Slutspelet 11/12
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Slutspelet 11/12
Programenliga segrar för SAIK och Luleå. Tyckte dock Gustavsson i LHF-målet såg rätt skakig ut, tror Solna kommer knipa några segrar där men att de skall slå ut skotrarna ser jag som osannolikt.
Tror serierna slutar så här:
SAIK vs MoDo
4-1
Luleå vs Aik
4-2
HV71 vs FBK
4-3
BIF vs Frölunda
3-4
Tror serierna slutar så här:
SAIK vs MoDo
4-1
Luleå vs Aik
4-2
HV71 vs FBK
4-3
BIF vs Frölunda
3-4
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Slutspelet 11/12
Då kommer jag med mina tippningar då.
SAIK vs MoDo
4-2
Skellefteå bara borde vinna denna, men jag tror Modo får med sig två segrar på hemmais.
Luleå vs Solna Aik
4-1
Luleå vann serien av en anledning men tror ändå aih får max en vinst, och det hoppas jag också då jag inte vill att dom ska få mer än två slutspelsmatcher.
HV71 vs FBK
4-2
Ganska säker på att HV tar denna serier, dom är stabilare över hela banan helt enkelt.
BIF vs Frölunda
2-4
Tror inte att Brynäs målvaktsspel duger för att kunna nå en semifinal.
SAIK vs MoDo
4-2
Skellefteå bara borde vinna denna, men jag tror Modo får med sig två segrar på hemmais.
Luleå vs Solna Aik
4-1
Luleå vann serien av en anledning men tror ändå aih får max en vinst, och det hoppas jag också då jag inte vill att dom ska få mer än två slutspelsmatcher.
HV71 vs FBK
4-2
Ganska säker på att HV tar denna serier, dom är stabilare över hela banan helt enkelt.
BIF vs Frölunda
2-4
Tror inte att Brynäs målvaktsspel duger för att kunna nå en semifinal.
Avskaffa tre mot tre.
SAIK vs MoDo
4-0
Luleå vs Aik
3-4
HV71 vs FBK
4-1
BIF vs Frölunda
2-4
4-0
Luleå vs Aik
3-4
HV71 vs FBK
4-1
BIF vs Frölunda
2-4
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Re: Re: Slutspelet 11/12
SAIK vs MoDo
4-3
Luleå vs Aik
2-4
HV71 vs FBK
4-2
BIF vs Frölunda
3-4
Som synes tror jag på 4 jämna serier. Någon kommer väl gå "snabbt" men jag har svårt att se vilken så det får bli såhär.
4-3
Luleå vs Aik
2-4
HV71 vs FBK
4-2
BIF vs Frölunda
3-4
Som synes tror jag på 4 jämna serier. Någon kommer väl gå "snabbt" men jag har svårt att se vilken så det får bli såhär.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det enda jag vet är att Skellefteå kommer vinna guldet. Har satt rejäla slantar på det. Känns så säkert som det bara går att få det.
Men jag slänger in ett tips för hur kvartarna och slutspelet slutar.
Saik-Modo = 4-1
Luleå-Aik= 4-3
Brynäs-Frölunda=2-4
Hv-Fbk= 2-4
Semi:
Luleå- Fbk= 4-2
Saik-Frölunda = 4-1
Final
Luleå-Saik= 2-4
Men jag slänger in ett tips för hur kvartarna och slutspelet slutar.
Saik-Modo = 4-1
Luleå-Aik= 4-3
Brynäs-Frölunda=2-4
Hv-Fbk= 2-4
Semi:
Luleå- Fbk= 4-2
Saik-Frölunda = 4-1
Final
Luleå-Saik= 2-4
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skellefteå-Modo 4-3
Modo är oerhört spelskickliga, men Skellefteås fart i spelet blir avgörande.
Luleå-AIK 3-4
Tror att Solna drar det längsta strået. De är oerhört mentalt starka och har en bättre förstakedja. Hade väldig otur med domarna idag.
HV71-Färjestad 4-3
FBK har bättre målvakt. HV71 har större rutin och mer offensiv spets. Avgör på hemmaplan.
Brynäs-Frölunda 2-4
Brynäs ungdomar har lekt rommen av sig. Det är allvar nu och då tror jag att Frölunda blir väldigt svårslagna.
Modo är oerhört spelskickliga, men Skellefteås fart i spelet blir avgörande.
Luleå-AIK 3-4
Tror att Solna drar det längsta strået. De är oerhört mentalt starka och har en bättre förstakedja. Hade väldig otur med domarna idag.
HV71-Färjestad 4-3
FBK har bättre målvakt. HV71 har större rutin och mer offensiv spets. Avgör på hemmaplan.
Brynäs-Frölunda 2-4
Brynäs ungdomar har lekt rommen av sig. Det är allvar nu och då tror jag att Frölunda blir väldigt svårslagna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Lite förbryllad över folks tro på Solna, tycker Luleå verkligen har dem som i en liten ask. Luleås press och stundtals tämligen höga forechecking passar Aik särdeles illa...
och otur med domarna? C'mon....
Blir dock en intressant fortsättning.
och otur med domarna? C'mon....
Blir dock en intressant fortsättning.
Gnaget hade extrem otur med egentligen allt igår. Titta bara på Luleås mål, herregud, aldrig sett nåt liknande, haha. Men det gör mig inget 

- -daniel-
Tycker Luleå var betydligt bättre genom hela matchen... första två lulemålen var lite flyt ja, men det kunde (borde) stått 3-0 till Luleå efter första istället för 0-1.Mäklaren skrev:Gnaget hade extrem otur med egentligen allt igår. Titta bara på Luleås mål, herregud, aldrig sett nåt liknande, haha. Men det gör mig inget
Patetiskt att gnälla på domaren dock som Melin/Persson gör i pressen, var väl en utvisning kanske som var diskutabel men herregud hur ofta sker inte sånt?
Tror att det är en medveten taktik från Melin och Persson. Mycket smart, och något som även Hardy alltid har varit bra på.-daniel- skrev:Tycker Luleå var betydligt bättre genom hela matchen... första två lulemålen var lite flyt ja, men det kunde (borde) stått 3-0 till Luleå efter första istället för 0-1.Mäklaren skrev:Gnaget hade extrem otur med egentligen allt igår. Titta bara på Luleås mål, herregud, aldrig sett nåt liknande, haha. Men det gör mig inget
Patetiskt att gnälla på domaren dock som Melin/Persson gör i pressen, var väl en utvisning kanske som var diskutabel men herregud hur ofta sker inte sånt?
- -daniel-
Det beror helt på, ifall spelarna också fokuserar på domarinsatsen är det allt annat än smart...
Färjestad hyllar tydligen oss enligt ab! Sjunger om "mesta mästarna"!!!
"Nu släcks arenan ner och det är dags för intro, då drar Färjestadsklacken i gång ramsan "mesta mästarna." "
Har jag missat något?
Oj tvåa på pucken...
Har jag missat något?
Oj tvåa på pucken...
Slutspelet är så sjukt dött utan djurgårdskrigare på läktarna och isen. Fan Järlan.
Dom kallar sig detta för att de tagit mest guld i elitserien. Men dom andra guld ska väl räknas dom med.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.