DIF i Media
Re: DIF i Media
Äh, låt dom hålla på, personligen har jag svårt att ta en supporterförening som kallar sig "tokiga masar" på allvar.
Om vi fortsätter på temat storstadsbor v bönder så har Peter Sibner på Hockeysverige skrivit en bra krönika på ämnet: http://hockeysverige.se/article/1293549 ... erlevnaden
Om vi fortsätter på temat storstadsbor v bönder så har Peter Sibner på Hockeysverige skrivit en bra krönika på ämnet: http://hockeysverige.se/article/1293549 ... erlevnaden
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Det är nog bäst att masarna håller i både träskor och knätoffsar om de ska våga sig till våran borg. Själv tänker jag åka till Leksand och heja fram DIF då de möts där, och samtidigt få se en livs levande masjävel.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hoppades få se den där jävla Tegera-arena förra sommaren när jag cyklade runt Siljan men hittade aldrig dit... finns den ens? Finns ens Dalarna? På pappret kanske men i verkligheten är regionen ett skämt (vacker natur men en stor del av folket som bor där är - ledsen Mr.Montén - patetiska individer och så inskränkta att skåningar framstår som metropolboende).Buford skrev:Det är nog bäst att masarna håller i både träskor och knätoffsar om de ska våga sig till våran borg. Själv tänker jag åka till Leksand och heja fram DIF då de möts där, och samtidigt få se en livs levande masjävel.
Jaa, metropolbönder!-daniel- skrev:Hoppades få se den där jävla Tegera-arena förra sommaren när jag cyklade runt Siljan men hittade aldrig dit... finns den ens? Finns ens Dalarna? På pappret kanske men i verkligheten är regionen ett skämt (vacker natur men en stor del av folket som bor där är - ledsen Mr.Montén - patetiska individer och så inskränkta att skåningar framstår som metropolboende).Buford skrev:Det är nog bäst att masarna håller i både träskor och knätoffsar om de ska våga sig till våran borg. Själv tänker jag åka till Leksand och heja fram DIF då de möts där, och samtidigt få se en livs levande masjävel.
Ejendals, Clas Ohlson och knäckebröd skall väl vara utav "lokal anknytning". Dock föredrar jag Moraknäcke, lite bättre, lite godare.
- minalman
DIF i Media
Mora knäckebröd till den hemmaspelare som gör 1-0 den 19:e! Gillar egentligen inte den där sponsorgrejen de kör på andra arenor. Men för en gångs skull.Buford skrev:Jaa, metropolbönder!-daniel- skrev:Hoppades få se den där jävla Tegera-arena förra sommaren när jag cyklade runt Siljan men hittade aldrig dit... finns den ens? Finns ens Dalarna? På pappret kanske men i verkligheten är regionen ett skämt (vacker natur men en stor del av folket som bor där är - ledsen Mr.Montén - patetiska individer och så inskränkta att skåningar framstår som metropolboende).Buford skrev:Det är nog bäst att masarna håller i både träskor och knätoffsar om de ska våga sig till våran borg. Själv tänker jag åka till Leksand och heja fram DIF då de möts där, och samtidigt få se en livs levande masjävel.
Ejendals, Clas Ohlson och knäckebröd skall väl vara utav "lokal anknytning". Dock föredrar jag Moraknäcke, lite bättre, lite godare.
2012-03-07, dagen då resan mot nästa SM-guld startade.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Nu ska man inte generalisera och säga att alla Leksingar är lite bakom flötet det finns faktiskt trevliga, smarta och väldoftande Leksingar också.....
....
....

Ja, men de har en plog efter sigAcke83 skrev:Nu ska man inte generalisera och säga att alla Leksingar är lite bakom flötet det finns faktiskt trevliga, smarta och väldoftande Leksingar också.....
....
väldoftande jovisst, min underbara sofie e en sån, men nu jävlar ska hon få ett helvette här hemma, hela jädra lägenheten ska tapetseras med flaggor och halsdukarErik I skrev:Ja, men de har en plog efter sigAcke83 skrev:Nu ska man inte generalisera och säga att alla Leksingar är lite bakom flötet det finns faktiskt trevliga, smarta och väldoftande Leksingar också.....
....
-
Masarna förstår inte varför vi bara tilldelar dem 160 biljetter... där slutade jag läsa och bry mig, någon vilsen gnällspik som tror att de ska få massa platser bara för att de fick de mot aik när de möttes, ett aik som hade 2000 pers på sina matcher... chockerande.
De leksningar som luktar gott flyttar väl till stockholm, södermalm och börjar lukta braj?
De leksningar som luktar gott flyttar väl till stockholm, södermalm och börjar lukta braj?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
En fråga jag saknar i alla intervjuer är vad dom tycker skillnaden är rent visuellt med att se matchen från soffan och att se den från isen. Om spelarna sitter och tänker "där borde han droppat pucken eller passas in där istället för att slå den runt sargen" som en annan alltid gör när man ser matcher på tv, för jag antar att man får en betydligt bättre överblick från kameran är från isen/båset.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Klart man tycker att det är stor skillnad, just därför nästan alla lag i alla divisioner har video-genomgångar.Stulle skrev:En fråga jag saknar i alla intervjuer är vad dom tycker skillnaden är rent visuellt med att se matchen från soffan och att se den från isen. Om spelarna sitter och tänker "där borde han droppat pucken eller passas in där istället för att slå den runt sargen" som en annan alltid gör när man ser matcher på tv, för jag antar att man får en betydligt bättre överblick från kameran är från isen/båset.
Nu var det inte riktigt det jag menade. Att ha en videogenomgång på olika sekvenser är ju bra, det jag menar är om man kollar på en match i sin heltet och skapar en egen uppfattning om olika situationer som man kanske inte får på en videosekvenser.Heaty skrev:Klart man tycker att det är stor skillnad, just därför nästan alla lag i alla divisioner har video-genomgångar.Stulle skrev:En fråga jag saknar i alla intervjuer är vad dom tycker skillnaden är rent visuellt med att se matchen från soffan och att se den från isen. Om spelarna sitter och tänker "där borde han droppat pucken eller passas in där istället för att slå den runt sargen" som en annan alltid gör när man ser matcher på tv, för jag antar att man får en betydligt bättre överblick från kameran är från isen/båset.
Jag är inte arg, och inte besviken.