Ja, möter vi Malmö så vore spela kubb spela kubb rolig att köra ^^pulverapa skrev:Jaha, blandade ihop dig med Ante_K.Axel_K skrev:Hm, jag är inte säker på ifall det är mig du menar därpulverapa skrev:Tycker tyvärr den är lite mesig. Gillar dina ramsor som syftar på Stureplan bättre.Axel_K skrev:x
Kommer inte ihåg någon sådan ramsa i vilket fall :S
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Klacktråden - Järnkaminerna
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Den är en stämningsdödare för att vi är väldigt långt ifrån bäst i stan för tillfället.Salas skrev:Den är en stämningsdödare för att ingen sjunger med i den. Sjunger alla med blir det en mäktig ljudkuliss.Jockmaniac skrev:År 1891 kan slopas helt. Maken till stämningsdödare! De andra däremot håller jag med om...
Vi gjorde ramsan grymt förra säsongen, men i år har det varit katastrof.
Sjungs ramsan så här, så är den grym!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ante K? Nu ska du inte låta han ta cred för min Stureplansramsa inte.pulverapa skrev:Jaha, blandade ihop dig med Ante_K.Axel_K skrev:Hm, jag är inte säker på ifall det är mig du menar därpulverapa skrev:Tycker tyvärr den är lite mesig. Gillar dina ramsor som syftar på Stureplan bättre.Axel_K skrev:x
Kommer inte ihåg någon sådan ramsa i vilket fall :S

DIF!
- minalman
Vi är, per definition, alltid bäst i stan. Alllt annat är tillfälligt och övergående och rent nonsens!diffarn1 skrev:Den är en stämningsdödare för att vi är väldigt långt ifrån bäst i stan för tillfället.Salas skrev:Den är en stämningsdödare för att ingen sjunger med i den. Sjunger alla med blir det en mäktig ljudkuliss.Jockmaniac skrev:År 1891 kan slopas helt. Maken till stämningsdödare! De andra däremot håller jag med om...
Vi gjorde ramsan grymt förra säsongen, men i år har det varit katastrof.
Sjungs ramsan så här, så är den grym!
// 2012-03-07, dagen då resan mot nästa SM-guld startade //
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lidingö DIF
Personlig favorit är Parapapapapapapa Djurgården som tyvärr blivit en sällan upplevd klenod. Med klackledning har den varit ruskigt mäktig vid ett par tillfällen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Åh vad jag HATAR den ramsan. Får gärna falla i glömska tillsammans med Alla vet och Ole ole ola.Lidingö DIF skrev:Personlig favorit är Parapapapapapapa Djurgården som tyvärr blivit en sällan upplevd klenod. Med klackledning har den varit ruskigt mäktig vid ett par tillfällen.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
- SirDIFalot
Hur kan man inte gilla "ole ole ola". Visste är det några mongon som drar igång den vid helt fel tillfällen flera gånger men den ramsan är i allra högsta grad involverad i många av de absoluta tyngsta matcherna läktarmässigt i Djurgården historia.Durden skrev:Åh vad jag HATAR den ramsan. Får gärna falla i glömska tillsammans med Alla vet och Ole ole ola.Lidingö DIF skrev:Personlig favorit är Parapapapapapapa Djurgården som tyvärr blivit en sällan upplevd klenod. Med klackledning har den varit ruskigt mäktig vid ett par tillfällen.
Edit: Men jag håller med dig om Parapapapa ramsan.
Expert.
-
Hetsa era kompisar till att köpa biljetter mot Leksand nu. Vi vet att 90% av de som håller på leksand har flyttat till stockholm och nu har de börjat stifta medlemsskap i DIFhockey för 150kr för att köpa upp biljetter, enligt rykten. Så se fan till att inte vänta med att köpa biljett. Pallar inte ha massa inflyttande bönder överallt när vi spelar kval mot packet på Hovet.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Det är för mycket "Sydamerikanskt/Italienskt man hittat på YouTube" för min smak.SirDIFalot skrev:Hur kan man inte gilla "ole ole ola". Visste är det några mongon som drar igång den vid helt fel tillfällen flera gånger men den ramsan är i allra högsta grad involverad i många av de absoluta tyngsta matcherna läktarmässigt i Djurgården historia.Durden skrev: Åh vad jag HATAR den ramsan. Får gärna falla i glömska tillsammans med Alla vet och Ole ole ola.
Edit: Men jag håller med dig om Parapapapa ramsan.
Låt det bara vara högt och "långsamt", utan någon påtvingad form av koreografi som ett försök att vara "visuellt" bra på läktaren. (Ja, fem flaggor viftandes i en klump vid räcket ser också jävligt löjligt ut)
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Johan och Daniel.. vad fan var det vi sjöng i Timrå om Ridderwall och stureplan? Kommer fan inte ihåg, var för full 

Oj, det måste jag också vart för det där låter bara vagt bekant..AnteK skrev:Johan och Daniel.. vad fan var det vi sjöng i Timrå om Ridderwall och stureplan? Kommer fan inte ihåg, var för full
Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
#failAnteK skrev:Johan och Daniel.. vad fan var det vi sjöng i Timrå om Ridderwall och stureplan? Kommer fan inte ihåg, var för full

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lidingö DIF
Kult! Är i princip diametralt mot vad jag tycker. Där ser man. Hatar nog inte men ogillar skarpt 1891 mfl i sin heroiniserade sömnighet. Tycker personligen att valen av ramsor den senaste säsongen verkar ha utgått ifrån i princip 3-4 st som malts på om och om igen så man till slut hört att tom klacken verkat tröttna på sina egna röster. Gillar skarpt när klacken kör synkroniserad sång med speed och lite koreografisk svårighetsgrad. Personligen gillar jag verkligen Cameron Crazies sedan min tid i USA. “rude, crude and lewd – as well as cleverly funny” är bara förnamnet på dessa fans. Fast förstår om många "hardcore" Järnkaminer anser detta vara för mycket pajaskonster. Hur som helst, Ni gör ett guldjobb vad Ni än gör. Jag njuter så länge klacken är öronbedövande. Ser fram emot Er kross av Lexzand!Durden skrev: Åh vad jag HATAR den ramsan. Får gärna falla i glömska tillsammans med Alla vet och Ole ole ola.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- DIF_Soldier
Förresten - Chase the sun blev ju verkligen en hit...
De kanske borde haft med i kalkyleringarna att folk i klacken är tondöva.
De kanske borde haft med i kalkyleringarna att folk i klacken är tondöva.
Säg den glädje som varar
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Saknar även hunden Leif och växelsånger med Blue Brigade - borde vara stående inslag på varje match. Klackledare ett måste samt att alla knackar igång grannen! Stå inte i klacken om ni inte ska sjunga!!!Salas skrev:Åh fan, den ramsan hade jag glömt bort totalt. Riktigt jävla skön ramsa, att den inte har startats igång någon gång den här säsongen är lite märkligt. Så den ska sjungas i kvalserien, given ramsa i det sammanhanget.Abinadi skrev:Den där ramsan skulle knappast bli någon hit. Däremot skulle jag gärna höra Abbasången som vi körde en variant på under kvartsfinal 6 mot Luleå förra året!
Och för er som inte minns hur den gick, här är den:
"Djurgården, aha, aha, aha,
Vi kommer alltid älska, vi kommer alltid älska,
Vi kommer alltid älska er!"
Sen måste ett gäng andra ramsor startas i kvalserien också. Fantasin i klacken har varit praktusel den här säsongen, och följande ramsor bara måste köras oftare på våra läktare i kvalserien:
- Nu ska det bli gung
- År 1891
- Ååhh, alla vet
- Ole ole ola