Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av sthlm1891 »

xdahag skrev:
sthlm1891 skrev:Bofors och Örebro känns som givna resor
Japp. Dock kommer bofors bara sälja biljetter i karlskoga enligt deras hemsida.
jävligt drygt det måste ju gå att lösas på något sätt..vi ska invandera!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Typiskt att vi alltid får avsluta borta, så även denna gång. Trött man blir...

Västerås vore bäst utifrån geografisk placering, Oskarshamn utifrån spelmässig nivå. Jag väljer nog den senare.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Metal Machine skrev:Typiskt att vi alltid får avsluta borta, så även denna gång. Trött man blir...

Västerås vore bäst utifrån geografisk placering, Oskarshamn utifrån spelmässig nivå. Jag väljer nog den senare.
Ja då väljer man Oskarshamn utan tvekan, jag vill inte möta västerås eller malmö
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Gäller endast Viasat för att se skiten på TV (dvs bortamatcherna)?

Jag vägrar skaffa ytterligare något kanalpaket utan får väl skyffla matcherna via nätet (http://viaplay.se/sport).
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:Gäller endast Viasat för att se skiten på TV (dvs bortamatcherna)?

Jag vägrar skaffa ytterligare något kanalpaket utan får väl skyffla matcherna via nätet (http://viaplay.se/sport).
Om det är så, så för oss som inte har Viasat är ju inte 199kr för 5 matcher (i mitt fall fler) något att direkt gråta över. Vet dock inte hur deras kvalité är, något som har erfarenhet av den? Viaplay då.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
-daniel- skrev:Gäller endast Viasat för att se skiten på TV (dvs bortamatcherna)?

Om det är så, så för oss som inte har Viasat är ju inte 199kr för 5 matcher (i mitt fall fler) något att direkt gråta över. Vet dock inte hur deras kvalité är, något som har erfarenhet av den? Viaplay då.
Jag vet att jag såg någon kvalseriematch förrförra året och det fungerade riktigt bra. Handlar ju naturligtvis också om vad man har för bandbredd men det brukar fungera om man har minst 4Mbit/s.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
crike skrev:

Jag vet att jag såg någon kvalseriematch förrförra året och det fungerade riktigt bra. Handlar ju naturligtvis också om vad man har för bandbredd men det brukar fungera om man har minst 4Mbit/s.
Dåså, var bara rädd att man kunde få den kvaliteten som man kan få via den här sidan. Nästan så ögonen tåras vad dålig den kan vara.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Alltså blir så förbannad när jag läser vad dalafjantarna skriver att jag bara vill sparka sönder mjälten på dem.
Alltså dem tror att vi är för rädda för att välja att spela på Globen för att då skulle dem minsann ha mer publik än oss, alltså dem måste leva i någon jäkla bubbla där dem är störst bäst och vackrast.
Vi ska visa dem både på Hovet och i deras lilla jävla piss stad att det är vi som är Djurgården och vi som är Svergies bästa fans!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag har Viaplay och kollar NHL på nätterna. Länkar mig dock alltid vidare till de amerikanska sändningarna, som man kan göra, för att få kristallklar bild. Viasats egna sändningar känns gryniga både för NHL och Allsvenskan, men jag kan ha fel här. Återkommer om jag provkör nåt ikväll eller så! :P
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

haha Leksand tror allvarligt att dem kan vinna ? Utan Pestberg är dem ingenting.....
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Dags att se sig i spegeln…

Skrivet av: 11433.NET
onsdag 07 mars 2012, 14:38
Sparat i: 11433.NET, Hockeymördarna, Ishockey, Läktarkultur

Så nu är vi här. Vi har fått uppleva ett hockeylag som åkt landet runt och skämt ut sig, ett kansli och styrelse som knappt kan öppna munnen utan att förolämpa aktiva Djurgårdare och vårt supporterskap. Vi är i kvalserien, en serie totalt ovärdig Djurgårdens IF:s närvaro.

Nu är det dags att se sig i spegeln, som spelare, som anställd på kansliet och som invald i styrelsen. Vi på läktarna har redan gett ett stöd som är långt större och kraftigare än laget förtjänat. Det kommer vi vara tvungna att fortsätta med, vi kan inte stillasittande acceptera att vårt Djurgårn glider ner genom seriesystemet som våra lokalkonkurrenter har gjort. När ingen annan står upp för skölden får vi göra det.

Spelarna bör se sig själva i spegeln och fråga sig om det är såhär de vill bli ihågkomna, är detta det bästa de kan prestera? Har de gett allt i varje byte denna säsong? Det finns inget mer ”snart vänder det”. Det krävs prestation nu.

De anställda på kansliet bör se sig själva i spegeln och fråga sig om de varit en tillgång för Djurgårdens IF. Har de gjort skäl för lönen, har de agerat värdigt gentemot alla Djurgårdare som de faktiskt arbetar för i förlängningen? Har ni gjort ett bra jobb? Sådan självrannsakan krävs och vissa bör lägga om kursen helt eller ta sitt ansvar och hitta arbetsplatser med helt andra kravbilder.

Detsamma gäller styrelsen, har ni gjort allt ni kunnat? Har ni drivit DIF Hockey framåt? Har ert agerande bidragit till någonting positivt? Är ni värda ert mandat? Brinner ni för det här eller är det bara bekvämt att ingå i en ryggdunkarklubb? Hur kunde detta skepp sjunka så spektakulärt under ert navigerande?

Med det sagt, nu är det dags att under några veckor helt och fullt fokusera på att överleva denna serie. Alla medel är tillåtna. När vi klarat detta är det dags att ta ansvar för vad ni ställt till med.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

+1000 på caveman.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Delar också väldigt många av åsikterna i den där artikeln.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Är det min kalender som sviker mig eller är sista matchen den 6:e april kl 16:00, allstå en fredag?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Stulle skrev:Är det min kalender som sviker mig eller är sista matchen den 6:e april kl 16:00, allstå en fredag?
Ja på långfredagen.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar