Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

jensa85 skrev:Djurgården har säsongen 2011/2012 visat att "det kan inte bli sämre"-klyschan nu kan raderas ut helt. "Det kan ALLTID bli sämre" heter det numera.

Kan någon vänlig människa på ett utförligt sätt förklara för mig hur vi ska ha en enda chans i Kvalserien mot lag som kommer höja sig 100% i matcherna mot oss? Alltså hel seriöst?
Kommer våra hopplösa losers till spelare plötsligt få fightingface och börja kriga järnet i varje byte, varje match när dom inte gjort det i någon annan viktig match tidigare under säsongen?

Kommer Almtorp, Carlsson, Kyle, Honken, Tjärna Jr och de övriga "stjärnorna" plötsligt bli kompetenta hockeyspelare och göra mål o poäng?

Personligen tror jag faktiskt att det är tvärkört. Årets trupp innehåller så väldigt många oerhört svaga och klena individer att det kommer bli omöjligt att vinna 6-7 matcher av 10 mot de andra toktaggade lagen.
Även om Timrå är nästan lika kass som DIF är tror jag faktiskt att de kommer kriga till sig en andraplats bakom Leksand som enligt mig nästan är ES-klara redan nu. Det är deras tur i år helt enkelt.

Ganska störande att titta tillbaka på denna säsongen om några månader och kunna konstatera att om vi bara förlorat med 0-3 istället för 0-5 borta mot LHC den 19 Januari så hade vi slutat 10:a......

Mycket trolig sluttabell i Kvalserien.

1. Leksand
2. Timrå
3. Örebro
4. Djurgården
5. Karlskoga
6. Playoff-lag

"Målet är att komma Topp6 i kvalserien, detta är något vi alla ska offra allt för" /DIF-Ledningen
Kort svar på dina frågor: Nej. Absolut inte. Har ett lag inte lyckats resa sig och visa kompetens på en hel säsong är sanningen glasklar och bister: Truppen är uppbyggd av fel och brister. Vårt lag innehåller alldeles för dåliga hockeyspelare. För vissa i truppen handlar det om rent motoriska svagheter och för en del andra mentala knutar. För en grupp inom gruppen handlar om det om båda sakerna.

Nu hoppas jag innerligt att jag har fel och att hela laget vaknar och visar att 55 omgångar i Elitserien inte är någon som helst värdemätare. I am not going to hold my breath.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Säsongen 2011/2012

Inlägg av minalman »

Tio spännande hockeymatcher att se fram emot. Men jag känner mig bara så oändligt tom idag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mattias Andersson
Teemu Lassila
Stefan Ridderwall

Jesper Björck
André Mattsson
Mika Strömberg
Ronnie Pettersson
Christoffer Frohm-Björk
Antti-Pekka Lamberg
Jonas Liwing
Adam Andersson
Alexander Ribbenstrand
Erik Ryman

Fredrik Bremberg
Patric Hörnqvist
Jimmie Ölvestad
Nichlas Falk
Per Eklund
Johan Eneqvist
Andreas Engqvist
Marcus Kristoffersson
Christofer Löfberg
Henrik Nordfeldt
Kristofer Ottosson
Daniel Rudslätt
Patrick Thoresen
Christopher Thörn
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Skrev ett mastodontinlägg igår kväll. Troligtvis det sjukaste som har skrivits på detta forum. Men jag raderade det. Det är slut på häcklandet nu. Klubben står inför ruinens brant och jag inför en av de svåraste perioderna i mitt liv. Det är allvar nu. Ilskan har förbytts mot sentimentalitet.

Det som behövs nu är inte upprepningar av alla miljontals fel som har begåtts. Det som behövs är tideras största kraftsamling för att rädda Sveriges mest anrika idrottförening kvar i högsta serien. Djurgårdsfamiljen ska gå man ur huse. Inte en bonnjävel ska få ta sig några som helst friheter på Hovet.

Det är nu agnarna sållas från vetet. Jag kommer att vara där.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bra Mäklar'n, jag står på din sida.

Jag vägrar att tro vi skall harva runt i hockeyallsvenskan nästa säsong. Det får fanimig inte ske på några som helst villkor.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:Skrev ett mastodontinlägg igår kväll. Troligtvis det sjukaste som har skrivits på detta forum. Men jag raderade det. Det är slut på häcklandet nu. Klubben står inför ruinens brant och jag inför en av de svåraste perioderna i mitt liv. Det är allvar nu. Ilskan har förbytts mot sentimentalitet.

Det som behövs nu är inte upprepningar av alla miljontals fel som har begåtts. Det som behövs är tideras största kraftsamling för att rädda Sveriges mest anrika idrottförening kvar i högsta serien. Djurgårdsfamiljen ska gå man ur huse. Inte en bonnjävel ska få ta sig några som helst friheter på Hovet.

Jag är redan så "Sållad" man kan bli (med råge...hö hö..)

Men nu finns det ingen återvändo.
10 matcher till, full pott på Hovet är ett måste, & det kan faktiskt VI påverka
Som du säger, nu slänger vi bitterheten åt solna till & kavlar upp ärmarna

Sedan i April tar vi upp kölhalningstråden igen.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2012-03-07 10:52:21, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongen 2011/2012

Inlägg av JohanPez »

Många skriver följande två frågor:

1. Varför ska vi gå på matcherna i KS, spelarna höjer sig ju inte med vårt stöd ändå?

2. Finns det någon chans att vi klarar det här?

Svaret på båda frågorna är publiken.
Skit i att gå för laget, gå för att Djurgården ska finnas kvar överhuvudtaget och den enda chans som jag ser det är att vi alla ställer oss upp och får bondjävlarna att skita ner sig fullständigt. Om vi inte kan höja våra killar får vi anstränga oss för att sänka deras.
Ingen och jag menar verkligen INGEN motståndare tar enkla poäng när vi på läktarna sköter vårt jobb.
Jag är vanligtvis på AS men köpte klackkort för KS och jag uppmanar verkligen alla som vill att DIF Hockey ska finnas kvar går på samtliga matcher och tömmer all skit ni har inom er med hjälp av sång och ramsa.
KOM IGEN FÖR FAN!!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Skönt att läsa, jag har sittplats med farsan och bröderna men till detta har jag också skaffat till klacken. Var ett "par" år sedan jag stod i klacken men att tappa rösten efter en match, ja det är vi alla vana vid hoppas jag.

Nu skall det fan eka över Stockholm när DIF spelar sina kvalmatcher. Råttorna i solna ska krypa ner och gömma sig i kloakerna där de hör hemma, Dalmasarna ska åka hem och gömma sig i fäboden. Finns inget annat än att ALLA sjunger, skriker och går fucking mental i detta skede.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Tänkaren

Inlägg av Tänkaren »

-daniel- skrev:Bra Mäklar'n, jag står på din sida.

Jag vägrar att tro vi skall harva runt i hockeyallsvenskan nästa säsong. Det får fanimig inte ske på några som helst villkor.
Ja, vi får se framåt. Det ryktas om att Challe är på gång in då han är sparkad från Viasat.

Det behövs nog två personer som piskare om vi ska få fart på Nilsson, Carlsson, Almtorp, Lilltjärna. De måste visa att de är hockeyspelare (inte dagisfröknar) nu.

Och vi måste behålla Wesslau oavsett hur det går. Betala honom det han kräver, låt han bli vår stomme de kommande 3-4 åren.
Mash

Inlägg av Mash »

Sportbladet hävdar att Challe blivit sparkad av Viasat. Men vad är det för poäng att ta in honom mitt under en säsong? Låt Zabel bli kvar tills kvalserien är över, ingen idé att byta tränare en andra gång.

Jag håller med Mäklar'n, blicka framåt och infinn dig på Hovet. Örebro är ca tre timmar bilresande, bortaresa någon? Karlskoga ännu närmare. Dags att göra allt som står i vår makt för att behålla Djurgårdens IF i högsta serien, det är där vi hör hemma och det är där vi ska vara. Sen får hela staben ta en rejäl funderare och ett långt möte där det är dags from omstruktrering. Innan vi sätter foten i kvalserien (bokstavligt talat) så måste vi ha personer med vett bakom pannbenet. Dags att strida för vår överlevnad, sist var det 2009 i fotbollen, nu är det i hockeyn. Visa samma uppslutning och sammanhållning så fixar vi detta.

Att möta lag från Allsvenskan som har inget att förlora (åtminstone jämfört med oss) är förjävligt, vi har allt att förlora. Strukturera om i kedjorna, föreningen. Ledarstaben är bra nog som den är, Zabel är aktiv och försöker och det är det enda jag begär. Med Falken och Montén som assisterande så tycker jag inte trion är piss som jag tyckte under Hardys tid. Allt hänger på spelarna, glöm allt som hänt och blicka framåt. Det förgångna är förbi, finns inget att göra. Fokusera på kvalserien och inse vad som måste göras och utför det på allra bästa sätt. Kortsidan kommer (förhoppningsvis) vara full och livligt på, förväntar mig samma inställning på isen och i båset.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev:Sportbladet hävdar att Challe blivit sparkad av Viasat. Men vad är det för poäng att ta in honom mitt under en säsong? Låt Zabel bli kvar tills kvalserien är över, ingen idé att byta tränare en andra gång.

Jag håller med Mäklar'n, blicka framåt och infinn dig på Hovet. Örebro är ca tre timmar bilresande, bortaresa någon? Karlskoga ännu närmare. Dags att göra allt som står i vår makt för att behålla Djurgårdens IF i högsta serien, det är där vi hör hemma och det är där vi ska vara. Sen får hela staben ta en rejäl funderare och ett långt möte där det är dags from omstruktrering. Innan vi sätter foten i kvalserien (bokstavligt talat) så måste vi ha personer med vett bakom pannbenet. Dags att strida för vår överlevnad, sist var det 2009 i fotbollen, nu är det i hockeyn. Visa samma uppslutning och sammanhållning så fixar vi detta.

Att möta lag från Allsvenskan som har inget att förlora (åtminstone jämfört med oss) är förjävligt, vi har allt att förlora. Strukturera om i kedjorna, föreningen. Ledarstaben är bra nog som den är, Zabel är aktiv och försöker och det är det enda jag begär. Med Falken och Montén som assisterande så tycker jag inte trion är piss som jag tyckte under Hardys tid. Allt hänger på spelarna, glöm allt som hänt och blicka framåt. Det förgångna är förbi, finns inget att göra. Fokusera på kvalserien och inse vad som måste göras och utför det på allra bästa sätt. Kortsidan kommer (förhoppningsvis) vara full och livligt på, förväntar mig samma inställning på isen och i båset.
Zabel är bra på att pusha junisar, "snacka så dom förstår".
Men att gå in i KS med ett stukat A-lag har inte ens en susning om vad det egentligen innebär.
Här behövs rutin & ett lugn som jag tror Challe kan bidra med.
Berglund är ju dessutom expert på motståndet efter en säsong som expertkommentator

Inte så mycket att tjafsa om...tycker jag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mäklaren skrev:Skrev ett mastodontinlägg igår kväll. Troligtvis det sjukaste som har skrivits på detta forum. Men jag raderade det. Det är slut på häcklandet nu. Klubben står inför ruinens brant och jag inför en av de svåraste perioderna i mitt liv. Det är allvar nu. Ilskan har förbytts mot sentimentalitet.

Bra sagt och agerat men jag är nog inte ensam när jag säger att jag gärna hade läst inlägget du refererar till.. Finns ett stort terapeutiskt värde i dina "ilskna" men ofta mycket träffsäkra inlägg.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Så sant som vissa skriver. Vad tjänar det till att vara frustrerad och arg på folk nu? Hade vi klarat oss igår hade vi kunnat röja järnet här och kräva avgångar och förbättringar. Men nu tjänar det inget till, för det är 10 av de viktigaste matcherna på ingång, 10 matcher som i slutändan kommer vara av den största betydelsen för denna ishockeyförening på väldigt många år. Det gäller först och främst att första matchen, som är en hemmamatch, att den går vägen. Att Djurgården vinner den, helst säkert och glasklart för att få in känslan att vi kan greja det här, bara vi jobbar hårt i varje byte. Nu finns det längre ingen morgondag, många av dom här spelarna som ni säger ha svikit laget har ju i samma veva svikit sina familjer om man säger så. Det är ju inte så att dom spelat till sig ett nytt lönsamt kontrakt utan nu måste man kämpa och fightas in i det sista. Det detta lag har i sig och runt sig är otroligt massa rutin i sådana sammanhang som man nu ställs inför, det är inte något man kan säga om övriga lag. De kan spela ut så länge dom leder, men när det går tungt för dom har dom inte rutinen att vända på steken på samma sätt som Djurgården på pappret ska ha.

Nu kör vi.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Japp, tio matcher till ska vi ge dem. Ge dem vårt allt! Vi är fan mer krigare än spelarna själva och det är hög tid att visa det nu och försöka få med oss spelarna!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Word. Helt rätt.
Skriv svar