Vilken tur att jag skrev att alla får tycka vad dom vill då.Salas skrev:Aik hockey berör knappt. Det är en förening med ett lag som spelar sjyst och väldigt fair, dom har en härlig mix i laget och spelar en underhållande hockey. Deras fans gör inte mycket väsen av sig, och lite annat därtill. Att slå aik är alltid skönt, men något tokhat mot aik hockey känner jag verkligen inte. Ser ingen anledning till att göra det.
Föreningar som sköter sig och inte har massa svin i laget kan jag ända acceptera en liten framgång för. Lag som Luleå däremot, fyfan. Det finns inget värre än spelare som Chris Abbott, och han drar hela Luleå över kanten. Försvinner han från Luleå hejar jag på Luleå, men så länge chansen att få se hans äckliga tryne existerar så ser jag hellre att Luleå åker ut så att den risken tas bort.
Sånt som jag skäms över är personer som inte respekterar att andra människor inte resonerar precis som man själv gör. Alla tycker olika, lev med det. Jag hatar inte något jävligt mycket såvida det inte finns skäl för det. Aik hockey har inte gjort skäl för det. Aik fotboll däremot, det är en helt annan femma. Den föreningen är äcklig från topp till tå, men att jämföra aik fotboll och aik hockey är bara löjligt. Det är som att jämföra Djurgården Hockey med Djurgården Innebandy.SirDIFalot skrev:Sorry, men det verkar alltså finnas en grupp här som sitter och håller på aik mot Luleå?
Alltså... visst tyck vad ni vill men det är sånt jag personligen skäms över som Djurgårdare.
Aik hockey i sig hatar jag mer än Luleå, givetvis, men en kille som Chris Abbot äcklar mig mer än hela aik hockey. Finns inget värre än spelare som medvetet försöker skada motståndare.
Slutspelet 11/12
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Slutspelet 11/12
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är upp till dig att dra den slutsatsen, men känns något krystat och faktiskt rätt löjligt att göra det när ingen påstått det du skriver.DIF_Soldier skrev:
Du vet lika väl som jag att det angränsar till det.
Är väl ändå inte speciellt konstigt att folk ifrågasätter hur andra djurgårdare kan önska sina största antagonister lycka till...? Det är inte storsint. Det är inte ödmjukt. Det är bara....konstigt...i brist på ett bättre ord.
- Lee Harvey Oswald
aik:s 0-2 mål, oj oj, man blir nästan illamående av avundsjuka.
Vilket lir...
Vilket lir...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bångs mål var skapligt snyggt det med.Lee Harvey Oswald skrev:aik:s 0-2 mål, oj oj, man blir nästan illamående av avundsjuka.
Vilket lir...
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Har sett en del matcher i slutspelet och det är inte många som det har varit fullsatt på. Inte ens Modo, "heart of Hockey", drar fullt hus. Märkligt att lagen inte har bättre publik än så. DIF behövs i ES, det är vi som skapar läktarkultur.
-
Slutspelet 11/12
"Klockan slår, klockan slår lule gjorde mål" ljuder nu i Coop arena...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag ser ett mönster...
Fy... Fan... Vad... Luleås... Publik... GNÄLLER!
Jag hoppas dock att Luleå vänder idag så att mitt tips går in. 3-0 i sista perioden låter bra!
Jag hoppas dock att Luleå vänder idag så att mitt tips går in. 3-0 i sista perioden låter bra!
Har nu sett full tid i matchen saik-modo och är imponerad. Snudd på NHL-klass på denna match. Gamla trötta elitserien levererar med två lag som går in med huvudet före!
Två spelare som jag gärna sett i DIF får välförtjänt mycket speltid (Goren, Tollefsen).
Två spelare som jag gärna sett i DIF får välförtjänt mycket speltid (Goren, Tollefsen).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Tjaa, dom hade väl en del ork sparad sedan förr matchen (som nog var den sämsta slutspelsmatch jag sett någonsin)sensei skrev:Har nu sett full tid i matchen saik-modo och är imponerad. Snudd på NHL-klass på denna match. Gamla trötta elitserien levererar med två lag som går in med huvudet före!
De två spelare som jag helst sett i DIF får välförtjänt mycket speltid (Goren, Tollefsen).
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Saiks powerplay är, för att uttrycka sig milt, sinnessjukt jävla bra!
Det är bara löjligt att se dom leka i PP, pucken går som på ett snöre hela tiden och mängder av skott avlossas. Passningarna är i 9 av 10 fall perfekta, och pressen som etableras är galen. Får Saik spela 4 mot 3 i sudden, då är det 3-0 i matcher.
Det är bara löjligt att se dom leka i PP, pucken går som på ett snöre hela tiden och mängder av skott avlossas. Passningarna är i 9 av 10 fall perfekta, och pressen som etableras är galen. Får Saik spela 4 mot 3 i sudden, då är det 3-0 i matcher.
MODO tog den jävligt nödvändiga 3e-matchen. 1-2 nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Johan Harju måste ju vara svensk hockeys största myt. Han har aldrig varit bra och bara levt på sin polare Omark. Han är lite av vad Anger var till Linkan.
Sen har han sjukt ful frisyr också.
Annars rätt kul match att se på, jobbigt att behöva beskåda hur bra aik är dock, man ger 100% hela tiden.
Sen har han sjukt ful frisyr också.
Annars rätt kul match att se på, jobbigt att behöva beskåda hur bra aik är dock, man ger 100% hela tiden.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jocke Ericsson är verkligen dålig. Synd om saik ska missa guldet den här säsongen pga att dom har en sopa i målet.
Dålig målvaktsstil, sega reflexer och noll erfarenhet. Vinner saik guld med honom i målet så ska dom fan ha bragdguldet.
Dålig målvaktsstil, sega reflexer och noll erfarenhet. Vinner saik guld med honom i målet så ska dom fan ha bragdguldet.
- -daniel-
Starkt av Solna måste jag säga, men Luleå var verkligen riktigt jävla dåliga. Urtråkig hockeymatch.
Kollade lite parallellt på SAIKvsMoDo och håller med om att den var riktigt bra i jämförelse. Omvända världar från förra omgången....
Kollade lite parallellt på SAIKvsMoDo och håller med om att den var riktigt bra i jämförelse. Omvända världar från förra omgången....