Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag skulle vilja se att man värvar någon som är hård och elak och inte tvekar att boxas om det behövs, typ Johnny Oduya..
Jag säger precis som de flesta andra här. De flesta i laget har inte gjort sina uppgifter, bland annat våra fysiska spelare. Men de har sådana roller, precis som att Mackan Nilson inte heller har gjort tillräckligt många mål. Men det är också ett faktum att vi måste jobba alldeles för mycket för varenda liten målchans. Jag såg sista grundseriematchen på O'learys i Haninge tillsammans med ett gäng andra supportrar och när vi ändrade kanal till Modo-LHC tog det bara några sekunder innan Danielsson får pucken i slottet och hänger den i krysset. Vi har INGA naturliga målskyttar helt enkelt! Självklart ska alla jobba stenhårt för varandra, jag vill också ha järnkaminhockey! Men jag vill också ha snipers i laget! Vi behöver göra fler, enklare mål!henka83 skrev:Är Brodin, Carlsson och Fimpen hårda, skämtar du? Om de är de som ska kategorisera sig hårda i DIF så är vi elitseriens i särklass tunnaste lag. Ölvestad är för mig inte heller hård. Tackla och hårdhet är en helt annan sak, de ovannämnda förlorar troligtvis 90% av samtliga fighter mot konkurrenters hårdingar.Abinadi skrev:Förbryllande... Förut pratades det om att vi har alldeles för många brunkare och inga artister med känsliga handleder. Och så när Broc Little kommer på tal, nej då är det inte alls den spelartypen vi söker utan Djurgården behöver tyngd? Har vi inte tillräckligt många hårda spelare som Brodin, Carlsson, Fimpen m.fl.? Vi behöver målskyttar och då har ju faktiskt Little visat att han kan leverera och för den som snackar om att han kommer mosas i Elitserien så finns det faktiskt levande bevis på att storlek inte alltid behövs: http://eliteprospects.com/player.php?player=9326
För er som såg Skellefteå igår och tränarn efter med snacket med Wikegård förstår hur man bygger ett lag och roller. Skapligt bra han lägger upp en roll för samtliga spelare. Björnen fick inte slåss mot nån som är sämre än han själv. Klasstränare!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vad är poängen? Det är otillåtet i Sverige. Vi har redan såna spelare som skulle göra det om det behövs.Rogga skrev:Jag skulle vilja se att man värvar någon som är hård och elak och inte tvekar att boxas om det behövs, typ Johnny Oduya..
Expert.
Har vi? Vem då?SirDIFalot skrev:Vad är poängen? Det är otillåtet i Sverige. Vi har redan såna spelare som skulle göra det om det behövs.Rogga skrev:Jag skulle vilja se att man värvar någon som är hård och elak och inte tvekar att boxas om det behövs, typ Johnny Oduya..
Bra. Får vi inte behålla Wesslau tycker jag Tellqvist är prio 1. Eller så kör vi att de får dela på spaden. : pSirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4515231.ab
Så Tellqvist har fått beskedet att han inte är önskvärd i Modo och DIF har hört av sig.
i
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad har folk för åsikt om Alexander Barta som den här säsongen spelade i Malmö?
En av få som gjorde sitt jobb i pisslaget - varje dag - och även om han kanske inte levererade sådär jättestort så är det en spelare jag gillat när jag sett honom. Hårt jobbande, men även men rätt bra teknik, ett bra skott, schysst fart under grillorna men framförallt är han center.
Nu håller han definitivt inte som förstacenter i ES men jag tänker mig kanske som center i en andralina.
http://eliteprospects.com/player.php?player=20962
En av få som gjorde sitt jobb i pisslaget - varje dag - och även om han kanske inte levererade sådär jättestort så är det en spelare jag gillat när jag sett honom. Hårt jobbande, men även men rätt bra teknik, ett bra skott, schysst fart under grillorna men framförallt är han center.
Nu håller han definitivt inte som förstacenter i ES men jag tänker mig kanske som center i en andralina.
Grym i fjolårets VM! Gjorde mål mot Sverige, rakt i krysset vill jag minnas. Men, har inte sett honom i någon allsvensk match den här säsongen...-daniel- skrev:Vad har folk för åsikt om Alexander Barta som den här säsongen spelade i Malmö?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- SirDIFalot
Hade inte haft något emot honom. Synd att det känns rätt tjockt med centrar inför nästa säsong om vi får behålla de vi vill ha.-daniel- skrev:Vad har folk för åsikt om Alexander Barta som den här säsongen spelade i Malmö?
Expert.
- SirDIFalot
Alltså, i ES har väl varje lag i snitt 1-2 fighter om året. Tycker du inte Fimpen, Mackan, Ölvestad, Printz.. duger då?Rogga skrev:Har vi? Vem då?SirDIFalot skrev:Vad är poängen? Det är otillåtet i Sverige. Vi har redan såna spelare som skulle göra det om det behövs.Rogga skrev:Jag skulle vilja se att man värvar någon som är hård och elak och inte tvekar att boxas om det behövs, typ Johnny Oduya..
Att vara grym i ett slagsmål kommer vääääldigt långt ner på listan med tanke på hur ovanligt det är i Sverige. Eftersom det smäller kanske 1-2 gånger per år tycker jag att vi har tillräckligt med killar som klarar av att stå upp om det krävs.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tänker mig mest om typ Norman försvinner, och om eventuellt Otto lägger av.SirDIFalot skrev:Hade inte haft något emot honom. Synd att det känns rätt tjockt med centrar inför nästa säsong om vi får behålla de vi vill ha.-daniel- skrev:Vad har folk för åsikt om Alexander Barta som den här säsongen spelade i Malmö?
Hade ju inte direkt gjort något om Almtorp hade signats av Brynäs som det var prat om tidigare....men vad skall de med honom till kan jag undra. Har inte de bättre alternativ själva som 3:e och 4:e center..?
Jag antar att du säger detta med rodnad och ett litet ironiskt flin.SirDIFalot skrev:Alltså, i ES har väl varje lag i snitt 1-2 fighter om året. Tycker du inte Fimpen, Mackan, Ölvestad, Printz.. duger då?Rogga skrev:Har vi? Vem då?SirDIFalot skrev:Vad är poängen? Det är otillåtet i Sverige. Vi har redan såna spelare som skulle göra det om det behövs.Rogga skrev:Jag skulle vilja se att man värvar någon som är hård och elak och inte tvekar att boxas om det behövs, typ Johnny Oduya..
Att vara grym i ett slagsmål kommer vääääldigt långt ner på listan med tanke på hur ovanligt det är i Sverige. Eftersom det smäller kanske 1-2 gånger per år tycker jag att vi har tillräckligt med killar som klarar av att stå upp om det krävs.
Vi går nu mot en av de mest hopplösa säsonger, enligt min bedömning till stor del just för att det inte ges något stöd inom laget "när det behövs". Frölundamatchen är det ögonblick där det vänder och avgrunden öppnar sig. Efter det var det bara solo som gäller, och alla lag vi mötte visste detta och utnyttjade detta.
Det finns ingen vettig människa som vill ha rena slagsmål på plan match efter match, men det handlar om potential i laget. Det handlar om var spelarna har för syn på sin roll. Spelar jag för mig själv eller laget?
Just själva vetskapen om att vi har spelare som är kapabla att stå upp för sina kompisar och inte tvekar att göra det, är det som är viktigt här. Inget annat.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Det spelar fortfarande ingen roll i ES. En spelare som Abbott skulle kunna hugga av huvudet på en spelare i DIF. Men vill han inte slåss för det efteråt så kommer alla domare åka runt honom och skydda honom på vägen ut. Det finns ingen mening med fighters.sensei skrev:Jag antar att du säger detta med rodnad och ett litet ironiskt flin.SirDIFalot skrev:Alltså, i ES har väl varje lag i snitt 1-2 fighter om året. Tycker du inte Fimpen, Mackan, Ölvestad, Printz.. duger då?Rogga skrev:Har vi? Vem då?SirDIFalot skrev:Vad är poängen? Det är otillåtet i Sverige. Vi har redan såna spelare som skulle göra det om det behövs.Rogga skrev:Jag skulle vilja se att man värvar någon som är hård och elak och inte tvekar att boxas om det behövs, typ Johnny Oduya..
Vi går nu mot en av de mest hopplösa säsonger, enligt min bedömning till stor del just för att det inte ges något stöd inom laget "när det behövs". Frölundamatchen är det ögonblick där det vänder och avgrunden öppnar sig. Efter det var det bara solo som gäller, och alla lag vi mötte visste detta och utnyttjade detta.
Det finns ingen vettig människa som vill ha rena slagsmål på plan match efter match, men det handlar om potential i laget. Det handlar om var spelarna har för syn på sin roll. Spelar jag för mig själv eller laget?
Just själva vetskapen om att vi har spelare som är kapabla att stå upp för sina kompisar och inte tvekar att göra det, är det som är viktigt här. Inget annat.
Expert.
Han kanske ska ersätta Järnkrok.-daniel- skrev:
Hade ju inte direkt gjort något om Almtorp hade signats av Brynäs som det var prat om tidigare....men vad skall de med honom till kan jag undra. Har inte de bättre alternativ själva som 3:e och 4:e center..?

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
Inte omöjligt, han kom ju hit för att ersätta Krüger.... :/Bjurre skrev:Han kanske ska ersätta Järnkrok.-daniel- skrev:
Expert.
Det är definitivt ett problem att man inte behöver stå till svars för överfall i ES. Men det spelar ingen roll, det jag säger är ändå relevant trots våra konstiga regler och domare.SirDIFalot skrev: Det spelar fortfarande ingen roll i ES. En spelare som Abbott skulle kunna hugga av huvudet på en spelare i DIF. Men vill han inte slåss för det efteråt så kommer alla domare åka runt honom och skydda honom på vägen ut. Det finns ingen mening med fighters.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel