Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
supreme
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av supreme »

Känns inte som vi behöver blåsa upp motståndet för mycket heller. Leksand och Örebro förlorade tre av sina fyra sista matcher, Timrå har ju agerat slagpåse mest hela säsongen, Bofors vann två av sina fyra sista och Rögle har slitit hårt den senaste tiden.
Det kommer inte bli enkelt, men om vi bara får lite fason på vårt offensiva spel/PP har vi goda möjligheter att klara oss bra. Vi har seriens klart bästa målvakt, de fem sista matcherna släppte vi in 1,6 mål per match mot lag som Skellefteå, LHC och HV, så med bättre utdelning framåt ser jag ljust på de kommande veckorna.
Användarvisningsbild
Tänkaren
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tänkaren »

Jag tycker nog att vindarna har vänt, det känns så. Kanske är det för man inte sett det usla laget på länge, eller så beror det på våren. Men jag hoppas att fler känner att nu är det dags för Djurgården att åka ut i bonnhållorna och rövknulla.

Ni som haussar Rögle och Leksand. Det är inte alls samma lag som vi mötte när de var uppe i ES, fast man kan kan luras att tro det. Om DIF var stirrit och totalt oorganiserat i ES så är lagen i KS rena skämtet när de mötte varandra. Det är slött och segt, men de offrar sig. Är framför mål men styr inga puckar, oftast är målisen helt felplacerad, därav de många målen.
Det ska inte vara några problem att hänga kvar.

Jag tror till och men Printz skulle kunna åka ifrån dom, nä, det var att överdriva lite.

Men vi måste vara ödmjuka och inte bara ställa ut skridskorna, alla lag vill slå mesta mästarna. Det kan de dock glömma. I en serie av 10 matcher måste DIF slå alla, alla dagar i veckan. OK, oavgjort mot Timrå borta då.

Nu lyfter vi laget och hovets tak och hjälper Challe och Tony på torsdag! Nu kör vi!
Stadion

Inlägg av Stadion »

Caveman skrev:Kan folk som bara måste vara negativa gå och gömma sig några veckor. Nu gäller det full fokus på att klara kvalserien, vi ska bära fram DIF, det negativa får vi ta efteråt.
Precis så, det finns inget utrymme för något negativt det är bara att gilla läget och ge allt på läktarna. De som tycker annorlunda behöver inte visa sig alls.
Mash

Inlägg av Mash »

Vad fan är Ängelholm för håla? Jag som hoppades på att få slippa åka ner till Skåne...

Två dagar kvar, sen är det fullfart som gäller. Grymt bra feeling, detta går vägen för oss!
Användarvisningsbild
android

Kvalserien 11/12

Inlägg av android »

Jockmaniac skrev:
YNWA skrev:
Caveman skrev:Kan folk som bara måste vara negativa gå och gömma sig några veckor. Nu gäller det full fokus på att klara kvalserien, vi ska bära fram DIF, det negativa får vi ta efteråt.
Tack! Nu ska vi klara det här och efter det ska huvuden rulla. Spelar liksom ingen roll hur kassa vi har varit den här säsongen. Nu ska vi kriga!
Och i vilken värld kommer människor som Marcus Nilson, MT, Claesson och Kyle kriga? Luktar fisk om hela skiten, större chans om vi lirar med juniorerna hela kvalserien. RRAAAÖÖÖGLE kommer blåsa förbi oss som någon satans Gudrun på torsdag och återigen kommer Wesslau lämnas ensam på klippan av veka kärringar i hockeymundering.
Samma förlorarmentalitet som vårt lag visat under matcherna visar du ofta innan.

Pinsamt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag kommer att befinna mig i Halmstad på långfredagen och kommer givetvis ta mig ner till Ängelholm för att se den sista matchen.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Skoj att läsa att leksingarna tycker att de borde sälja till enbart medlemmar innan deras biljetter släpps... Efter allt deras jäkla gnällande, herregud.

Jäkla fågelfrön
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
m0ng00se

Re: Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av m0ng00se »

Flowerbranch skrev:
m0ng00se skrev:
Flowerbranch skrev:
pulverapa skrev:Jag ska köpa biljett på sittplats till Ejendals Arena. Ska svina mig och vara allmänt jävlig.
Då är vi två!

moget!...visa för f-n att ni är djurgårdare och inga råttor!
Tja, att gå på bortamatch och föra ett jävla liv för sitt lag tycker jag är ganska moget. Fast du kanske är en sån där som tror att alla supportrar är huliganer?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
att föra ett jävla liv är inte samma sak som att svina och vara allmänt jävlig

du som supporter representerar skölden lika mycket som laget på planen. Agera därefter!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

m0ng00se skrev:
Flowerbranch skrev:
m0ng00se skrev:
Flowerbranch skrev:
pulverapa skrev:Jag ska köpa biljett på sittplats till Ejendals Arena. Ska svina mig och vara allmänt jävlig.
Då är vi två!

moget!...visa för f-n att ni är djurgårdare och inga råttor!
Tja, att gå på bortamatch och föra ett jävla liv för sitt lag tycker jag är ganska moget. Fast du kanske är en sån där som tror att alla supportrar är huliganer?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
att föra ett jävla liv är inte samma sak som att svina och vara allmänt jävlig

du som supporter representerar skölden lika mycket som laget på planen. Agera därefter!
Du, jag ska tala om för dig att jag har sett mycket under mina år på matcher. Jag har blivit utsatt för misshandel, diverse illegala rökbomber/bengaler. Jag har sett allvarliga bråk. Jag har sett folk svina ner gator & torg med ölburkar (något JK:s dåvarande ordförande berömde). Jag har sett folk kasta smällare på olämpliga platser. Jag har sett medlemmar ur JK bete sig illa. Jag har sett det mesta.

Trots det har jag aldrig gjort en fluga förnär. Jag är inte lagd åt det hållet.

Jag har svårt för gnällande leksingar. Jag har verkligen svårt när leksingar "går runt systemet" och smyger sig in på arenan och därmed tar en djurgårdares plats.

Jag ska till Ejendals och vara dryg på läktaren.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

pulverapa skrev: Du, jag ska tala om för dig att jag har sett mycket under mina år på matcher. Jag har blivit utsatt för misshandel, diverse illegala rökbomber/bengaler. Jag har sett allvarliga bråk. Jag har sett folk svina ner gator & torg med ölburkar (något JK:s dåvarande ordförande berömde). Jag har sett folk kasta smällare på olämpliga platser. Jag har sett medlemmar ur JK bete sig illa. Jag har sett det mesta.

Jag har svårt för gnällande leksingar. Jag har verkligen svårt när leksingar "går runt systemet" och smyger sig in på arenan och därmed tar en djurgårdares plats.

stötta laget, alltid - oavsett!

svina, häckla, vara dryg på läktarn. kalla det vad du vill det är patetiskt i mina ögon och är nått som råttor pysslar med. Vi är lite finare lite bättre och står över sånt där tjaffs
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

android skrev:
Jockmaniac skrev:
YNWA skrev:
Tack! Nu ska vi klara det här och efter det ska huvuden rulla. Spelar liksom ingen roll hur kassa vi har varit den här säsongen. Nu ska vi kriga!
Och i vilken värld kommer människor som Marcus Nilson, MT, Claesson och Kyle kriga? Luktar fisk om hela skiten, större chans om vi lirar med juniorerna hela kvalserien. RRAAAÖÖÖGLE kommer blåsa förbi oss som någon satans Gudrun på torsdag och återigen kommer Wesslau lämnas ensam på klippan av veka kärringar i hockeymundering.
Samma förlorarmentalitet som vårt lag visat under matcherna visar du ofta innan.

Pinsamt.
Tycker dock inte att det ska vara för mycket att kräva av hockeyspelare, oavsett hur kassa de är rent kvalitetsmässigt, att tamefan visa lite jävla jävlaranamma. Matchen mot Timrå och matchen mot Hiv visade tydligt att inte en jävla sittpissare i det här laget är villiga att ens offra en sketen tandsten för att vinna. Tänker inte visa någon form av sympati förrän jag åtminstone får lite blodsmak tillbaka. Nu är det världskrig igen och Djurgården beter sig som Frankrike!

Det sägs att hoppet är det sista som överger oss men har inga som helst förhoppningar på det här träskgänget längre. Jag utgår från att vi hamnar 5:a eller 6:a!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av pulverapa »

m0ng00se skrev:
pulverapa skrev: Du, jag ska tala om för dig att jag har sett mycket under mina år på matcher. Jag har blivit utsatt för misshandel, diverse illegala rökbomber/bengaler. Jag har sett allvarliga bråk. Jag har sett folk svina ner gator & torg med ölburkar (något JK:s dåvarande ordförande berömde). Jag har sett folk kasta smällare på olämpliga platser. Jag har sett medlemmar ur JK bete sig illa. Jag har sett det mesta.

stötta laget, alltid - oavsett!

svina, häckla, vara dryg på läktarn. kalla det vad du vill det är patetiskt i mina ögon och är nått som råttor pysslar med. Vi är lite finare lite bättre och står över sånt där tjaffs
Det hör till. Jag har inte fått sjunga "ska ni gå hem nu?" på år och dar. Däremot har jag fått den i ansiktet ett antal gånger de senaste säsongerna.
Användarvisningsbild
android

Kvalserien 11/12

Inlägg av android »

Jockmaniac skrev:
android skrev:
Jockmaniac skrev:
YNWA skrev:

Pinsamt.
Tycker dock inte att det ska vara för mycket att kräva av hockeyspelare, oavsett hur kassa de är rent kvalitetsmässigt, att tamefan visa lite jävla jävlaranamma. Matchen mot Timrå och matchen mot Hiv visade tydligt att inte en jävla sittpissare i det här laget är villiga att ens offra en sketen tandsten för att vinna. Tänker inte visa någon form av sympati förrän jag åtminstone får lite blodsmak tillbaka. Nu är det världskrig igen och Djurgården beter sig som Frankrike!

Det sägs att hoppet är det sista som överger oss men har inga som helst förhoppningar på det här träskgänget längre. Jag utgår från att vi hamnar 5:a eller 6:a!
Det här ändrar inte mitt förra uttalande. Fruktansvärd loser-mentalitet. Tråkigt att det sprider sig i föreningen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

När DIF nu kliver in i kvalserien så är det DIFs viktigaste seriespel/slutspel på 30-år. Alla slutspel som DIF har spelat betyder ingenting jämfört med kvalserien, nu handlar det om överlevnad. Hur DIF har spelat i elitserien skiter vi i, det är nu det gäller, hur spelet ser ut skiter vi i, det är BARA poängen som räknas.
Alla ni som MÅSTE vara negativa kan väl skicka PM till varandra, där ni kan gnälla/gråta men ge fan i att sprid er dynga här. Vi supportrar ska göra vårt, vi vägrar att åka ur elitserien. KÄMPA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Caveman skrev:När DIF nu kliver in i kvalserien så är det DIFs viktigaste seriespel/slutspel på 30-år. Alla slutspel som DIF har spelat betyder ingenting jämfört med kvalserien, nu handlar det om överlevnad. Hur DIF har spelat i elitserien skiter vi i, det är nu det gäller, hur spelet ser ut skiter vi i, det är BARA poängen som räknas.
Alla ni som MÅSTE vara negativa kan väl skicka PM till varandra, där ni kan gnälla/gråta men ge fan i att sprid er dynga här. Vi supportrar ska göra vårt, vi vägrar att åka ur elitserien. KÄMPA DJURGÅRDEN!
Helt rätt! Under de senaste matcherna på Hovet är det enbart publikstödet som lyft våra spelares sargade självförtroende. Bortamatcherna och bojkottmatchen på Globen har visat detta. Nu lyfter vi våra killar till deras normala nivå. Det kommer att räcka gott och väl!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar