HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Tänkaren
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 6/3, 2012. Sista omgången.

Inlägg av Tänkaren »

Mattias_87 skrev:
Cendun skrev:HAHA! Om inte vi hade förlorat mot modo när det återstod endast 1 jävla sekund kvar av matchen så hade vi stannat kvar i elitserien!!!!!!!!!!
Inget salt i såret, tack.
Tyvärr finns det så många exempel. Typ hela 38 matcher utan 3 poäng.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA

Fyfan vad jag skrattar plötsligt. VI ÄR SÅ JÄVLA PATETISKA!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Var ju amerikansk dramaseriedramatik i alla fall. Fasiken vad det svängde fram och tillbaka. Men på något sätt visste man och kände att det skulle bli såhär. Att Modomatchen skulle bli det man var beroende av. Och nu satt man där och kika och såg Nicky göra mål för att sedan veta att LHC skulle kvittera. Den här säsongen har man vetat om allt hela tiden, man har haft förhoppningar och trott på mirakel men man har hela tiden vetat. Först nu känns det som man träder in i något man inte vet något om. Ska man leta fördelar någonstans i kvalserien är det väl den att Challe lär väl ha lite koll på motståndet, men trots det ska spelarna göra jobbet, ett jobb dom inte gjort hittills. Och bara hoppas att vi inte hamnar i det läget att vi har "allt i egna händer" igen, för det är tydligen en press vi bara inte klarar av, någonstans.

Godnatt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
super djurgårn

Inlägg av super djurgårn »

Losers tyvärr, ingen kämparglöd eller Djurgårdsanda ett litet äckligt lag fullt med juniorer som tror dem spelar i förstakedjan i ett NHL-lag och ett gäng överbetalda skämt till ishockeyspelare
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Magnutz skrev:
Sline skrev:Om inlägg mot Järlan tas bort. Hur ska han då straffas mot de han gjort mot oss Djurgårdare? Svar tack!
Jan Järlefelt har måhända värvat lite galet. Almtorp/Carlsson/Boumedienne/Klubertanz men det är inte Jan Järlefelt som spelat hockeyn. Ansvaret vilar på Föreningen och på de beslut som tagits i organisationen. Från toppen till botten. Från beslut tagna i styrelserummet till de som togs på isen.

Attacker på Janne och hans person är inte tillåtet. Kallar du någon annan för hora och önskar livet ur personen är det samma sak. Inte tillåtet.

Men visst är det väl bekvämt att kissa på nån när det går åt helvete?! Har för mig att tyskarna gjorde samma sak under 1920-1940-talet. Inte OK.
Skämtar du eller?
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Som sagt, vi har haft 55 omgångar på oss att spela hockey - vi kanske har mäktat med 5-6 matcher där vi spelat bra. Några enstaka matcher kan man naturligtvis skylla på men det är så mycket mer än det som gått käpprätt åt helvete den här säsongen... från match 2 till match 55 har i stort sett varit ett enda jävla långt dåligt skrivet skämtmanus.

Jag är bara så jävla tom inombords.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Om man ser det så här då? blir ni gladare då...

Livet är kort men inte förkort för att uppleva några sm-guld till? :D
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

lefflan skrev:
Sline skrev:Och folk tror det hjälper att gå på matcherna och stötta laget. Hur har det gått hittills?

Och du tror det blir bättre om inga kommer alls då menar du?
Japp, skiter allvarligt talat om DIF hamnar i allsvenskan, skicka istället en signal till ledningen att ingen är beredd att betala deras prostituerade på söndagarna eller deras Bahamas tripp. Ledningen ska brt och ersättas med kunniga människor som har lite sympatier för det de jobbar med. Inga bajare eller täljetattare. Människor kort och gott!

Fortsätter vi att betala deras löner i ur och skur kommer inget att hända alls i det långa loppet, då de fega kräken i ledningen håller varandra om ryggen. Ingen sparkas, ingen tillsätts. Helvetet kommer fortsätta till asen sparkas eller dör!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2012-03-06 21:50:36, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Vi får se det positivt.

Jorden är ju sagd att gå under 2012.. i December någonstans har jag för mig, typ 26:e eller vad det var. Så vi behöver inte plåga oss igenom allt för mycket allsvensk hockey...

Å andra sidan har detta lag vi har nu plågat oss med allsvensk hockey hela säsongen.. så vettifaen..

Suck..
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

Nu ska bara dessa brajjare till spelare klara av kvalserien sen ska större delen av laget, och framför allt Järlfeldt ha FINGRET
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Tänkaren skrev:
Mattias_87 skrev:
Cendun skrev:HAHA! Om inte vi hade förlorat mot modo när det återstod endast 1 jävla sekund kvar av matchen så hade vi stannat kvar i elitserien!!!!!!!!!!
Inget salt i såret, tack.
Tyvärr finns det så många exempel. Typ hela 38 matcher utan 3 poäng.
Ja, det går ju att vrida och vända på varje match när det handlar om en poäng. Vi kunde lika gärna torskat mot Timrå, när mackan gjorde mål i slutsekunderna i en av de första matcherna.

Det är inte direkt orättvist att vi är där vi är.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Om Hannula var en legoknekt, Var är inte då dessa primadonnor då?
Hannula var stjärna, våra spelare p12or!

Vill fan inte ens veta vad Järlan kommer värva för något ifall vi hamnar i AS alt klarar oss kvar i ES.
Man kanske får läsa i aftonblaskan att Järlan varit i möte med SSK om en sammanslagning!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Struten skrev:
Jim Morrison skrev:Min tjej har precis lämnat mig och Djurgården i kvalserien. Jag är så otroligt jävla olycklig nu. Vad fan ska jag göra? Fy fan.
Tråkigt att läsa. Vill inte göra någon grej av det men själv har jag en farsa som ska operera hjärtat på torsdag och han har haft det kämpigt de senaste veckorna.

Life sucks.
Jo, mina "problem" kanske blir lite obetydliga jämfört med dina. Men fan, jag är ändå riktigt jävla olycklig.

Jag håller tummarna för din farsa och önskar er all lycka.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-03-06 21:52:06, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

"Vi har nästan en alldeles för bra backuppsättning"

"Att redan efter några omgångar prata om kvalserien är för tidigt. Vi kommer att vända detta"

"Vårt nuvarande lag ska vända skeppet"

"DIF hoppas vända trenden i de blåa tröjorna"

"Kul för Skellefteå att få vinna med 8-1"

"Det finns inga spelare på marknaden"
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev: Förresten Harvet Oswald, blir inte trött på att tjata, vem hade rätt till slut? DIF i kvalserien? Inte stolt över det, bara sorgligt att ingen viktig person såg det en lekman gjorde. Skulle vilja ändra det tipset dock. Sticker ut hakan med tidernas självklaraste utspel:

DIF lirar i allsvenskan 12/13! Skulle sätta min hund på det...
Jepp, du fick rätt till sist.
Vet inte vad du vill ha av mig, beröm .....eller ett grattis kanske?

Tror väldigt få innerst inne trodde på en Kvalserie, det fanns lägen på vägen att rädda detta.
Därmed inte sagt ett tabellen efter 55 omgångar är orättvis, tvärtom.
Men när du tjatade som mest om kvalspel såg spelet inte alls lika bedrövligt ut som i de senaste 20 matcherna.
Sakta men säkert har man prickat in alla fel som går att frambringa på egentligen alla nivåer.
Endast Wesslau kommer undan kölhalning

Men du får väl vältra dig i -Vad var det jag sa-mys-känsla ett tag till
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar