Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Bjurre »

Stor rutin i Carlsson i alla fall åttonde gången han lirar kvalserien nu.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Sörjer idag.

Imorgon måste alla börja förbereda sig. Alla lag som gästar hovet ska få ett helvete.

Det är alla vi som är DIF, inte några underpresterande spelare.

Den som viker ner sig nu behöver inte bemöda sig med att komma tillbaka.

DIF.
Helt enig.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bjurre skrev:Stor rutin i Carlsson i alla fall åttonde gången han lirar kvalserien nu.
Vi värvar förlorare, vi gör den största förloraren i svensk hockey till vår lagkapten och vi? just det, vi förlorar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

-daniel- skrev:

Imorgon måste alla börja förbereda sig. Alla lag som gästar hovet ska få ett helvete.

DIF.
Helt enig.
Samma här!
Jag hoppas att så många Djurgårdare som möjligt köper biljetter nu. Det skall koka på Hovet!
Sedan är jag besviken och personligen ganska säker på vad jag kommer att göra med nästa säsong, men det är en annan historia.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Djurgården har säsongen 2011/2012 visat att "det kan inte bli sämre"-klyschan nu kan raderas ut helt. "Det kan ALLTID bli sämre" heter det numera.

Kan någon vänlig människa på ett utförligt sätt förklara för mig hur vi ska ha en enda chans i Kvalserien mot lag som kommer höja sig 100% i matcherna mot oss? Alltså hel seriöst?
Kommer våra hopplösa losers till spelare plötsligt få fightingface och börja kriga järnet i varje byte, varje match när dom inte gjort det i någon annan viktig match tidigare under säsongen?

Kommer Almtorp, Carlsson, Kyle, Honken, Tjärna Jr och de övriga "stjärnorna" plötsligt bli kompetenta hockeyspelare och göra mål o poäng?

Personligen tror jag faktiskt att det är tvärkört. Årets trupp innehåller så väldigt många oerhört svaga och klena individer att det kommer bli omöjligt att vinna 6-7 matcher av 10 mot de andra toktaggade lagen.
Även om Timrå är nästan lika kass som DIF är tror jag faktiskt att de kommer kriga till sig en andraplats bakom Leksand som enligt mig nästan är ES-klara redan nu. Det är deras tur i år helt enkelt.

Ganska störande att titta tillbaka på denna säsongen om några månader och kunna konstatera att om vi bara förlorat med 0-3 istället för 0-5 borta mot LHC den 19 Januari så hade vi slutat 10:a......

Mycket trolig sluttabell i Kvalserien.

1. Leksand
2. Timrå
3. Örebro
4. Djurgården
5. Karlskoga
6. Playoff-lag

"Målet är att komma Topp6 i kvalserien, detta är något vi alla ska offra allt för" /DIF-Ledningen
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Jim Morrison skrev:
Bjurre skrev:Stor rutin i Carlsson i alla fall åttonde gången han lirar kvalserien nu.
Vi värvar förlorare, vi gör den största förloraren i svensk hockey till vår lagkapten och vi? just det, vi förlorar.
Almtorp gör sin tredje.
Kempe här väl sin andra nu tror ja.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
DIFdalarna

Inlägg av DIFdalarna »

Har vi trumförbud på hovet? Orkar inte höra de där jävla oljudet!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag delar din oro fullt ut Jensa. Tror vi får det väldigt tufft. Inte minst mentalt...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bjurre skrev:
Jim Morrison skrev:
Almtorp gör sin tredje.
Kempe här väl sin andra nu tror ja.
Honken sin 3:e.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lugnet skrev:
-daniel- skrev:

DIF.
Helt enig.
Samma här!
Jag hoppas att så många Djurgårdare som möjligt köper biljetter nu. Det skall koka på Hovet!
Sedan är jag besviken och personligen ganska säker på vad jag kommer att göra med nästa säsong, men det är en annan historia.
Inne på samma linje. Ikväll är en tragisk kväll. Men nu om någon gång, är det hög tid att visa om man har ett hjärta som pumpar för DIF.

Mitt gör det, och kommer så alltid att göra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Känns helt absurt att man för två år sen var på Hovet och hyllade hockeyhjältarna (som de kallades på den tiden) som gjort en fantastisk säsong..
Losing all hope was freedom.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Tony Zabels köttbullar!
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Kommer det nya tröjor inför kvalserien? Det har ju vänt på skeppet förr...
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Varför har det inte kommit något besked om f**t-Jannes avgång än? Vad finns det att fundera på?
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Helt värdelöst vetande egentligen då det inte förändrar något men jag gillar statistik så....

Med Hardy/Micke/Monty. 42 matcher vilket renderade i 59p och 102-116 i målskillnad. Det ger 1,4p/match och 2,4 gjorda mål och 2,8 insläppta/match, en differens på -0,4.

Med Zabel/Monty/Falk. 13 matcher vilket renderade i 13p och 21-28 i målskillnad. Det ger 1p/match och 1,6 gjorda mål och 2,2 insläppta/match, en differens på -0,6.

För att jämföra med ett av lagen lag som vi krigade med när vi lät Hardy gå hade Växjö (dom hade spelat lika många matcher som oss vid den aktuella tidpunkten vilket gör jämförelsen någorlunda rättvis) följande statistik:

Efter 42 matcher hade Växjö 60p och 97-109 i målskillnad. Det ger 1,4p/match och 2,3-2,6 en differens på -0,3.
De sista 13 matcherna renderade i 17p och 27-24. Det ger 1,3p/match och 2,1-1,8 en differens på +0,3.

Växjö agerade med att ta in nya spelare i januari. Vi sparkade tränaren. Växjö tappade marginellt i poängsnitt men däremot fick dom en mycket bättre målskillnad. Vi tappade avsevärt i poängsnitt och fick en ännu sämre målskillnad än innan. Ni ser att hade vi bara haft en +/- 0 målskillnad de sista 13 matcherna (hade krävts en värvning av en målskytt då befintliga spelare inte presterat de första 42 matcherna) hade vi haft en målskillnad som varit 4 mål bättre än LHC.

Jag lägger ingen skuld på den nya tränartrojkan men jag hade hellre sett förändringar i laget än i tränarstaben.
Skriv svar