestolz »

värva eller lägg ner !!!! byt tränare..... gör något
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

A, något måste fan hända nu.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Tränarbyte tror jag inte kommer. Kanske för att det skulle bli för dyrt.

Problemet sitter fan i huvet, för vi är - i alla fall, tror jag, de flesta - överens om att kompetens FINNS i laget. Ta in en motivationscoach eller nåt; det är sant vad de säger, att det finns för få ledare i Dif. Linkan (ibland) och Ölvestad (ofta en av få som visar hjärta). Fler veteraner måste fram och dra de yngre med sig, det är för fan det de är där för.

Spelare hit, tränare dit - en kvalserie borde under normala prestationsförhållanden vara bra mycket mer avlägsen även med detta material!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Men eftersom vi inte har pengar så måste ju en hårding till tränare in och ändra. Bäckman i VF är ju stenhård, han gav spelarna en klapp på käften och sa åt dem att rycka upp sig, och nu går det bättre för Frölunda. Sätt in en tränare som inser allvaret.

Man kan även göra något drastiskt som att låta Ridderwall stå i någon match. Sätt in en lovande junior (vilket ät något som Dif inte har brist på, tack och lov) istället för Fimpen då han knappt har tillfört något.

NÄ. BYT tränare så att det HÄNDER något. Punkt slut. Det går inte ha någon som säger att "det går åt rätt håll" när man har tagit ynka 6 poäng borta. REAGERA OCH AGERA!
Bigge

Inlägg av Bigge »

För mig är det helt ofattbart att Säcken får sitta kvar, dessa jävla idiotiska och lögner han dra till med efter varje match.

Vi hade otur, pucken studsade inte vår väg, vi vaknade för sent, osv osv

Hade detta varit i ett annat lag så hade inte säcken överlevt till omgång 20 ens,

vilket kostar mest?

Ny tränare eller ett år i allsvenskan, och vem säger att vi tar oss upp igen året efter?

Vi har matrialet, men säcken är inte rätt man och det är bevisat nu att han inte kan tända våra spelare och visa motivation och vilja för laget.

Även om vi inte har ett super lag, så ska ta mej fan inte detta lag ligga näst sist.

Behövs en Bäckman för att få spelarna att kriga varje match.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

ÄNDRINGAR MÅSTE SKE !!!!!!!!! NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU !
Skriv svar