Kvalserien 11/12
Re: Kvalserien 11/12
Smarta och begåvade tränare Rögle har. IQ-nivån på dom får väl sättas i nivå med en guldfisks IQ.
det finns målkamera, men tror att de har sämre vinklar än i elitserien.var på en match i örebro förra säsongen och då såg det ut som att kameran hängde högt ovanför målet.tror inte de har samma typ som i elitserien.alltså en kamera som sitter i målburen.men jag är lite osäker.kan någon bekräfta eller avfärda, tack!-daniel- skrev:Ja, det tror jag vart ändrat inför säsongen (eller möjligtvis förra).minalman skrev:Rögle fick 4-4 bortdömt. Spelare i målgården. Men det får mig att undra, har de videogranskning i kvalet?
Den officiella eller den som är huvudkamera i Elitserien sitter också i taket, rakt ovanför målet.
Dock har jag aldrig sett en videogranskning á la Allsvenskan så jag vet inte om det är skillnad eller inte. Kan tänka mig att det är skillnad på kvalitet på bilden eller dylikt, men vinklarna är nog mer eller mindre detsamma.
Dock har jag aldrig sett en videogranskning á la Allsvenskan så jag vet inte om det är skillnad eller inte. Kan tänka mig att det är skillnad på kvalitet på bilden eller dylikt, men vinklarna är nog mer eller mindre detsamma.
Fasen hade hoppats få slippa MIF men du är ju risken stor att vi lirar mot dem direkt.
Tror de skulle sälja sig väldigt dyrt i första matchen emot oss.
Tar betydligt hellre Oskarshamn i sådana fall...
Tror de skulle sälja sig väldigt dyrt i första matchen emot oss.
Tar betydligt hellre Oskarshamn i sådana fall...
-
- Säsongskort: Ja
Det är väl ändå lite bättre än Järlans?Salas skrev:Smarta och begåvade tränare Rögle har. IQ-nivån på dom får väl sättas i nivå med en guldfisks IQ.
Avgå DJ Yes!
Slänger ut en fråga här:
Jag har säsongskort och är medlem, så jag tänkte tjacka plåtar till morsan och farsan till ett par kvalserie-matcher. Räcker det med att jag visar upp mitt medlemskort när jag hämtar biljetterna, eller måste jag gå in i samma ingång som dom?
Jag har säsongskort och är medlem, så jag tänkte tjacka plåtar till morsan och farsan till ett par kvalserie-matcher. Räcker det med att jag visar upp mitt medlemskort när jag hämtar biljetterna, eller måste jag gå in i samma ingång som dom?
Född till sportchef.
okey, det visste jag inte.vore ju annars ganska typiskt att vi skulle åka ur elitserien efter att mif satt avgörandet i sista matchen efter en tvivelaktig videogranskning.tack för upplysningenHeaty skrev:Den officiella eller den som är huvudkamera i Elitserien sitter också i taket, rakt ovanför målet.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur är det med biljetter till Bofors den 17? Är det bara JK som har biljetter till bortastå?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Om jag har klackkort inklusive slutspel behöver jag inte hämta biljetter i butiken, väl? Då räcker det med att ha med klackkortet till varje match - eller?!?! Det skickas ut så mycket info så jag blir förvirrad.
-
Nej du behöver inte hämta några biljetter, du fortsätter använda ditt kort som vanligt.Tessan skrev:Om jag har klackkort inklusive slutspel behöver jag inte hämta biljetter i butiken, väl? Då räcker det med att ha med klackkortet till varje match - eller?!?! Det skickas ut så mycket info så jag blir förvirrad.
Maila Janne och kolla. Borde räcka med att visa upp giltigt medlemskap när du hämar ut dom.android skrev:Slänger ut en fråga här:
Fyll Hovet!
Scoutrapporter säger att KS-lagen spelar mer defensivt än lagen i ES vilket bör gynna oss. Vi har stora problem med hög forecheck och tätt försvar i mittzon. Förhoppningsvis behöver vi inte slå lika många hopplösa touchdump i KS utan kan komma med lite fart genom mittzon och etablera lite tryck. Vissa av lagen är rätt bra längs sargerna, t.ex. Bofors, så vi bör slänga in lite mer puckar på kassen.
- Lee Harvey Oswald
Jahaja?pulverapa skrev: Scoutrapporter säger att KS-lagen spelar mer defensivt än lagen i ES vilket bör gynna oss. Vi har stora problem med hög forecheck och tätt försvar i mittzon. Förhoppningsvis behöver vi inte slå lika många hopplösa touchdump i KS utan kan komma med lite fart genom mittzon och etablera lite tryck. Vissa av lagen är rätt bra längs sargerna, t.ex. Bofors, så vi bör slänga in lite mer puckar på kassen.
Jag kanske har sett för få matcher då?
För i de jag sett så har försvarsspelet inte alls varit prio.1.
"Svängdörrshockey" som går lite på chans & där det skapas många öppna lägen pga att försvaret gått bort sig i offensiven
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Det var en väldigt märklig rapport måste jag säga, nu är jag långt i från någon expert på Hockeyallsvenskan men de matcher jag sett har det enbart varit "tuta & köra"...pulverapa skrev:Scoutrapporter säger att KS-lagen spelar mer defensivt än lagen i ES vilket bör gynna oss. Vi har stora problem med hög forecheck och tätt försvar i mittzon. Förhoppningsvis behöver vi inte slå lika många hopplösa touchdump i KS utan kan komma med lite fart genom mittzon och etablera lite tryck. Vissa av lagen är rätt bra längs sargerna, t.ex. Bofors, så vi bör slänga in lite mer puckar på kassen.
EDIT: 2:a på bollen, precis vad LHO skriver med andra ord.
- minalman
Kvalserien 11/12
Jag tror att det inte är hög forechecking vi kan förvänta oss utan desperat backchecking. Inget samlat försvar som ställer upp högt på vår planhalva, utan offensiva spelare som försöker återerövra pucken överallt på banan, så fort de förlorat den. Ingen struktur, bara kamp.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)