Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Lidingö DIF »

Kollade själv på VIK-Rögle. Helvete! Såg ni målvakterna? Dessa imbeciller hade inte kunnat hålla nollan om så domarn bytt pucken mot en badboll:
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
andregus

Inlägg av andregus »

Ja, jävlar vad målvakterna var usla. Straffläggningen var det värsta jag har sett...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Ja verkligen, i alla fall Västerås målvakt :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Var inte oroliga, dessa kommer saklart sta pa huvudet nar dom moter DIF och gang pa gang spela sin basta match i karriaren :wink:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Acke83 skrev:Var inte oroliga, dessa kommer saklart sta pa huvudet nar dom moter DIF och gang pa gang spela sin basta match i karriaren :wink:
De behöver inte ens stå på huvudet. Våra patetiska försök till forwards kan ju nätt och jämt träffa kortsidan. Kan nog inte räkna med fler än ett mål per match även mot allsvenskt motstånd är jag rädd!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

En annan favorit iaf i borjan av sasongen var ju nar 9/10 backskott av bombom missade mal med 2 meter och for ner i hornet, ut ur zon och hela vagen ner till wesslau, oftast i PP. Kunde nastan kora en drinkingame med div saker ifran den har sasongen.
Kommer Cehlin ramla...drick,
Tar bombom utv med 2 min kvar..drick
Kommer vi tappa puck i mittzon direkt vi tagit ut malvakten...drick

Men nu ar det nya tag!
Staten

Inlägg av Staten »

Underskattning får inte ske under några som helst omständigheter. Djurgårn kommer få det tufft, mycket tufft mot de allsvenska lagen som förmodligen kommer höja sig ett par snäpp. Nu gäller det att få igång målskyttet, annars är djurgårn körda och förpassade till allsvenskan.

Jag måste få tillägga; mina vibbar är inte goda - glöm inte att att det är ett gäng förlorare vi ställer upp med i kvalserien.
Senast redigerad av Staten den 2012-03-10 12:18:52, redigerad totalt 1 gånger.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Acke83 skrev:En annan favorit iaf i borjan av sasongen var ju nar 9/10 backskott av bombom missade mal med 2 meter och for ner i hornet, ut ur zon och hela vagen ner till wesslau, oftast i PP. Kunde nastan kora en drinkingame med div saker ifran den har sasongen.
Kommer Cehlin ramla...drick,
Tar bombom utv med 2 min kvar..drick
Kommer vi tappa puck i mittzon direkt vi tagit ut malvakten...drick

Men nu ar det nya tag!
Haha faktiskt ingen dum idé :lol: Någon som sitter på gamla repriser? Ska fan prova det på min nästa fest :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Man får ju inte glömma att det var en förkvalseriematch vi såg igår. De flesta lag vi ska möta är ju bättre och redan klara... Sen fattar jag inte varför Västerås inte körde med Sperrle i mål, han är riktigt bra tycker jag. Hej! :P
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Publiksiffran igår mellan Västerås och Rögle var ju skrämmande dålig, 1713 personer. Vi har ju fan lika många åskådare i European Trophy.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Sen får man absolut inte glömma att i en kvalserie är det mentala en stor, stor del. Vi har inte direkt något enormt självförtroende, även om vi plockade hyfsat med poäng de sista 5-6 matcherna.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Henkos skrev:Sen får man absolut inte glömma att i en kvalserie är det mentala en stor, stor del. Vi har inte direkt något enormt självförtroende, även om vi plockade hyfsat med poäng de sista 5-6 matcherna.
Räknade ut att vi plockade 10 poäng på de 10 senaste matcherna (dvs längden på en kvalserie). Tycker det inte ens är hyfsat.
DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Alla kan nog vara lugna för att DIF kommer att anta denna utmaning med en rejäl dos av eftertanke och ödmjukhet. Ingen av spelarna kommer tro att Kvalserien blir lätt.
Jag kan lova er att Challes intåg garanterar detta. Han fick värdefull erfarenhet med Modo.

Samtidigt får vi inte ge lagen vi möter för stor respekt. Vissa här på forumet verkar nästan tro att det blir tuffare än mot Elitserielagen.

Vi ska gå in från första sekund och ta tag i taktpinnen och köra på likt laget klarat av delar av matcher mot betydligt skickligare motstånd.

Jämför man med att möta exempelvis HV så möter man nu ett betydligt svagare pp och boxplay samt ett sämre 5 mot 5 spel. Vi kommer att kunna föra matcherna längre stunder nu.
I det ligger vår chans, att trötta ut lagen och låta dem dra på sig utvisningar. Så jävla dåliga är vi verkligen inte. Det var väl bara 2-3 matcher som skiljde från slutspel.

Så med andra ord. Vi ska självklart förstå att detta blir tufft och att vi ska köra på som fan. Men börjar vi tvivla på att vi i grunden är det bättre laget och hamnar i deras tempo och spel blir det helt plötsligt vidöppet om hur detta slutar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Självklart ska vi klara oss ur den här skiten som vi hamnar i. Och jag är förbannat stolt över att vi i princip kommer ha fullsatt alla hemmamatcher. Ren jävla lycka!

Är det någon som vet vad vi betalar i hyra per match under kvalserien? I grundserien betalar vi ju som bekant 100.000 per hemmamatch och i slutspelet 700.000 per hemmamatch. Betalar vi slutspelshyra?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Så jävla dåliga är vi verkligen inte. Det var väl bara 2-3 matcher som skiljde från slutspel.
Ursäkta men missade du säsongen? Det var katastrof under stora delar av säsongen. Att vi ens var med i ingenmanslandsracet i slutet är ett mirakel. Vi får det oerhört tufft i Kvalserien mot lag som scoutat oss och märkt att våra backar blir väldigt stressade.
Skriv svar