Kort svar på dina frågor: Nej. Absolut inte. Har ett lag inte lyckats resa sig och visa kompetens på en hel säsong är sanningen glasklar och bister: Truppen är uppbyggd av fel och brister. Vårt lag innehåller alldeles för dåliga hockeyspelare. För vissa i truppen handlar det om rent motoriska svagheter och för en del andra mentala knutar. För en grupp inom gruppen handlar om det om båda sakerna.jensa85 skrev:Djurgården har säsongen 2011/2012 visat att "det kan inte bli sämre"-klyschan nu kan raderas ut helt. "Det kan ALLTID bli sämre" heter det numera.
Kan någon vänlig människa på ett utförligt sätt förklara för mig hur vi ska ha en enda chans i Kvalserien mot lag som kommer höja sig 100% i matcherna mot oss? Alltså hel seriöst?
Kommer våra hopplösa losers till spelare plötsligt få fightingface och börja kriga järnet i varje byte, varje match när dom inte gjort det i någon annan viktig match tidigare under säsongen?
Kommer Almtorp, Carlsson, Kyle, Honken, Tjärna Jr och de övriga "stjärnorna" plötsligt bli kompetenta hockeyspelare och göra mål o poäng?
Personligen tror jag faktiskt att det är tvärkört. Årets trupp innehåller så väldigt många oerhört svaga och klena individer att det kommer bli omöjligt att vinna 6-7 matcher av 10 mot de andra toktaggade lagen.
Även om Timrå är nästan lika kass som DIF är tror jag faktiskt att de kommer kriga till sig en andraplats bakom Leksand som enligt mig nästan är ES-klara redan nu. Det är deras tur i år helt enkelt.
Ganska störande att titta tillbaka på denna säsongen om några månader och kunna konstatera att om vi bara förlorat med 0-3 istället för 0-5 borta mot LHC den 19 Januari så hade vi slutat 10:a......
Mycket trolig sluttabell i Kvalserien.
1. Leksand
2. Timrå
3. Örebro
4. Djurgården
5. Karlskoga
6. Playoff-lag
"Målet är att komma Topp6 i kvalserien, detta är något vi alla ska offra allt för" /DIF-Ledningen
Nu hoppas jag innerligt att jag har fel och att hela laget vaknar och visar att 55 omgångar i Elitserien inte är någon som helst värdemätare. I am not going to hold my breath.