Har inte läst att HV ska vara ute efter Wesslau. Han borde ju vara högvilt, men jag tror att hans ambition sträcker sig längre än till ES. Han avvaktar nog KS innan han skriver på något överhuvudtaget, men hans säsong borde göra honom intressant även för KHL och vilket NHL-lag det nu är som äger honom, även om han lär få återvända till AHL i första hand.SkönaDjurgårn skrev:Ska man alltså få se Wesslau i HV nästa säsong? Ännu en favorit i bibelbältet efter Daniel Larsson och Linkan? Usch, vilken tanke. Det kommer kännas sååå fel. Menmen...
Nu tycker väl många att det är ett nedbyte men om nu Wesslau drar (NÅT annat lag hittar han nog...), kan inte vi ta "hem" Daniel Larsson? Jag tycker att han var otroligt bra då han var här förut och skulle gärna ha honom mellan stolparna igen.
Samtidigt är det ju illlavarslande att han inte haft fullt förtroende i HV. Fattas det några procent på seriositetsskalan? Dog drömmen efter AHL-äventyret? Jag säger iaf: ja tack, till Daniel. Vad säger ni? (Nu antog jag att vi fortfarande spelar i högsta serien nästa år..)
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker tyvärr Larsson varit bedrövlig sen han kom till HV. Extremt varierande form och oväntat många riktiga blunders. Jag säger definitivt Nej Tack.
Hur är läget med Owuya förresten? Han vart väl nerskickad från Marlies igen hörde jag tidigare men gick ju samtidigt riktigt jävla bra en period.
Hur är läget med Owuya förresten? Han vart väl nerskickad från Marlies igen hörde jag tidigare men gick ju samtidigt riktigt jävla bra en period.
Såg Expressen nu, hur sant det där nu är. Wesslau borde vara "intressant" för alla lag om man vill säga det på det sättet. Och lever man på lösnummer så gör man väl det 
Tellqvist hade väl bara 1 år med MoDo?

- -daniel-
1+1 på Tellqvist, antar att bägge parter kan bryta avtalet. Inte ett avtal som Djurgården Hockey skriver där enbart en part har den rätten (...). Men hursomhaver tror jag definitivt Tellan blir kvar åtminstone optionsåret ut.Erik I skrev:Såg Expressen nu, hur sant det där nu är. Wesslau borde vara "intressant" för alla lag om man vill säga det på det sättet. Och lever man på lösnummer så gör man väl det
Om man ska tro Rönnqvist och grabbarna på Canal + blir det inte förlänging för Tellan. Enligt dom verkar Uffe och gänget inte vara nöjda med Tellqvist, vilket dom även visat med konstiga byten och annat under säsongens gång. Men det är väl säkerligen bara spekulationer.-daniel- skrev:1+1 på Tellqvist, antar att bägge parter kan bryta avtalet. Inte ett avtal som Djurgården Hockey skriver där enbart en part har den rätten (...). Men hursomhaver tror jag definitivt Tellan blir kvar åtminstone optionsåret ut.Erik I skrev:Såg Expressen nu, hur sant det där nu är. Wesslau borde vara "intressant" för alla lag om man vill säga det på det sättet. Och lever man på lösnummer så gör man väl det
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SkönaDjurgårn
Owuya och Tellan säger jag också JA till, haha... Jag gillar dem allihop. Undra vem som är bäst bara. Ska vi hitta något helt nytt kanske?
- -daniel-
Jag hörde det där snacket också men köper det inte alls. Tellqvist har gjort precis vad man kunde förvänta sig; en helt OK säsong och han har definitivt skänkt en trygghet till MoDo för första gången på minst 3 säsonger.seppuko skrev:Om man ska tro Rönnqvist och grabbarna på Canal + blir det inte förlänging för Tellan. Enligt dom verkar Uffe och gänget inte vara nöjda med Tellqvist, vilket dom även visat med konstiga byten och annat under säsongens gång. Men det är väl säkerligen bara spekulationer.-daniel- skrev:1+1 på Tellqvist, antar att bägge parter kan bryta avtalet. Inte ett avtal som Djurgården Hockey skriver där enbart en part har den rätten (...). Men hursomhaver tror jag definitivt Tellan blir kvar åtminstone optionsåret ut.Erik I skrev:Såg Expressen nu, hur sant det där nu är. Wesslau borde vara "intressant" för alla lag om man vill säga det på det sättet. Och lever man på lösnummer så gör man väl det
Tror det skall mycket till för att de skall bryta kontraktet redan efter första året.
Ja, Eddie Läck röstar jag påSkönaDjurgårn skrev:Owuya och Tellan säger jag också JA till, haha... Jag gillar dem allihop. Undra vem som är bäst bara. Ska vi hitta något helt nytt kanske?
Varken Owuya eller Tellan tycker jag känns stabila. även om de levererar siffror så tycker jag inte de skänker lugn till resterande laget. De är inte "Consistent".
William Karlsson är på väg till AIK.SkönaDjurgårn skrev:Jag vill ha William Karlsson från Västerås till nästa säsong, han är riktigt bra och borde vara hyfsat billig. Spelar vi i elitserien borde vi kunna vara ett naturligt kliv för honom.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- SkönaDjurgårn
Ja, Eddie skulle jag också kunna tänka mig. Ser riktigt stor ut i målet och skulle nog göra bra ifrån sig.Jerka skrev:Ja, Eddie Läck röstar jag påSkönaDjurgårn skrev:Owuya och Tellan säger jag också JA till, haha... Jag gillar dem allihop. Undra vem som är bäst bara. Ska vi hitta något helt nytt kanske?
Varken Owuya eller Tellan tycker jag känns stabila. även om de levererar siffror så tycker jag inte de skänker lugn till resterande laget. De är inte "Consistent".
Förhoppningen är såklart att Gud, f´låt, Wesslau stannar. Men allvarligt talat så är det nog svårt för honom att tacka nej till trippla lönekuvert och bättre medspelare...
Hur sann är källan på detta? En person som skapar konto för att skriva det inlägget?SkönaDjurgårn skrev:NeeeeeeeeeejAvery skrev:William Karlsson är på väg till AIK.SkönaDjurgårn skrev:Jag vill ha William Karlsson från Västerås till nästa säsong, han är riktigt bra och borde vara hyfsat billig. Spelar vi i elitserien borde vi kunna vara ett naturligt kliv för honom.
Sent from my iPad using Tapatalk HD![]()
![]()
Min enda prospect!

Jag är inte arg, och inte besviken.
I DTs fall så är det från bådas håll så det där stämmer inte!-daniel- skrev:1+1 på Tellqvist, antar att bägge parter kan bryta avtalet. Inte ett avtal som Djurgården Hockey skriver där enbart en part har den rätten (...). Men hursomhaver tror jag definitivt Tellan blir kvar åtminstone optionsåret ut.Erik I skrev:Såg Expressen nu, hur sant det där nu är. Wesslau borde vara "intressant" för alla lag om man vill säga det på det sättet. Och lever man på lösnummer så gör man väl det
Nån som vet förresten hur det ligger till med DTs optionsår? Dvs aktivt eller inte?
2014-04-07, vad hände?
Nej jag skapade kontot för att lättare kunna läsa forumet i tapatalk-appen...Stulle skrev:Hur sann är källan på detta? En person som skapar konto för att skriva det inlägget?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
- -daniel-
Nä lite orättvist, men menade mest Boumediennes kontrakt inför den här säsongen.Jepe skrev:I DTs fall så är det från bådas håll så det där stämmer inte!-daniel- skrev:1+1 på Tellqvist, antar att bägge parter kan bryta avtalet. Inte ett avtal som Djurgården Hockey skriver där enbart en part har den rätten (...). Men hursomhaver tror jag definitivt Tellan blir kvar åtminstone optionsåret ut.Erik I skrev:Såg Expressen nu, hur sant det där nu är. Wesslau borde vara "intressant" för alla lag om man vill säga det på det sättet. Och lever man på lösnummer så gör man väl det
Tråkigt med William Karlsson, det lär stämma.
mb81 skrev:Ok jag kanske överdrev lite vad gäller Otto men så länge han presterar som han gör nu och sugen på fortsätta! Jag vill ju tex degradera honom till andracenter då jag inte tycker han håller som förstacenter längre. Vem kan du hitta som är så jävla mycket bättre ä Kempe som spelar i en fjärdekedja som vill gå till oss till en vettig peng då? Klart att Danielsson eller Jocke Lindström är bättre men måste vara realistiska också!vr6power skrev:mb81 skrev:Vad har Kempe gjort dig för ont? Verkar nästan vara nåt personligt!Mäklaren skrev:Kempe skall definitvt bort enligt mig.
Kanske för att han inte är så bra? det finns bättre.
Sen har du fel med Otto han ska inte vara kvar så länge han vill, Utan enbart så länge han är hyfsat bra, Det är pga såna som dig med ditt tankesätt som vi inte vinner nå längre. Är det inte guldet vi ska gå för inte nå jävla välgörenhet för veteraner som suger pengar ur DIF?? Oj otto då kan vi lika gärna signa challe osv som spelare igen kanske nord eller kennholt oxå?? Eller varför inte kasta in chipsätande falken oxå han e nog oxå i bra form idag=)
Haha tror du missförstod mig med kempe, var menat på frågan va mäklaren hade emot honom =/. Men med Otto är det ju som du säger om han är hyfsat bra så varför inte, Allt beror väl på vars vi spelar och vad challe kan gräva fram ha säga till om=)