Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Remy Lebeau
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Intressant att vi jagar Broc Little med.
DIF är väl även intresserade utav Jared Aulin, så frågan är vem av dom som är bäst?
Med Kyle så finns det bara en plats kvar för en transatlant.
Av naturliga anledningar ser jag inga allsvenska matcher, så dom som har koll får gärna dela med sig av bådas egenskaper. Positiva som negativa.
DIF är väl även intresserade utav Jared Aulin, så frågan är vem av dom som är bäst?
Av naturliga anledningar ser jag inga allsvenska matcher, så dom som har koll får gärna dela med sig av bådas egenskaper. Positiva som negativa.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Aulin är väl som folk sa om Rosén. Grymt spelsinne och men för seg/trög. Men vi såg ju hur det gick för Rosén.Remy Lebeau skrev:Intressant att vi jagar Broc Little med.
Expert.
Det känns som att vi har ett lite bättre utgångsläge (om vi håller oss kvar) än AIK inför förhandlingarna med Little. De har ju redan en förstecenter i Rosén, det har inte vi. sen om Västerås kommer till kvalserien så kanske han lockas av trycket på läktarna.
Fast om William Karlsson drar till AIK så kanske han vill hänga på.
ovisst
Fast om William Karlsson drar till AIK så kanske han vill hänga på.
ovisst
- Jim Morrison
Jävligt bra med Broc Little. Hoppas Mats Waltin lägger in ett gott ord för oss...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
http://mrmadhawk.se/
"Djurgården jagar för övrigt Västerås Broc Little.
Det hade jag faktiskt koll på. Han jagas dessutom av AIK. Men för att det ska bli verklighet i AIK måste antingen McDonell eller MacNevin bort i Gnaget.
Tror det blir Djurgården om man håller sig kvar. Tror vi kan se en hel del allsvenska stjärnor i DIF kommande säsong. Det är en liga Challe har järnkoll på och han kan nog hitta ett och anant fynd där. Tror Moras Henrik Eriksson också kan vara på ingång i DIF."
Dessutom mailade jag MrMadhawk innan han ens hade skrivit något själv om Broc Little, och han svarar som följande:
"Djurgården visste jag var klart hetast. Och jag vet att han vill bo i en storstad. Frölunda kan alltså ligga bra till också..."
"Djurgården jagar för övrigt Västerås Broc Little.
Det hade jag faktiskt koll på. Han jagas dessutom av AIK. Men för att det ska bli verklighet i AIK måste antingen McDonell eller MacNevin bort i Gnaget.
Tror det blir Djurgården om man håller sig kvar. Tror vi kan se en hel del allsvenska stjärnor i DIF kommande säsong. Det är en liga Challe har järnkoll på och han kan nog hitta ett och anant fynd där. Tror Moras Henrik Eriksson också kan vara på ingång i DIF."
Dessutom mailade jag MrMadhawk innan han ens hade skrivit något själv om Broc Little, och han svarar som följande:
"Djurgården visste jag var klart hetast. Och jag vet att han vill bo i en storstad. Frölunda kan alltså ligga bra till också..."
Ta in Linus Persson med. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686
Han kan inte vara speciellt dyr. Kommer göra mer än Carlsson för kanske 50 i månaden.
Han kan inte vara speciellt dyr. Kommer göra mer än Carlsson för kanske 50 i månaden.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Känns som att vi ska vara grymt försiktiga med nyförvärv från allsvenskan... Dessutom så är risken minst 66 % att vi spelar i just allsvenskan nästa år.
pulverapa skrev:Känns som att vi ska vara grymt försiktiga med nyförvärv från allsvenskan... Dessutom så är risken minst 66 % att vi spelar i just allsvenskan nästa år.
jo men challe har jävligt bra koll på allsvenskan.
Kollar på Västerås-Rögle nu och jag måste säga att Markus Ljungh, som ryktades hit, har varit väldigt bra i den här matchen. kvick, bra kroppsfinter, fint spelsinne, bra fart, orädd.
väger antagligen lite lätt i ES, men han kan nog vara en bra ersättare till Norman/Almtorp och någon av dessa försvinner.
väger antagligen lite lätt i ES, men han kan nog vara en bra ersättare till Norman/Almtorp och någon av dessa försvinner.
- SirDIFalot
Han har gjort över 50 poäng i Allsvenskan. Han kostar inte 50k i månaden.Bjurre skrev:Ta in Linus Persson med. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686
Expert.
Vad är hans pris då?SirDIFalot skrev:Han har gjort över 50 poäng i Allsvenskan. Han kostar inte 50k i månaden.Bjurre skrev:Ta in Linus Persson med. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
Skulle gissa på minst det dubbla.Bjurre skrev:Vad är hans pris då?SirDIFalot skrev:Han har gjort över 50 poäng i Allsvenskan. Han kostar inte 50k i månaden.Bjurre skrev:Ta in Linus Persson med. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686
Expert.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har rätt bra koll på VIK och gillar verkligen, verkligen, Broc och William. Riktiga klasspelare som gärna får komma till DIF. Synd att William verkar vara på väg till aik dock, tar han med sig sin radarpartner?
Men Broc som förstecenter nja... Han är väldigt liten, mindre än John Norman. Just på den positionen vill jag ha en riktig jävla tank som bär laget på sina axlar. Men Broc på en annan position i laget - ja tack!
Senaste ryktet jag hörde var dock att han ville flytta hem till Nordamerika, men det vet man ju aldrig.
Men Broc som förstecenter nja... Han är väldigt liten, mindre än John Norman. Just på den positionen vill jag ha en riktig jävla tank som bär laget på sina axlar. Men Broc på en annan position i laget - ja tack!
Senaste ryktet jag hörde var dock att han ville flytta hem till Nordamerika, men det vet man ju aldrig.
- SirDIFalot
Fan, jag är trött på att ha massa jämnbra centrar nu. Snälla kan vi inte ta in en rejäl förstacenter. Vore så jävla underbart.SkönaDjurgårn skrev:Jag har rätt bra koll på VIK och gillar verkligen, verkligen, Broc och William. Riktiga klasspelare som gärna får komma till DIF. Synd att William verkar vara på väg till aik dock, tar han med sig sin radarpartner?
Expert.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Ja precis, Ante eller kanske en ännu bättre/tyngre spelare om det finns men det är väl tveksamt att vi kan få tag på. Ante vore kanon!SirDIFalot skrev:Fan, jag är trött på att ha massa jämnbra centrar nu. Snälla kan vi inte ta in en rejäl förstacenter. Vore så jävla underbart.SkönaDjurgårn skrev:Jag har rätt bra koll på VIK och gillar verkligen, verkligen, Broc och William. Riktiga klasspelare som gärna får komma till DIF. Synd att William verkar vara på väg till aik dock, tar han med sig sin radarpartner?