Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Leksand och framförallt deras supportrars hybris är fan patetiskt, dom verkar verkligen tro att de har flest och bäst fans och hela Sverige älskar dom. Egentligen är dem bara en i mängden av alla bonnlag, dom har mäcktiga 4 SM-guld efter någon liten storhetstid när dansbandsmusiken var het och kallar sig storklubb. Jag rycker på axlarna åt Leksand, känns lika spännande som att möta LHC typ.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Satt på bussen hem idag och tänkte bara "Vi ska INTE åka ur."
Till slut så fick jag en ramsa i huvudet.
"Djurgården(Djurgården). Vi ska aldrig åka ur igen (aldrig åka ur). Vi ska speeela i(Spela i). Elitserieen. För vi är bäst i Sverige." samma melodi som Allmänna Idrottsklubben Horungar.
Fick faktiskt en till också, ifall det skulle regna någon dag när det är match.
"Bäst när det regnar, ja vi är bäst när det regnar. Bäst när reegnar ja vi är bäst när det regnar!"
Antagligen så kommer en ström med hungriga hajar och styckar mig nu, men det får ni väl göra då
"Djurgården(Djurgården). Vi ska aldrig åka ur igen (aldrig åka ur). Vi ska speeela i(Spela i). Elitserieen. För vi är bäst i Sverige." samma melodi som Allmänna Idrottsklubben Horungar.
"Bäst när det regnar, ja vi är bäst när det regnar. Bäst när reegnar ja vi är bäst när det regnar!"
Antagligen så kommer en ström med hungriga hajar och styckar mig nu, men det får ni väl göra då
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror faktiskt att den första skulle kunna bli bra. Sjöng den lite för mig själv nu och det låter som att det skulle kunna fungera.Axel_K skrev:Satt på bussen hem idag och tänkte bara "Vi ska INTE åka ur."
Avskaffa tre mot tre.
Klacktråden - Järnkaminerna
Ja snart får du Daniel942 på dig BIG TIMEAxel_K skrev:Satt på bussen hem idag och tänkte bara "Vi ska INTE åka ur."
Tycker tyvärr den är lite mesig. Gillar dina ramsor som syftar på Stureplan bättre.Axel_K skrev:Satt på bussen hem idag och tänkte bara "Vi ska INTE åka ur."
Motorsågen kommer snart fram.JohanPez skrev:Ja snart får du Daniel942 på dig BIG TIME
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Hm, jag är inte säker på ifall det är mig du menar därpulverapa skrev:Tycker tyvärr den är lite mesig. Gillar dina ramsor som syftar på Stureplan bättre.Axel_K skrev:x
Kommer inte ihåg någon sådan ramsa i vilket fall :S
Jaha, blandade ihop dig med Ante_K.Axel_K skrev:Hm, jag är inte säker på ifall det är mig du menar därpulverapa skrev:Tycker tyvärr den är lite mesig. Gillar dina ramsor som syftar på Stureplan bättre.Axel_K skrev:x
Kommer inte ihåg någon sådan ramsa i vilket fall :S
Den där ramsan skulle knappast bli någon hit. Däremot skulle jag gärna höra Abbasången som vi körde en variant på under kvartsfinal 6 mot Luleå förra året!
Åh fan, den ramsan hade jag glömt bort totalt. Riktigt jävla skön ramsa, att den inte har startats igång någon gång den här säsongen är lite märkligt. Så den ska sjungas i kvalserien, given ramsa i det sammanhanget.Abinadi skrev:Den där ramsan skulle knappast bli någon hit. Däremot skulle jag gärna höra Abbasången som vi körde en variant på under kvartsfinal 6 mot Luleå förra året!
Och för er som inte minns hur den gick, här är den:
"Djurgården, aha, aha, aha,
Vi kommer alltid älska, vi kommer alltid älska,
Vi kommer alltid älska er!"
Sen måste ett gäng andra ramsor startas i kvalserien också. Fantasin i klacken har varit praktusel den här säsongen, och följande ramsor bara måste köras oftare på våra läktare i kvalserien:
- Nu ska det bli gung
- År 1891
- Ååhh, alla vet
- Ole ole ola
Jag ser hellre att ''Nu ska det bli gung'' än ''Sitt plats ställ er upp'' sjungs när vi vill att övriga ska vara med. Kanske blir lite långsökt men det låter så mycket bättre.
-
- Säsongskort: Ja
Vi måste ha någon/några på räcket igen.
Vi får helt enkelt lägga bojkotter och protester åt sidan ett par veckor.
Och inget jävla "Den som inte hoppar..."!!! Rätt sak i rätt forum, tack!
Vi får helt enkelt lägga bojkotter och protester åt sidan ett par veckor.
Och inget jävla "Den som inte hoppar..."!!! Rätt sak i rätt forum, tack!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
År 1891 kan slopas helt. Maken till stämningsdödare! De andra däremot håller jag med om...Salas skrev:Åh fan, den ramsan hade jag glömt bort totalt. Riktigt jävla skön ramsa, att den inte har startats igång någon gång den här säsongen är lite märkligt. Så den ska sjungas i kvalserien, given ramsa i det sammanhanget.Abinadi skrev:Den där ramsan skulle knappast bli någon hit. Däremot skulle jag gärna höra Abbasången som vi körde en variant på under kvartsfinal 6 mot Luleå förra året!
Sen måste ett gäng andra ramsor startas i kvalserien också. Fantasin i klacken har varit praktusel den här säsongen, och följande ramsor bara måste köras oftare på våra läktare i kvalserien:
- Nu ska det bli gung
- År 1891
- Ååhh, alla vet
- Ole ole ola
100% DJURGÅRDSJ***L
Håller med!!Salas skrev:Åh fan, den ramsan hade jag glömt bort totalt. Riktigt jävla skön ramsa, att den inte har startats igång någon gång den här säsongen är lite märkligt. Så den ska sjungas i kvalserien, given ramsa i det sammanhanget.Abinadi skrev:Den där ramsan skulle knappast bli någon hit. Däremot skulle jag gärna höra Abbasången som vi körde en variant på under kvartsfinal 6 mot Luleå förra året!
- Nu ska det bli gung
- År 1891
- Ååhh, alla vet
- Ole ole ola
Varit riktigt usel variation detta år. Bara "Den som inte hoppar" hela säsongen typ...och alldeles för mycket lugna och slöa sånger i helt fel lägen tycker jag.
Voulez-Vous-ramsan är grymt bra! Men jag vill minnas att det gjordes nått försök med den i nån match i år. Men den bör helt klart köras under kvalserien.
Den är en stämningsdödare för att ingen sjunger med i den. Sjunger alla med blir det en mäktig ljudkuliss.Jockmaniac skrev:År 1891 kan slopas helt. Maken till stämningsdödare! De andra däremot håller jag med om...
Vi gjorde ramsan grymt förra säsongen, men i år har det varit katastrof.
Sjungs ramsan så här, så är den grym!