Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av sthlm1891 »

Edin skrev:Vad i helvete håller leksingarna på med? Även idag så gnälls det på forum och i kommentatorsfält om att vi låter VÅRA fans ha förtur till biljetterna i VÅR arena.

Herregud, det måste vara något i Siljan som ger dalmasarna vanföreställningar.
Eller hur, någon borde undersöka vattnet där uppe :) eller så är det inavel som gör det, menar något fel måste det ju vara om dem tror att dem kan komma och ställa krav på oss.
Nej fan Hovet är vårt och det ska finnas så lika leksingar som möjligt där!
Sen tycker jag att folk som inte ska till Borås måste åka dit och ta alla platser vi kan där
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

-daniel- skrev:Vad är det egentligen med den här Nobelhallen i Karlskoga som varenda jävla krönikör skall förstora upp "som det hemskaste spelarna kommer vara med om i sina karriärer"? Say what?

Är det som vanligt brist på något intelligent att skriva eller är det en riktig sunkhåla med 2 meters stort omklädningsrum och plats för 400 på läktarna?
Så speciell är den väl inte, har varit där ett antal gånger med Hammarby Hockey om man vågar skriva det här :oops: (va matrialare där 2 säsonger)

Den ser inte ut som en ishall brukar göra det känns som att komma gå in i ett hyreshus, eller en simhall eller nåt konstg känsla när man kommer i bussen till hallen. grymt grå ishall öststatsaktigt i betong i mitt tycke.Publiken kommer väldigt nära isen, och spelare. ganska olik en arena som hovet. Personligen tyckte jag att hallen bra att spela i bra tryck. Men det är mina åsikter, och jag tror det går utmärkt för Djurgården att lira där
m0ng00se

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av m0ng00se »

Flowerbranch skrev:
pulverapa skrev:Jag ska köpa biljett på sittplats till Ejendals Arena. Ska svina mig och vara allmänt jävlig.
Då är vi två!

moget!...visa för f-n att ni är djurgårdare och inga råttor!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Sätt inte likhetstecken mellan Leksandssupportrar och Leksandsbor! Så många arbetsplatser finns inte på Clas Ohlssons centrallager som det finns Leksandssupporters längs Stockholms tunnelbanenät. Det bor en utflyttad Leksänning i en trappuppgång nära dig. Nu ser de dagsljus för första gången på fem-sex år. Om vi inte klår dem både på isen och på läktaren den 19:e kommer det bli hundra resor värre i våra lunchrum och runt fikaborden i framtiden, än efter en derbyförlust.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av pulverapa »

m0ng00se skrev:
Flowerbranch skrev:
pulverapa skrev:Jag ska köpa biljett på sittplats till Ejendals Arena. Ska svina mig och vara allmänt jävlig.
Då är vi två!

Du kanske har missat senaste dagarnas debatt? Självklart ska jag inte trampa sönder några stolar eller liknande, men ett och annat hån ska det allt bli.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Själv så är jag inte det minsta förvånad över hur masarna beter sig, lexsand har alltid varit mitt HAT-LAG Nr1 (förutom aik som alltid är överst på den listan), det är knätofsar, träskor, daladans, återtåg, hela Sveriges lag m.m..... Jag hatar verkligen dom och det kommer att bli riktigt otrevligt för dessa gnälliga lexsingar att komma till Hovet.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Själv ogillar jag Leksand för det är så jävla mycket bajen över dom (inte så konstigt i och för sig eftersom Hammarby är Fotbollsleksand och Leksand är Hockeybajen).

Myt om sig själva och en självgodhet som icke är av denna värld.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Har alltid sett på Leksand som en liten myspysförening. Ingen som riktigt bryr sig, ingen som riktigt ogillar dom. Alltid försökt att vara alla till lags.

Nu kan dom dra åt helvete, död till inavel.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Trodde hela Lexzandsdiskussionen var överdriven från Djurgårdssupportrarnas håll. Jag hade verkligen fel!

Dessa supportrar, av sin egen uppblåsta förträfflighet & jävlit surrealistiska narcissism, spyr mundiarré i varenda kommentatorsfält över hela Internet. Kan inte läsa vanliga nyheter utan att behöva läsa nån snyfthistoria dikterad av nån stackars förfördelad särskole-mas fångad i FAS 3 som ondgör sig över att han/hon inte får gå och se sitt älskade hockeylag visa upp sin festival av medelmåttighet i storstan. Valet av Hovet känns bara ändå mer rätt efter denna kavalkad av pretantiöst "bondepackiska" i kommentatorsfälten.

Hoppas vi spöar lösket med tvåsiffrigt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ladda om, du måste skjuta mig igen
Sikta bättre - jag är inte död än!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Enbom skrev:Har alltid sett på Leksand som en liten myspysförening. Ingen som riktigt bryr sig, ingen som riktigt ogillar dom. Alltid försökt att vara alla till lags.

Nu kan dom dra åt helvete, död till inavel.
Som jag skrivit förut så är den största fördelen med att spela kvalserien att vi har en större möjlighet att förhindra Leksand från att nå ES, än om vi tagit sommarledigt. Hela hockeysverige behöver LIF i allsvenskan, för att behålla dess bonniga charm...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Håller inte med. Tycker det skulle vara roligt att ha Leksand i ES. Det är trots allt inget plastlag som det sorgligt kulturlösa legoknektsbygget Linköping tex.

Leksand har en viss hockey kultur i sitt lag även om de lider av en viss hybris och har gjort i flera år. Trott att man är bättre än vad man är. De har ju redan börja kaxa upp sig mot DIF tex.
Så det slutar väl med rinnande tårar för "daaaalagänget".

Gillar Västerås och Viktor Mårtenssons psykning av Leksand :

Precis så kommer det gå för Leksand på hovet.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Flowerbranch

Re: Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Flowerbranch »

m0ng00se skrev:
Flowerbranch skrev:
Då är vi två!

Tja, att gå på bortamatch och föra ett jävla liv för sitt lag tycker jag är ganska moget. Fast du kanske är en sån där som tror att alla supportrar är huliganer?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Peter

Inlägg av Peter »

Leksand är nog den förening utanför 08-regionen som jag avskyr mest. Ska det finnas något positivt med spel i kvalserien så är det, förutom pengarna till klubbkassan, chansen att hjälpa till att hålla denna avskyvärda förening på hockeyns bakgård. Mer uppblåsta och självgoda människor får man leta efter.

Ett litet exempel som visar vilka ryggradslösa kryp de var redan 2001 Expressenartikel hos WayBackMachine.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Oskarshamn vann idag i förkvalet. Fan va nice, hoppas de går vidare till Kvalserien.
Skriv svar