Skadetråden
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skadetråden
Är det kris nu när både Carlsson och Claesson är skadade? Nu rasar det är jag rädd.
"Sent from my Brain XXL (HD)"
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Re: Skadetråden
Märkligt hur alla bitarna ser ut att falla på plats så här i säsongens "11:e timme".minalman skrev: Är det kris nu när både Carlsson och Claesson är skadade? Nu rasar det är jag rädd.
Järlan är bra slug ändå

Bara Honken kvar som ska offra sin arm också, sedan är det klart....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, nu är det över. Varför just dessa två?minalman skrev:Är det kris nu när både Carlsson och Claesson är skadade? Nu rasar det är jag rädd.
Allt går emot just nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Cehlin utgick? Har för mig att Åberg tog hans plats iallafall.
Säg den glädje som varar
sjukjospi skrev:Varför spelade inte Marcus Nilson igår? Skadad/sjuk/bänken?
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
NEEEEJ. Det där får bara inte vara något allvarligt.....

- SkönaDjurgårn
Oväntat liksom... Det är bara att ladda inför den dagen Wesslau går sönder. Det vore den ultimata knäcken på oss. Sinnessjuka skitsäsong!
-
Inte hela världen med tanke på hur kass han varit den senaste tiden. Förstörde sista chansen vi hade i Jönköping med en idiotisk tackling och sen har han glidit runt som en rädd harunge med väskan i handen dessförinnan också. Har en hel del att bevisa den här kvalserien. Hur mycket är du beredd att betala? Hur mycket älskar du DIF egentligen? Näst mest efter familjen ligger ganska avsides just nu. Talk is cheap, men nu har du chansen att motbevisa mig Jimmie...
Mer rädd att Otto, Wesslau, Tjärna Sr, Printz eller Zibbe ska bli skadade.
100% DJURGÅRDSJ***L
Det spelar ingen roll hur dålig han varit under säsongen. Det finns ingen att plocka fram som skulle vara bättre. Alla ordinarie behövs för vi kan inte fylla igen hålen de lämnar efter sig. Eller...
Fan vet så ojämna alla spelare varit... Ibland skulle en påkörd väg-kon kunna ersätta både Claesson och Klubertanz.. Och andra gånger skulle det inte funka med en kon.
Skitsamma. Det är inställning och flest gjorda mål som kommer avgöra. De två lag som är bättre än de andra kommer att klara sig kvar alt. ta sig upp. Pucken är platt, bollen är rund. Whatever.
Fan vet så ojämna alla spelare varit... Ibland skulle en påkörd väg-kon kunna ersätta både Claesson och Klubertanz.. Och andra gånger skulle det inte funka med en kon.
Skitsamma. Det är inställning och flest gjorda mål som kommer avgöra. De två lag som är bättre än de andra kommer att klara sig kvar alt. ta sig upp. Pucken är platt, bollen är rund. Whatever.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ölvestad är, som jag ser det, vår klart bästa ytterforward. Förstår inte var du får det där skitsnacket ifrån Jockmaniac. Bästa målskytten, tacklaren och spelaren med högst fart. Dessutom gör han alltid viktiga mål. Jimmie är vår viktigaste spelare efter Wesslau, vilket bevisas av att spelet alltid havererar totalt när han inte är med.Jockmaniac skrev:Inte hela världen med tanke på hur kass han varit den senaste tiden. Förstörde sista chansen vi hade i Jönköping med en idiotisk tackling och sen har han glidit runt som en rädd harunge med väskan i handen dessförinnan också. Har en hel del att bevisa den här kvalserien. Hur mycket är du beredd att betala? Hur mycket älskar du DIF egentligen? Näst mest efter familjen ligger ganska avsides just nu. Talk is cheap, men nu har du chansen att motbevisa mig Jimmie...
Du kan väl inte heller på allvar mena att du tror att vi hade gjort 2-2 mot HV71 om Jimmie inte hade tagit utvisningen?
Sen är det märkligt att du nämner Otto och Tjärna, spelare som du har totalsågat tidigare, bland spelare som inte får bli skadade.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Inget snack om att Jimmie är vår i särklass viktigaste ytterforward, och bara toppad av Otto som viktigaste utespelare. Att påstå något annat är befängt.
-
JAg går helt och hållet på den nuvarande formen Mäklaren. Otto har jag inte sågat på ett bra tag(undantaget någon enskild skitmatch naturligtvis) våran överlägset bästa forward sett över den senaste halvan på säsongen. Tjärnas säsong har gått i vågor, på slutet skärpte han sig igen och håller han den nivån är han en toppback i Sverige. Dock är hans lägstanivå skrämmande som jag varit inne på tidigare!Mäklaren skrev:Ölvestad är, som jag ser det, vår klart bästa ytterforward. Förstår inte var du får det där skitsnacket ifrån Jockmaniac. Bästa målskytten, tacklaren och spelaren med högst fart. Dessutom gör han alltid viktiga mål. Jimmie är vår viktigaste spelare efter Wesslau, vilket bevisas av att spelet alltid havererar totalt när han inte är med.Jockmaniac skrev:Inte hela världen med tanke på hur kass han varit den senaste tiden. Förstörde sista chansen vi hade i Jönköping med en idiotisk tackling och sen har han glidit runt som en rädd harunge med väskan i handen dessförinnan också. Har en hel del att bevisa den här kvalserien. Hur mycket är du beredd att betala? Hur mycket älskar du DIF egentligen? Näst mest efter familjen ligger ganska avsides just nu. Talk is cheap, men nu har du chansen att motbevisa mig Jimmie...
Du kan väl inte heller på allvar mena att du tror att vi hade gjort 2-2 mot HV71 om Jimmie inte hade tagit utvisningen?
Sen är det märkligt att du nämner Otto och Tjärna, spelare som du har totalsågat tidigare, bland spelare som inte får bli skadade.
Ölvestad har slutat tacklats, när det har gällt som mest har han spelat stillastående och inte vågat vinna. Brodin och Kempe har allt som oftast levererat de offensiva propparna när det behövts som mest. På slutet har Jimmie varit snudd på meningslös, vilket är synd med tanke på vilka kvaliteer han kan ta fram om han bara vågar och vill.
Du tog just fram ditt sämsta argument du någonsin gjort. Ursäktar du på fullaste allvar tacklingen mot Hiv på grunden att vi "förmodligen" inte gjort mål ändå? "Skitsamma vi har så uselt spel att jag kan se till att vi lirar Bp när vi jagar tidernas viktigaste mål"??? Jävlar i min lilla låda, skulle vilja hört tugget om Carlsson eller Kyle tagit den utvisningen i det skedet istället. Hade en liknande situation hänt i mitt lag hade han fått sig en utskällning så hans jävla frisyr hamnat i fläkten. Oavsett om han hetat Wesslau, Ölvestad, Kyle eller Lassen. Det är reunt ut sagt dårskap att ens ge sig in i den situationen när Hivspelaren står med ryggen mot. Orutinerat, idiotiskt och kan mycket väl ha kostat oss en plats i Elitserien, ja det stämmer, vi höjer chansen markant att göra mål om vi har fem spelare på isen istället för fyra
Senast redigerad av Jockmaniac den 2012-03-08 13:57:15, redigerad totalt 2 gång.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Håller med!-daniel- skrev:Inget snack om att Jimmie är vår i särklass viktigaste ytterforward, och bara toppad av Otto som viktigaste utespelare. Att påstå något annat är befängt.
Läs inlägget igen. "Inte hela världen med tanke på hur kass han varit den senaste tiden", detta citat är första meningen i inlägget och också en form av rubrik på hela mitt inlägg-
100% DJURGÅRDSJ***L